Autodrom w Poznaniu otwarty!

Motofakty.pl; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda
Obiekt składa się z czterech specjalnie zaprojektowanych modułów, które pozwolą kierowcy poznać siły działające na samochód i przekonać się, jaki wpływ na jego zachowanie ma kierujący. Moduły zostały wyposażone w nawadniane maty poślizgowe oraz przeszkody wodne. Kierowcy zmierzą się też z „szarpakiem” - urządzeniem, które wprowadzi auto w niekontrolowany nadsterowny poślizg / Fot. Skoda
Obiekt składa się z czterech specjalnie zaprojektowanych modułów, które pozwolą kierowcy poznać siły działające na samochód i przekonać się, jaki wpływ na jego zachowanie ma kierujący. Moduły zostały wyposażone w nawadniane maty poślizgowe oraz przeszkody wodne. Kierowcy zmierzą się też z „szarpakiem” - urządzeniem, które wprowadzi auto w niekontrolowany nadsterowny poślizg / Fot. Skoda
Skoda współtworzy specjalne projekty autorskie od 2004 roku, kiedy to powstała Skoda Auto Szkoła specjalizująca się w doskonaleniu kierowców w zakresie bezpiecznej, ekonomicznej czy defensywnej jazdy. Kolejnym projektem na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa Skoda Auto Lab, będące unikalnym, multimedialnym laboratorium uświadamiającym niebezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Dopełnieniem powyższych działań jest Skoda Autodrom Poznań, tor służący praktycznemu doskonaleniu umiejętności jazdy kierowców w symulowanych sytuacjach awaryjnych, który wczoraj został oficjalne otwarty.

Uroczystego przecięcia wstęgi dokonali Andrzej Rogoziński, dyrektor projektu Skoda Autodrom Poznań, Barbara Rogozińska, Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu marki Skoda, Jędrzej Solarski, zastępca Prezydenta Miasta Poznania, insp. Roman Kuster, zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu i Krzysztof Krzysztofiak, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu.

Obiekt składa się z czterech specjalnie zaprojektowanych modułów, które pozwolą kierowcy poznać siły działające na samochód i przekonać się, jaki wpływ na jego zachowanie ma kierujący. Moduły zostały wyposażone w nawadniane maty poślizgowe oraz przeszkody wodne. Kierowcy zmierzą się też z „szarpakiem” - urządzeniem, które wprowadzi auto w niekontrolowany nadsterowny poślizg.

Tuż za „szarpakiem” znajduje się 100-metrowa płyta poślizgowa z trzema rzędami automatycznie sterowanych kurtyn wodnych, symulujących pojawiające się na drodze przeszkody. Dodatkowo, jest też okrąg, na którym można wypróbować działanie elektronicznych systemów stabilizujących tor jazdy.

Obiekt składa się z czterech specjalnie zaprojektowanych modułów, które pozwolą kierowcy poznać siły działające na samochód i przekonać się, jaki wpływ
Obiekt składa się z czterech specjalnie zaprojektowanych modułów, które pozwolą kierowcy poznać siły działające na samochód i przekonać się, jaki wpływ na jego zachowanie ma kierujący. Moduły zostały wyposażone w nawadniane maty poślizgowe oraz przeszkody wodne. Kierowcy zmierzą się też z „szarpakiem” - urządzeniem, które wprowadzi auto w niekontrolowany nadsterowny poślizg / Fot. Skoda

Skoda Autodrom Poznań ma służyć podnoszeniu kompetencji kierowców flotowych oraz indywidualnych w ramach szkoleń doskonalących technikę jazdy, prowadzonych przez Skoda Auto Szkołę. Niezależnie od tego, Skoda Autodrom Poznań prowadzić będzie również obowiązkowe szkolenia kierowców, którzy uzyskali uprawnienia do kierowania pojazdami, służb mundurowych oraz egzaminy dla instruktorów ODTJ. Ponadto będzie on kontynuował nawiązaną przez Skoda Auto Szkołę współpracę z placówkami naukowymi oraz instytucjami, a także służbami mundurowymi, odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Nowoczesny tor bezpiecznej jazdy znajduje się przy ul. Głogowskiej 425 w Poznaniu.

O wielkości i poziomie skomplikowania projektu Skoda Autodrom Poznań świadczą same liczby:

- piasek transportowano z oddalonej o 25 km żwirowni - aby dostarczyć materiał na plac budowy, auta półtora raza okrążyły kulę ziemską po równiku (przejechały 60.000 km),
- do stabilizacji gruntu zużyto 550 ton cementu – ta ilość odpowiada aż 22 000 sztuk worków cementu w opakowaniach handlowych (po 25 kg),
- ilość kruszywa łamanego, używanego do podbudowy, przyrównać można do wypełnionych po brzegi 135 wagonów kolejowych (8 800 ton),
- pompy w systemie zamkniętym pompują na moduły szkoleniowe 8 000 litrów wody na minutę - to odpowiednik 533 sztuk 15-litrowych wiader.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty