Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Awaryjne automatyczne skrzynie biegów. Których automatów unikać?

Data publikacji: Autor: Krzysztof Klucznik

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.

Fot. Opel Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa od odpowiedników ze skrzyniami manualnymi. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. Prezentujemy zestawienie skrzyń automatycznych podwyższonego ryzyka.

GM 5L50 (A5S 390R) - orientacyjny koszt naprawy: 4000-6000 zł

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.Popularna przekładnia koncernu General Motors produkowana we Francji. Znalazła zastosowanie przede wszystkim w autach koncernu BMW produkowanych na początku wieku. Występuje m.in. w bardzo popularnych w Polsce modelach E46 330d i E39 530d. Skrzynia łączona z mocnymi dieslami ma opinię dość awaryjnej. Jak wiele automatów pochodzenia amerykańskiego, nie lubi długotrwałej jazdy w trasie z dużymi prędkościami - chłodzenie oleju okazuje się niewystarczające. Poza tym, w połączeniu z trzylitrowym dieslem pracuje na granicy momentu obrotowego, który może przenieść (422 Nm), dlatego niewskazane jest podnoszenie mocy samochodów w nią wyposażonych.

Występowanie:
BMW X5 E53 3.0d (1999-2006)
BMW E46 330d (1999-2005)
BMW E39 530d (1999-2003)
Cadillac XLR (2004-2009)
Cadillac STS (2005-2011)
Cadillac SRX (2004-2009)

Redakcja poleca: Nielegalny sposób na tańsze OC. Grozi nawet 5 lat więzienia

Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem

Aisin AW55-50 - orientacyjny koszt naprawy: 5000-6000 zł

Ta skrzynia biegów produkcji japońskiej jest spotykana w wielu modelach Volvo, a także w niektórych Saabach, Oplach i Renault. Może przenosić do 329 Nm momentu obrotowego. Występuje w wersjach do samochodów z napędem na przednie koła oraz 4x4. Niestety przekładnia nie ma opinii trwałej. Trapią ją problemy ze sterowaniem - częste są uszkodzenia elektrozaworów. Niektóre warsztaty zalecają montaż dodatkowej chłodnicy oleju, bo fabryczna jest niewystarczająca (dotyczy głównie Saabów i Opli).

Występowanie:
Lancia Thesis (2001-2009)
Opel Vectra C, Opel Signum (CDTI) (2002-2008)
Nissan Maxima, Quest, Altima (kodowanie Nissan RE5F22A) (2004-2008)
Pontiac Torrent (kodowanie GM M09 (dla FWD) i M45 (dla AWD) (2006-2009)
Renault Laguna V6 (kodowanie SU1) (2001-2007)
Saab 9-3 (kodowanie GM M09) (2002-2011)
Saturn Ion (kodowanie GM M43) (2003-2007)
Saturn Vue V6 (2001-2009)
Suzuki XL7 (1998-2009)
Volvo XC90 (2002-2014)
Volvo S60 (2000-2009)
Volvo S80 2.4, 2.5 (1998-2006)
Volvo C30 2.5 (2006-2012)
Volvo S40 1.9, 2.4, 2.5 (2004-2012)
Volvo V50 1.9, 2.4, 2.5 (2004-2012)
Volvo V70 2.4, 2.5 (2000-2007)

LUK 01J (Audi Multitronic) - orientacyjny koszt naprawy: 6000 - 22000 zł

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.Multitronic to nic innego jak handlowa nazwa przekładni bezstopniowej stosowanej w samochodach marki Audi od 1999 roku. Występuje wyłącznie w samochodach z napędem przednim i o mocy nie przekraczającej 204 KM. Z założenia skrzynia ta powinna zapewniać płynne przyspieszanie obce skrzyniom manualnym i automatom hydrokinetycznym. W praktyce okazuje się, że trwałość Multitronica jest, delikatnie mówiąc, dyskusyjna. Szarpanie przy przyspieszaniu, wahania obrotów, czy w końcu migające kontrolki PRNDS na tablicy wskaźników to zwiastuny awarii. Psują się sterowniki, pompy oleju. Często spotyka się nadmierne rozciągnięcie łańcucha. Serwisy zalecają wymianę oleju co 60 tys. km. W praktyce nie każdy to robi. Dodatkowo skrzynie te są wrażliwe na dynamiczny styl jazdy, który może dodatkowo skrócić ich żywotność, a wiele warsztatów niechętnie podchodzi do napraw Multitronica.

Występowanie:
Wyłącznie z przednim napędem i mocą do 204 KM w latach 1999-2014:
Audi A4 (np. 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 2.4 V6)
Audi A5 (np. 2.0 TFSI)
Audi A6 (2.4)
Audi A7 (2.8 FSI)
Audi A8 (2.8 FSI)
Seat Exeo (2.0 TFSI)

JATCO JF011E - orientacyjny koszt naprawy: 10000 zł

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.Kolejna bezstopniowa skrzynia w naszym zestawieniu. Jest przewidziana do aut o pojemności silnika do 2,5 litra oraz do napędu na przednie lub na wszystkie koła. W odróżnieniu od Multitronica, gdzie do przekazania napędu służy łańcuch, tutaj wykorzystano stalowe pasy. Przekładnia ta nie jest urządzeniem bezproblemowym w eksploatacji. Jest wrażliwa na długotrwałą jazdę z dużą prędkością, czemu można zaradzić montując dodatkową chłodnicę oleju. Poza tym cierpi ona na usterki łożysk, które z kolei mają niezadowalającą trwałość w sytuacji, gdy użytkownik nie dba o wymiany oleju co 60 tys. km. Zdarzają się też przypadki zmęczeniowych pęknięć samych kół pasowych wewnątrz skrzyni. Za każdym razem oznacza to duże koszty.

Występowanie:
Dodge Caliber (2007-2012)
Jeep Compass (2006-2016)
Jeep Patriot (2006-2016)
Mitsubishi Outlander (2006-2012)
Mitsubishi Lancer (2007-obecnie)
Nissan Lafesta (2004-2012)
Nissan Serena (1999-2012)
Nissan Sentra (2007-2012)
Nissan Bluebird Sylphy (2000-obecnie)
Nissan X-Trail (2000-obecnie)
Renault Fluence (2009-obecnie)
Suzuki Kizashi (2009-2014)

JATCO JF506E -  orientacyjny koszt naprawy: 6000-7000 zł

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.Ten 5-biegowy automat przystosowany do napędzania samochodów z silnikiem umieszczonym poprzecznie powstał przy współpracy z inżynierami Volkswagena. Skrzynia cechuje się płynną pracą, ale ma też swoje słabe strony. Należą do nich usterkowe elektrozawory oraz pękający tłok wsteczny powodujący znikanie niektórych biegów. Poza tym, przekładnia jest sporym wyzwaniem dla mechaników. Podczas nieumiejętnej wymiany oleju można ją pozbawić biegu wstecznego. Śruba spustowa oleju może być łatwo pomylona ze śrubą trzymającą taśmę hamulcową. Jeżeli zostanie odkręcona, mechanizm nie będzie mógł wybrać biegu wstecznego i jazda do tyłu będzie niemożliwa.

Występowanie:

Audi A3 (1.8, 1.9) (1999-2003)
Ford Mondeo (2.5) (2007-2014)
Ford Galaxy (2006-2015)
Jaguar X-type (2001-2009)
Land Rover Freelander (1997-2014)
Mazda 6 (2002-2008)
Mazda MPV (1999-2006)
Rover 75 (1998-2005)
Seat Alhambra (1996-2010)
VW Bora (1.8, 1.9) (1999-2006)
VW Sharan (1.8, 1.9) (1995-2010)
VW Golf (1997-2003)

AISIN TF-80 SC - Orientacyjny koszt naprawy: 6000 zł

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.Ten japoński automat może pracować z silnikami generującymi do 440 Nm momentu obrotowego. Dzięki modułowej konstrukcji, skrzynia charakteryzuje się ograniczoną liczbą elementów oraz niskim kosztem produkcji. Niska jest także jej trwałość. Do najczęstszych usterek zaliczamy szarpanie i znikanie napędu. Zazwyczaj winny jest sterownik, czasem uszkodzony konwerter, który można regenerować. Poza tym skrzynia ma wadliwy kosz C1 - opiłki pochodzące z jego zużycia zanieczyszczają olej powodując dalsze usterki.

Występowanie:
Alfa Romeo 159 (2.4 JTD) (2004-2011)
Alfa Romeo Brera (2.4 JTD) (2005-2010)
Cadillac BLS (2005-2010)
Citroen C4,C5,C6 (HDI)
Fiat Croma (1.9 JTD) (2005-2011)
Opel Astra H
Opel Insignia (2008-2017)
Opel Vectra C (2002-2008)
Opel Zafira B (2005-2011)
Opel Signum (2002-2008)
Volvo XC90 (2005–2014; FWD & AWD)
Volvo S60 (2006–2009; FWD & AWD)
Volvo V70 II (2006–2008 ; FWD & AWD)
Volvo XC70 (2006–2008 ; AWD)
Volvo S80 II (2007–2016; FWD & AWD)
Volvo V70 III (2008–2016; FWD & AWD)
Volvo XC70 II (2008–2016; FWD & AWD)
Volvo XC60 (2009–2017; FWD & AWD)
Volvo S60 II (2011 - obecnie; FWD & AWD)
Volvo V60 (2011–obecnie; FWD & AWD)
Volvo S40 II (2011–2012; FWD)
Volvo V50 (2011–2012; FWD)
Volvo C30 (2011–2013; FWD)
Volvo C70 II (2011–2013; FWD)
Volvo V40 II (2012–2014 ; FWD)

Audi DL501 (S-tronic) - orientacyjny koszt naprawy: 7000-16000 zł

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.Dwusprzęgłowa skrzynia występująca pod handlową nazwą S-tronic ma 7 biegów i może przenosić moment obrotowy do 550 Nm. Ma w sobie centralny mechanizm różnicowy i przeznaczona jest do samochodów z napędem na cztery koła Trudno mieć zastrzeżenia do sposobu jej działania - zmiany biegów są płynne i błyskawiczne. Niestety, słabym punktem jest zespół mechatroniki, którego awarie prowadzą do uszkodzenia pakietów sprzęgłowych. Należy pamiętać o regularnej wymianie oleju, chociaż nie wyeliminuje ona w 100% ryzyka awarii.

Występowanie:
Audi A4 (2008-2015)
Audi S4 (2008-2015)
Audi S5 (2007-2016)
Audi A5 (2007-2016)
Audi A6 (2011-2018)
Audi S6 (2011-2018)
Audi A7 (od 2010)
Audi S7 (od 2010)
Audi Q5 (2008-2017)

ZF 6HP - orientacyjny koszt naprawy: 4000-7000 zł

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.Popularna sześciobiegowa niemiecka skrzynia automatyczna generalnie nie jest złą przekładnią - działa płynnie i szybko, nie ustępując w tym przekładniom dwusprzęgłowym Występuje w wielu wariantach różniących się przenoszonym momentem obrotowym - maksymalnie do 600 Nm. O ile w słabszych samochodach nie ma z nią większych problemów, to takowe występują w ciężkich i mocnych limuzynach i SUV-ach. Częste są problemy z 4.,5. i 6. biegiem, co jest spowodowane pęknięciem koszyka wałka wejściowego. Poza tym problemy sprawia sterownik skrzyni.

Występowanie:

BMW serii 3 E90 (2004-2013)
BMW serii 5 E60 (2003-2010)
BMW serii 7 E65 (2001-2008)
BMW X5 E70 (2007-2013)
BMW X1 E84 (2010-2015)
Jaguar XJ (2010-2012)
Jaguar XF (2009-2012)
Range Rover (2003-2013)
Volkswagen Phaeton (2002-2016)

Alfa Romeo Selespeed - orientacyjny koszt naprawy: 3000-4500 zł

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.Z technicznego punktu widzenia to zautomatyzowana skrzynia mechaniczna, w której za sterowanie sprzęgłem i zmianą biegów odpowiada układ elektrohydrauliczny. Kierowca zmienia biegi za pomocą łopatek przy kierownicy lub przy pomocy lewarka. Niestety, przekładnia ta zapisała się na niechlubnych kartach motoryzacji. Zacinanie się biegów, awarie modułu elektrohydraulicznego to rzeczy, z którymi walczą użytkownicy. Serwis tej skrzyni i jej kalibracja jest sprawą skomplikowaną i niewiele warsztatów chce się podjąć jej obsługi. Alfy Romeo z przekładnią Selespeed należą do samochodów niesprzedawalnych na rynku wtórnym osiągając bardzo niskie ceny.

Występowanie:
Alfa Romeo 147 2.0 TS (2000-2010)
Alfa Romeo 156 (GTA, 2.0 TS, JTS) (1999-2007)
Alfa Romeo GT (2.0 JTS) (2003-2010)
Alfa Romeo 159 (2.2 JTS) (2004-2011)
Alfa Romeo Brera (2.2 JTS) (2005-2010)
Alfa Romeo Spider (2.2 JTS) (2006-2010)
Fiat Punto (1.2 16V) (1999-2010)
Fiat Stilo Abarth (2.4 20V) (2001-2007)

Opel Easytronic - orientacyjny koszt naprawy: 4000 - 5000 zł

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.Kolejny „półautomat” w naszym zestawieniu. Zmiany biegów są realizowane przez elektryczne siłowniki. Skrzynię Easytronic nęka wiele problemów - począwszy od błędów sterownika, po problemy z uruchomieniem silnika i „omijanie” niektórych biegów. Jeżeli dodamy do tego kiepską płynność działania, dość duże szarpanie przy zmianach biegów to okaże się, że lepiej darować sobie Easytronic i kupić samochód ze skrzynią manualną.

Występowanie:
Opel Corsa (1.0, 1.2, 1.3)
Opel Tigra (1.4)
Opel Meriva (1.6, 1.8)
Opel Zafira (1.8)
Opel Vectra C (1.8)
Opel Signum (1.8)

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.

Fot. Opel

Automatyczna skrzynia biegów ma wiele zalet. Podstawową z nich jest komfort jazdy, głównie po mieście. Auta z nowoczesnymi przekładniami często są też szybsze i zużywają mniej paliwa niż ich odpowiednicy ze skrzyniami manualnymi. Wszystko wygląda pięknie, dopóki automat działa. W przypadku awarii, koszty naprawy z dużym prawdopodobieństwem zmuszą do głębszego zajrzenia do kieszeni. W naszym zestawieniu prezentujemy skrzynie automatyczne podwyższonego ryzyka.

Fot. Opel

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • jul (gość)

    A propo , zdjecie z reczna przekladnia na czele artykulu o automatycznych ?

  • redakcja (gość)

    Dziękujemy za opinię. Na zdjęciu jest selektor skrzyni Easytronic, o której mowa jest w tekście.

  • za to w subaru (gość)

    nikt nigdy nie zepsuł skrzyni automatycznej (4EAT) Ktoś wie jaki jest jej producent?

  • Karol (gość)

    ... czyli praktycznie wszystkie!!!???

  • Obiektywny (gość)

    No i proszę... zauważyliście że nie ma żadnego Mercedesa, Toyoty/Lexusa też nie widać, czyli można...

  • jimex (gość)

    Forda też nie widać, to jak to jest?

  • Mis (gość)

    A gdzie jest DSG ??? Żadna skrzynia nie wymaga nakładów już przy tak małych przebiegach

  • Art. (gość)

    W BMW X6 jaka jest skrzynia ?

  • Krajek (gość)

    Oczywiście ceny podane to ASO ? Naprawiłem skrzynie w X5-2200zl , A4 z 2011r multitronic - 1200zl z wymiana oleju. Myślę że wymiana sprzęgła w manualu wyjdzie drożej...

  • krab (gość)

    a gdzie jest MMT ?

  • Procesor (gość)

    Jakby tak kierunkowość się tymi artykułami na temat awaryjności to byśmy cały czas byli na etapie małego fiata . Nie ma skrzyni GM 6T45 montowanej w Chevroletach która pada przy niskich przebiegach ale nie wiadomo czy z winy urzutkownika czy wady konstrukcyjnej . W stanach 80 % aut to automaty ale w PL straszą ludzi żeby takich skrzyń unikać . Ręczna skrzynia jest tańsza w eksploatacji FAŁSZ! O ile nie trafi się na przekładnie fabrycznie wadliwe, na dystansie 300 tys. km w przeciętnym automacie wymieni się 5 razy olej (w sumie za 2000 zł), a w ręcznej dwa razy sprzęgło i raz koło dwumasowe, co w popularnym modelu będzie kosztować w sumie 4500 zł..Czemu o tym nikt nie pisze , pozdrawiam

  • lio92 (gość)

    Gdybyście mieli zepsutą skrzynie biegów, polecam udać się wyłącznie do sprawdzonych fachowców, takich jak sebkar.pl. To sprawdzony serwis, do którego mam pełne zaufanie.

  • dominos (gość)

    Właśnie zapomnieliście wspomnieć o wspaniałych powershiftach w Fordach to jest dopiero śmietnik skrzynia! wystarczy poszperać w necie

  • PTR (gość)

    Bardzo łagodnie obeszliście się ze skrzyniami multitronic... A prawda jest taka, że po 150tyś skrzynia jest do wymiany...

  • Krzysiek (gość)

    Czasami awarii można uniknąć, regenerując podzespoły skrzyni, w szczególności konwerter, który dość często ulega zepsuciu. Szukając firmy, która mogłaby go dla nas zregenerować, warto skontaktować się z firmą MVS z Gołkowic, która ma w tym spore doświadczenie i jak żadna inna przykłada się do powierzonych zadań. Regeneracja polega na przywróceniu części cech fabrycznych - ma być taka, jakby nigdy wcześniej nie była używana i tej firmie się to udaje.

  • zwarcie (gość)

    W mysłowicach mam klienta któremu naprawiam maszyny i akurat obok niego jest firma naprawiająca automaty. Od kiedy serwisuje u gościa maszyny czyli od 2014 zawsze na placu stoi ponad 20 aut głównie wieśwagenów audi skodiczki a szef twierdzi że żyją z vagów.

  • sid (gość)

    Krzysiek 220t zrobiłem a4 z multitronic i bez żadnych uwag, ważne wymiany oleju.. polecam

  • Wiesław (gość)

    W BMW X1 po 2013 występuje nowa 8-biegowa skrzynia biegów. Taka drobna różnica

  • Patrol (gość)

    To może lepiej było by napisać artykuł, które są dobre. Przymierzam się do zakupu auta i wstępnie z 15 możliwych modeli do kupienia na liście jest 13.

  • rysa (gość)

    no można dyskutować o awaryjności ale polaka biedaka stac na automaty z przekręconymi licznikami i stąd te problemy, kto jest w stanie z zwykłych robociarzy nakręcić 200 000 km w ciagu 5 lat?? takze te dyskusje są jałowe i nic w to która skrzynia lepsza czy gorsz nie wnoszą,. kupując auto nowe w salonie mam to w nosie która jest awaryjna jak sie popsuje do do reklamacji.

  • kev (gość)

    Rexton ma dobry silnik w automacie, mój 2.7 z 2007 sprawuje sie w zasadzie bezproblemowo jak na swoje lata

  • rotor (gość)

    Obecnie jak automat skłoniłbym się do zakupu cvt z toyoty. Takie skrzynie są dość trwałe i dobrze przenoszą moment obrotowy

  • Daniel (gość)

    Co do Powershit we Fordach. To wcale nie jest tak awaryjna skrzynia jak piszecie. Wystarczy pilnować wymian oleju co 60tyś. Ja mam już 250tyś. Kilometrów na tej skrzyni i śmiga bez zarzutu. Tylko trzeba dbać niestety.

  • Daniel (gość)

    Co do Powershit we Fordach. To wcale nie jest tak awaryjna skrzynia jak piszecie. Wystarczy pilnować wymian oleju co 60tyś. Ja mam już 250tyś. Kilometrów na tej skrzyni i śmiga bez zarzutu. Tylko trzeba dbać niestety.

  • Irys (gość)

    Wg tego artykułu można było by śmiało powiedzieć że żaden automat nie jest dobry... Co jest jawną kpina i obrażaniem skrzyń automatycznych. Dziękuję pozdrawiam

  • Daro (gość)

    Dokładnie tak jak kolega wspomniał, kupujemy nieświadomie auta w 100% zmniejszonym przebiegiem bo na zachodzie robi się przeciętnie 30-40 tyś km rocznie ale i dba się o serwis, chociaż teraz to nie wiem bo tyle turasów itp... że serwis jak u nas... Ale w Stanach nawet 90% jeździ automatów tyle że co 30 tyś olej i robią po 300tyś ALE MIL!!! bez awarii. Z silnikami jest tak samo, to ludzie zaniedbują i psują...! Wszystko w temacie. Pozdrawiam miłośników na leniwo...

  • Daro (gość)

    Żeby cieszyć się z dużych przebiegów na leniwo to warto trochę poczytać jak traktować automaty, stosujemy 4 podstawowe zasady: 1. Pierwsze setki metrów, na zimnym oleju lżej traktujemy gaz, nie wymuszając przeciągania na jednym biegu. 2. Nawet przy dłuższych postojach np. na światłach czy w korku, trzymamy na poz. D, nie przełączamy na N. (ma duże znaczenie związane z ciśnieniem smarowania) 3. Nigdy nie naśladujemy jazdy, jak np. pościgi typu kino USA... Zawsze gdy zmieniamy kierunek jazdy z przodu do tyłu i odwrotnie, stosujemy zasadę znaku STOP, zatrzymujemy koła do prędkości ZERO! 4. Po zatrzymaniu pojazdu na D, zaciagamy Ham.Ręczny, wrzucamy na N, następnie zwalniamy Ham.Nożny (rozluźnia się układ napędowy) i dopier wbijamy na P. (przy niektórych konstrukcjach skrzyń unikamy wyłamania blokady Postojowej) Zwłaszcza na nierównej nawierzchni. O kilka innych cennych porad można zapytać wujka Google...

  • Parkowanie... (gość)

    Pomyliłeś Daro procedurę.Po zatrzymaniu auta w docelowym miejscu parkowania wrzucamy N trzymając hamulec nożny.Wtedy się rozluźnia napęd i dopiero wtedy zaciągamy ręczny.Puszczamy nożny,samochód opiera się na hamulcu ręcznym(szczególnie na pochyłościach lub niezbyt mocnym ręcznym).Naciskamy ponownie nożny i wrzucamy P.Zaparkowane. Pozdr.

  • Daro (gość)

    Tak kolego coś mi się zapisało nie po kolei... Dzięki za poprawkę. (jest opcja że można wrzucić na P już bez ponownego naciśnięcia nożnego) najważniejsze żeby nie bujało przy wbijaniu, albo po wbiciu na P. Dla niezorientowanych: jeżeli już się ręczny skończył, to po wbiciu poz. P, należy z wyczuciem zwalniać ham. nożny, tak a żeby nie odczuć gwałtownego oparcia się pojazdu na blokadzie skrzyni. Jest to zauważalne i bardzo często praktykowane przez kierujących podczas szybkiego (opuszczenia) wyjścia z pojazdu po zatrzymaniu. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości