Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bagażnik dla każdego

Bogdan Możdżyński
Fot. Tomasz Jabłoński: Sprzedaż bagażników rośnie, sprzedawcy zacierają ręce i rozszerzają ofertę o nowe modele.
Fot. Tomasz Jabłoński: Sprzedaż bagażników rośnie, sprzedawcy zacierają ręce i rozszerzają ofertę o nowe modele.
Sprzedaż bagażników samochodowych rośnie z roku na rok. Nic dziwnego, że oferta jest coraz większa i coraz bardziej wyrafinowana.

 

To zaskakujące, ale firmy handlujące bagażnikami samochodowymi notują coraz większe

Fot. Tomasz Jabłoński: Sprzedaż bagażników rośnie, sprzedawcy zacierają ręce i rozszerzają ofertę o nowe modele.
Fot. Tomasz Jabłoński: Sprzedaż bagażników rośnie, sprzedawcy zacierają ręce i rozszerzają ofertę o nowe modele.

obroty.

 

- Sprzedaż nowych samochodów odbija się na sprzedaży części akcesoriów, ale nie tak bardzo jak mogłoby się to wydawać, bo sprowadzono mnóstwo samochodów używanych. Wielu spośród nabywców tych aut to nasi klienci - mówi Jacek

Fot. archiwum: Dachowy bagażnik na rowery jest bardzo popularny. Dobiera się go w zależności od modelu samochodu, a więc m.in. rodzaju mocowania i ł
Fot. archiwum: Dachowy bagażnik na rowery jest bardzo popularny. Dobiera się go w zależności od modelu samochodu, a więc m.in. rodzaju mocowania i ładowności.

Radosz, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Taurus z Mikołowa, która jest wyłącznym importerem bagażników włoskiej firmy Fapa i generalnym firmy Thule (dawniej szwedzkiej, dzisiaj należącej do angielskiej korporacji  Candover). - Przyczyną szybkiego rozwoju rynku bagażników w naszym kraju jest zmiana przyzwyczajeń Polaków. Coraz więcej osób aktywnie spędza wolny czas, a więc na rowerze, na desce surfingowej czy snowboardowej i na nartach. Wszyscy oni muszą mieć odpowiedni bagażnik do przewiezienia sprzętu - mówi Mirosław Kordyszewski, prezes warszawskiej firmy Inter Pack, czołowego dystrybutora transportowych akcesoriów w kraju.

 

Fot. archiwum: Bagażnik rowerowy mocowany do tylnej pokrywy nie sprawdza się w polskich warunkach, bowiem pod wpływem wstrząsów może dochodzić do uszkodzenia
Fot. archiwum: Bagażnik rowerowy mocowany do tylnej pokrywy nie sprawdza się w polskich warunkach, bowiem pod wpływem wstrząsów może dochodzić do uszkodzenia pokrywy. Na dachu pojazdu zamontowano bagażnik zamknięty.

Nowa oferta

 

Na rosnące zainteresowanie bagażnikami handlowcy odpowiadają błyskawicznie, wprowadzając do oferty coraz nowsze modele, nierzadko nowych producentów (np. Inter Pack japońskiej firmy Carmate, która ma w swojej ojczyźnie 90 proc. rynku), dostosowując ofertę do potrzeb i kieszeni klientów. Właściwie nie ma dzisiaj auta, do którego nie można byłoby dobrać najbardziej odpowiedniego bagażnika, z

Fot. Thule: Najpopularniejsze obecnie  są rowerowe bagażniki mocowane na haku holowniczym.
Fot. Thule: Najpopularniejsze obecnie są rowerowe bagażniki mocowane na haku holowniczym.

wyjątkiem może niektórych najnowszych samochodów. Ich producenci umieszczają na dachach swych modeli specjalne gniazda do mocowania bagażników, by kupowano je u dilerów samochodowych (tak jest obecnie np. z Peugeotem 407). Producenci bagażników bronią się przed tym konstruując specjalne adaptery, umożliwiające montaż każdego systemu nośnego na dachu auta. 

 

Jak mówi prezes Kordyszewski, Polacy najchętniej kupują bagażniki aluminiowe: są estetyczniejsze, lżejsze i bardziej odporne na korozję niż stalowe. Większość bagaży i sprzętu sportowego wciąż przewożona jest na dachach swych aut. - To niemal tradycja i dlatego najlepiej sprzedają się dachowe systemy nośne. Ale dla transportu rowerów klienci coraz częściej decydują się na konstrukcje umieszczane na haku holowniczym. To jest bardzo rosnąca tendencja - mówi właściciel firmy Inter Pack.

Fot. archiwum: Bagażniki zamknięte mocowane są do tych samych elementów nośnych co bagażniki rowerowe.
Fot. archiwum: Bagażniki zamknięte mocowane są do tych samych elementów nośnych co bagażniki rowerowe.

Uchwyty rowerowe na hak są technologicznie najbardziej zaawansowane, najwytrzymalsze, bardzo bezpieczne, a można dzięki nim przewieźć od dwóch do czterech rowerów. Ich cena w zależności od wyposażenia (np. w zamki dla rowerów) waha się od 1 tys. do 2,5 tys. zł. Konstrukcje prostsze kosztują 700 - 800 zł.

Uchwyty rowerowe umieszczane na klapie bagażnika samochodu nie cieszą się większym wzięciem, a sprzedawcy też specjalnie do ich kupna nie namawiają. - Ze względu na kiepski stan wielu polskich dróg nie są zbyt bezpieczne dla auta, mogą nawet przyczynić się do otwarcia pokrywy auta podczas jazdy po wybojach - mówi Krzysztof Więckowski, kierownik sklepu firmy Hossa z Warszawy.

 

Jaki kupić?

 

Bagażnik musi być odpowiedni do wielkości, a więc i do rozmiarów i dopuszczalnej ładowności auta. - Warto się zastanowić, co się będzie woziło - mówi Krzysztof Więckowski. Bagażnik powinien zapewnić bezpieczny transport, być funkcjonalny, łatwy w obsłudze, a instrukcja montażu przejrzysta. Wiele osób kieruje się ceną, ale - jak mówi dyrektor Jacek Radosz - coraz więcej osób kupuje bagażniki droższe, bo to jest zazwyczaj "zakup na kilka lat", a te z wyższych półek nie dość, że "są estetyczniejsze, to i znacznie łatwiej dopasować do indywidualnych potrzeb".

 

Orientacyjne ceny wybranych bagażników

 

Uniwersalne dachowe

 

Amos 2 (na relingi)

polski, do większości aut

180 zł

AutoMaxi Supra

francuski, szybki montaż

160-190 zł

Fapa Zero System

włoski, z kompletem stóp i kitów dopasowujących, zamykany zamkami

360 zł

Prealpina LP 49

włoski, aluminiowy, do każdego typu auta

500 zł

Thule Rapid System

szwedzki, aluminiowy można dopasować dachu każdego auta (bez rynienki), montaż bez użycia narzędzi

690 zł

 

Boxy dachowe

 

Taurus Junior

polski, lekki, z zamkiem, ładowność 50 kg

440 zł

Fapa Demo 360

włoski, z dwoma zamkami, taśmy do spięcia bagażu, 185 cm, ład. 50 kg

830 zł

Ocean 600 Thule

szwedzki, doskonała aerodynamika, zamki z siłownikami, 190 cm, 50 kg

1200 zł

Inter Pack Carver 6.4

holenderski, szybki montaż, wzmocnienia dna, 192 cm, ład. 80 kg

1250 zł

Mont Blanc 551 Aspen

szwedzki, na każdą porę roku, sprężyny gazowe ulatwiają zamykanie, 223 cm, 40 kg

1750 zł

 

Rowerowe dachowe

 

Amos Standard

polski, jeden rower, bez zamków zabezpieczających, ze stalową rynienką

45 zł

Fapa Velo

włoski, jeden rower, ze szczęką obejmującą ramę

145 zł

Giro II Atera

niemiecki, aluminiowy, szybki montaż, zamki zabezpieczają rower i uchwyt

300 zł

Mont Blanc Barracuda 529

szwedzki, do mocowania wielu rozmiarów rowerów, samoczynne uchwyty

330 zł

Madige Motion

włoski, z "windą" ułatwiającą ładunek na dach

335 zł

Thule ProRide 591

szwedzki, nowatorski, jednoramienny, zamki zabezpieczające na hak holowniczy

350 zł

Thule Ride On

szwedzki, 2-3 rowery, odchylany uchwyt  ułatwia dostęp do kufra

600-700 zł

Duro S i Duro XL Atera

niemiecki, aluminiowy, 2-4 rowery, uchwyty i rowery z zamkami, dostęp do kufra, oświetlenie i miejsce na tablicę rejestracyjną

1200 - 1600 zł

Thule Euro Classic Pro

szwedzki, składany, 2 rowery, uchwyt odchylany, zamki, oświetlenie i miejsce na tablicę rejestracyjną na "kufer"

1750 - 1800 zł

Padova

włoski, aluminiowy, 2-3 rowery, do wszystkich rodzajów nadwozia

500 zł  

Thule Clip-On High

szwedzki, 2 rowery, do aut typu hatchback, kombi i van

675 zł

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty