Automotive News podaje, że fabrykę w Ningde wybudowano kosztem 702 mln dolarów. Zakład może produkować do 240 tys. samochodów rocznie. Ningde jest czwartą fabryką SAIC w Chinach, po zakładach w Szanghaju, Nanjing i Zhengzhou. Fabtyka zwiększy również roczną zdolność produkcyjną SAIC w Chinach z 740 tys. do 980 tys. pojazdów.
Pierwszym pojazdem, który zjechał z linii produkcyjnej, była hybrydowa wersja kompaktowego crossovera MG HS. To trzeci zelektryfikowany pojazd sprzedawany pod marką MG, po wersji plug-in sedana MG6 i wariantu akumulatorowego crossovera EZS.
Model MG HS będzie eksportowany głównie do Wielkiej Brytanii, ale również i do innych krajów europejskich.
W Wielkiej Brytanii, głównym rynku eksportowym dla MG, SAIC sprzedaje również modele MG3, MG ZS i MG GS.
Poza Chinami SAIC produkuje także samochody MG w Tajlandii i Indiach.
Przypomnijmy, że po bankructwie firmy MG Rover w 2005 roku, markę MG kupiło chińskie państwowe przedsiębiorstwo Nanjing Auto. Dwa lata później Nanjing Auto została przejęta przez SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). W Chinach SAIC produkuje również auta pod marką Roewe.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?