Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37001 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Wiadomości / Technologia

Auto współpracujce z sygnalizacją świetlną. Jak to działa?

Data publikacji: Autor: (ip) Associated Press/x-news

Pierwsza funkcja usługi car-to-X „informacja o sygnalizacji ulicznej” nazywa się „time-to-green”, czyli „czas do zielonego”. Kierowca widzi w Audi virtual cockpit lub na wyświetlaczu danych na szybie head-up display, czy jest w stanie dojechać z dozwoloną prędkością do kolejnego sygnalizatora na którym pali się zielone światło.

Fot. Audi Gdy kierowca wie, kiedy sygnalizacja zmieni się ze światła czerwonego na zielone, jego jazda jest spokojniejsza i bardziej ekonomiczna.

W Las Vegas startuje właśnie system pozwalający wyświetlać najbliższe fazy sygnalizacji świetlnej bezpośrednio w Audi A4 i w Audi Q7. Inne amerykańskie miasta już wkrótce dołączą do Las Vegas, a cztery pierścienie planują także wdrożenie systemu w Europie.

Audi of America nawiązało współpracę z kilkoma metropoliami Ameryki Północnej, z którymi wspólnie tworzy infrastrukturę niezbędną do wdrożenia usług typu car-to-X. „Nasze samochody po raz pierwszy są w stanie w czasie rzeczywistym wymieniać dane z infrastrukturą uliczną. Kierowca może dopasować styl prowadzenia do aktualnej sytuacji drogowej, może więc jechać spokojniej i cały czas kontrolować sposób jazdy” – mówi Andreas Reich, szef działu bazowego rozwoju elektroniki w Audi AG.

Redakcja poleca:

Czy nowe auta są bezpieczne?
Okres próbny dla kierowców. To trzeba wiedzieć
Sposoby na tańsze OC

Na początek, w funkcję tą wyposażane będą wszystkie modele Audi A4 i Q7 produkowane na amerykański rynek od czerwca 2016, na których pokładzie znajduje się Audi connect. Miejskie centra zarządzania ruchem ulicznym na terenie Stanów Zjednoczonych przekazywać będą odpowiednie dane dotyczące sygnalizacji świetlnej do partnera projektu, firmy Traffic Technology Services TTS. Tutaj odpowiednio będą przetwarzane i przesyłane w czasie rzeczywistym do komputera pokładowego samochodu marki Audi z wykorzystaniem szybkiego łącza, np. standardu 4G/LTE.

Pierwsza funkcja usługi car-to-X „informacja o sygnalizacji ulicznej” nazywa się „time-to-green”, czyli „czas do zielonego”. Kierowca widzi w Audi virtual cockpit lub na wyświetlaczu danych na szybie head-up display, czy jest w stanie dojechać z dozwoloną prędkością do kolejnego sygnalizatora na którym pali się zielone światło. Jeśli nie, sekundnik odlicza czas do kolejnej fazy zielonego światła, a kierowca może zawczasu zdjąć nogę z gazu. Pilotażowe projekty prowadzone w Europie pokazały, że dzięki informacji o zmianie sygnalizacji, kierowcy jeżdżą bardziej przewidywalnie, co pozytywnie wpływa na płynność ruchu ulicznego.

W przyszłości, z wyników prac badawczych prowadzonych przez specjalistów z Ingolstadt korzystać będą mogły również inne marki.

Pierwsza funkcja usługi car-to-X „informacja o sygnalizacji ulicznej” nazywa się „time-to-green”, czyli „czas do zielonego”. Kierowca widzi w Audi virtual cockpit lub na wyświetlaczu danych na szybie head-up display, czy jest w stanie dojechać z dozwoloną prędkością do kolejnego sygnalizatora na którym pali się zielone światło.

Fot. Audi

Pierwsza funkcja usługi car-to-X „informacja o sygnalizacji ulicznej” nazywa się „time-to-green”, czyli „czas do zielonego”. Kierowca widzi w Audi virtual cockpit lub na wyświetlaczu danych na szybie head-up display, czy jest w stanie dojechać z dozwoloną prędkością do kolejnego sygnalizatora na którym pali się zielone światło.

Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    pomijając zasadniczą kwestię czyli skandaliczność tego że zamiast czasoliczników widocznych dla wszystkich ma być gadżet dla wybranych. to zwracam uwagę że oni chcą podawać ino "czas do zielonego" a nie , o wiele ważniejszy dla płynności, czas do KOŃCA zielonego. W sumie logiczne, bo osobnikom w Audi bardziej zależy na szybkim starcie niż na płynności i unikaniu hamowania. Pytanie : dlaczego władza idzie na współpracę z takim SZKODLIWYM ustrojstwem ? i dlaczego nagle udaje się przełamać opór fahofcuff od ruhu z tymi ich obecnymi poronionymi its-ami ?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Audi zdjęcia

Audi dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł