Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Autobusy elektryczne. Jak działa ładowarka pantografowa do tych pojazdów?

Data publikacji: Autor: Red / Naszemiasto.pl

Pierwsza stacja do ładowania pantografowego powstała w Warszawie na Mokotowie. To jednak dopiero początek elektrycznej rewolucji. 

Fot. Damian Kiujawa Pierwsza stacja do ładowania pantografowego powstała w Warszawie na Mokotowie. To jednak dopiero początek elektrycznej rewolucji.

Na Mokotowie, przy pętli Spartańska, zbudowano specjalne urządzenie do ładowania pantografowego. Wysięgnik, który jest wielką ładowarką, to jednak tylko część większego projektu. Miasto szykuje się na zakup 130 ekologicznych pojazdów. Część z nich już jest testowana. Pierwsze ruszą do regularnych kursów we wrześniu.

Redakcja poleca:

Jak eksploatować auto z filtrem cząstek stałych?
Ulubione auta Polaków w 2016 roku
Fotoradarowe rekordy

Docelowo 130 elektrycznych pojazdów będzie jeździło ulicami Warszawy w 2020 roku. Większość z nich, bo aż sto, mają stanowić nowoczesne elektryczne przegubowce. Żeby cały system zadziałał, potrzebna jest jednak baza.

W całej Warszawie ma stanąć 19 wielkich ładowarek, które umożliwią sprawne "zatankowanie" eko-pojazdu. Miejsce postojowe będzie w odnawianej zajezdni Redutowa. Dzięki temu autobusy będą używane przez większość dnia.

Więcej w serwisie warszawa.naszemiasto.pl

Pierwsza stacja do ładowania pantografowego powstała w Warszawie na Mokotowie. To jednak dopiero początek elektrycznej rewolucji. 

Fot. Damian Kiujawa

Pierwsza stacja do ładowania pantografowego powstała w Warszawie na Mokotowie. To jednak dopiero początek elektrycznej rewolucji.

Fot. Damian Kiujawa

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • mietek (gość)

    Autobus uciekł fotografowi..... A był mróz i nie chciało się poczekać na kolejny by zilustrować jak on tam się ładuje z pantografu

  • Kocham WWA (gość)

    Bardzo dobra decyzja.Mam nadzieję,że chodzi o cały trakt królewski.Gdzie,będą jeździły linie;227,107,116,178,180,222,n44,102,105,111,128,175,178,503,518,e-2,710,724,139,519,700,n31,n50,..

  • mmm (gość)

    I gdzie opis zasad dzialania, jak sugeruje tytul? Czy czegos nie doczytalem?!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości