Autostrada A1. Co się właśnie zmienia na budowie?

Paweł Piątek
Koniec jazdy w układzie 1+1! W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac na budowanym odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, od dzisiaj (12 października) została wprowadzona nowa organizacja ruchu w układzie 2+2. Tym samym na całej trasie od Tuszyna do węzła Częstochowa Północ kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków.Fot. GDDKiA
Koniec jazdy w układzie 1+1! W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac na budowanym odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, od dzisiaj (12 października) została wprowadzona nowa organizacja ruchu w układzie 2+2. Tym samym na całej trasie od Tuszyna do węzła Częstochowa Północ kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków.Fot. GDDKiA
Koniec jazdy w układzie 1+1! W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac na budowanym odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, od dzisiaj (12 października) została wprowadzona nowa organizacja ruchu w układzie 2+2. Tym samym na całej trasie od Tuszyna do węzła Częstochowa Północ kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków.

A1 Tuszyn - Piotrków Trybunalski

Koniec jazdy w układzie 1+1! W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac na budowanym odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem,
Koniec jazdy w układzie 1+1! W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac na budowanym odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, od dzisiaj (12 października) została wprowadzona nowa organizacja ruchu w układzie 2+2. Tym samym na całej trasie od Tuszyna do węzła Częstochowa Północ kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków.
Fot. GDDKiA

Zdecydowanie poprawi się przepustowość na tym odcinku, a dzięki temu poprawie ulegnie komfort jazdy. Kolejną nowością dla kierowców na 24-kilometrowym odcinku pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem będzie uruchomienie w pełnym zakresie węzła Kamieńsk (połączenie A1 z drogą wojewódzką nr 484). Oznacza to, że na trasie zniknie ostatnie „wąskie gardło”, co bez wątpienia dodatkowo poprawi płynność jazdy.

Już w przyszłym tygodniu udostępnione zostanie także 6 km nowej, zachodniej jezdni (od granicy województw w kierunku południowym) na odcinku od granicy województwa śląskiego i łódzkiego do węzła Częstochowa Północ.

Będzie to oznaczało, że kierowcy jadący w stronę Katowic będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu, czyli docelowy przekrój nowej trasy. Jadący w przeciwną stronę będą nadal dysponowali dwoma pasami ruchu. Pozostałe dwa będą wykorzystywane jedynie do kontynuacji prac przez wykonawcę, co zdecydowanie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na tym odcinku w trakcie prowadzonych prac.

A1. Wkrótce trzy pasy na kolejnym odcinku

Za kilka tygodni planowane jest definitywnie zakończenie prac na odcinku od Radomska do granicy woj. śląskiego i łódzkiego i ten 7-kilometrowy fragment drogi stanie się pełnoprawną autostradą, gdzie będzie można poruszać się po trzech pasach ruchu w każdym kierunku z prędkością do 140 km/h.

W tym roku kierowców czekają jeszcze dwie poważne zmiany dotyczące odcinków autostrady A1 na terenie województwa łódzkiego: Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk - Radomsko. Na obu mają być dostępne obie jezdnie w pełnym przekroju, czyli kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Pozostałe prace, jakie będą do wykonania, nie powinny w żaden sposób ograniczać przejazdu.

Zobacz także: Skoda Fabia IV generacji

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty