Automatyczna skrzynia biegów - najczęstsze awarie

(ip)
Wojciech Pauk - prezes firmy Autojózefów, pomaga użytkownikom automatycznych skrzyń biegów rozwiązać problemy pojawiające się w ich autach. Opisane przypadki zostały zebrane przez ludzi, którzy na co dzień mają do czynienia z automatycznymi skrzyniami biegów i są ekspertami w swojej dziedzinie.



Fot. Autojózefów
Fot. Autojózefów


Dotyczy aut ze skrzynią Jatco JF506E 5-biegowa


Zastosowanie:

Ford Mondeo 2003-2007, Ford Galaxy 2000-2006, VW Sharan 2000-2010

Przypadek:

Mam problem ze wstecznym biegiem w moim aucie: nagle "zginął" R. Zaparkowałem auto na parkingu, a kiedy chciałem cofnąć, samochód po wrzuceniu wstecznego ledwo się toczył. Chwilę później w ogóle nie jechał do tyłu. Czy to poważna awaria?

**CZYTAJ TAKŻE

Przekładnie automatyczneZautomatyzowana skrzynia biegów


Odpowiedź:
W skrzyniach automatycznych JF506E częstym problem jest uszkodzenie mechaniczne polegające na zerwaniu lub pęknięciu taśmy odpowiedzialnej za bieg wsteczny. Na wspomnianej taśmie często puszcza zgrzew zaczepu i wtedy dochodzi do utraty biegu wstecznego. Aby rozwiązać problem należy wyjąć skrzynię w celu dostania się do uszkodzonej taśmy, by wymienić ją na nową. Koszt całej operacji powinien zmieścić się w 1000 PLN. Fachowiec jest w stanie naprawić zepsutą skrzynię w kilka godzin. Nie polecam remontów na własną rękę - z doświadczenia wiem, że takie przypadki zawsze kończą się fiaskiem i wizytą w warsztacie.

Dotyczy aut ze skrzynią ZF 5HP24**
Zastosowanie:

Audi A8 1997-2003, BMW 5 i 7 1996-2004

Przypadek:

Jakiś czas temu przytrafiła mi się następująca sytuacja - podczas dodawania gazu auto nie przyspieszało, mimo że wskazówka obrotomierza podnosiła się w górę. Kiedy po krótkim postoju chciałem ruszyć w dalszą drogę auto nie wystartowało. Lewarek wskazywał D, obrotomierz pracował, a ja stałem w miejscu. Jaki jest powód takiego zachowania pojazdu?

Odpowiedź:

W samochodach wyposażonych w skrzynię ZF 5HP24 może występować poślizg lub brak biegów w pozycji "D". Przyczyną
jest złamany lub pęknięty koszyk sprzęgła "A". W 5HP24 to częsta usterka, typowa wada fabryczna koszyka. Materiał zużywa się przez zbyt gwałtowne traktowanie pedału gazu. W teorii taki koszyk powinien wytrzymać każde użytkowanie, ale niestety realia okazują się inne. Często zgłaszają się do nas klienci z takimi usterkami. Jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji jest wyjęcie skrzyni w celu dostania się do uszkodzonego koszyka i wymiany go na nowy. Naprawa w fachowym warsztacie, w zależności od modelu auta, potrwa od 8 do 16 godzin roboczych. Koszt 3000-4000 PLN.



Fot. Autojózefów
Fot. Autojózefów


Przypadek:

Mam problem z tiptroniciem przy audi A4 2.5 TDI 163 km. Na wyświetlaczu palą się na czerwono wszystkie pozycje położenia lewarka zmiany biegów. Wygląda to tak, jakby wszystkie biegi były włączone naraz. Co to może znaczyć?

Odpowiedź:

Taki objaw może sugerować, że skrzynia pracuje w trybie serwisowym - stąd brak mocy - tylko 3. bieg. Wymiana całej skrzyni biegów nie jest konieczna. W pierwszej kolejności należy sprawdzić poziom i jakość oleju oraz akumulator. Jeżeli te elementy nie są wadliwe trzeba przeprowadzić diagnostykę komputerową i odczytać błędy. Ważne jest, by urządzenie diagnostyczne wskazało konkretną nazwę błędu - tylko odczytując kody będzie można zdiagnozować awarię. Podejrzewam uszczerbek w okolicach lewarka - mógł on ulec zabrudzeniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty