Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37147 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Bardziej dopracowany Avensis

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. Toyota Toyota Avensis to jeden z najlepiej sprzedających się w Polsce samochodów klasy średniej. Sprawdziliśmy, jak spisuje się wersja sedan ze 146-konnym silnikiem benzynowym.

Fot. Toyota

Dostępny w salonach Avensis to trzecie pokolenie japońskiego modelu. Oferowany jest jako sedan i kombi. W porównaniu z poprzednikiem samochód urósł. Jest dłuższy o 5 cm i szerszy o 5,4 cm. Zwiększenie wymiarów nadwozia nie przełożyło się jednak na wzrost pojemności bagażnika, która w sedanie wynosi 509 l (wcześniej 520 l). To wynik przyzwoity jak na segment aut klasy średniej (4-drzwiowy Ford Mondeo – 493 l, Fot. Toyota Mazda 6 sedan – 519 l, Volkswagen Passat – 565 l).

Zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą nie sprawia większych problemów. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, podobnie jak z tyłu. Zastrzeżenia można mieć tylko do ilości przestrzeni nad głowami pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Byłoby jej więcej, gdyby nie opadająca linia dachu.

Wnętrze wykonane jest z materiałów niezłej jakości. Zaprojektowano je ciekawej, z jeszcze większą dbałością o ergonomię. Do precyzji dopasowania poszczególnych elementów trudno mieć zastrzeżenia. W standardzie dostępny jest elektroniczny hamulec postojowy. Uruchamia się go przyciskiem w Fot. Toyota okolicach stacyjki.

Zastosowano też system sugerujący kierowcy zmianę przełożenia w ręcznej skrzyni biegów. Na wyświetlaczu zamontowanym w obrotomierzu pojawia się strzałka skierowana w górę lub w dół w zależności od tego, czy kierowca – z ekonomicznego i ekologicznego punktu widzenia – powinien wybrać wyższy, czy niższy bieg. Ma to pozwolić na zaoszczędzenie paliwa, a co za tym idzie, zmniejszenie ilości spalin uwalnianych do atmosfery.

Testowany przez nas egzemplarz napędzał benzynowy silnik 1,8 l o mocy 147 KM. Nie da się ukryć, że bardziej dynamiczna jazda wymaga mocnego wciskania pedału gazu. Samochód „budzi się do życia” przy ok. 3800 obr./min (maksymalny moment obrotowy wynoszący 180 Nm jest dostępny przy 4000 obr./min.). Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,4 sekundy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Krystianek

    O co chodzi z tym newsem ? Wchodzę i myślę sobie, że coś ulepszono wypuszczają w tak krótkim czasie od premiery. A tutaj spóźniony o kilka miesięcy tekst ?

  • Roger

    fajny brelok przy kluczykach.

  • acent

    Tekst późno, bo sponsor się spóźnił. A brelok jest dopełnieniem całej świetności autka.

  • Jarpoz

    Miałem okazję przewieżć się tym autkiem w 150 konnym dieselku / kombi - no i jest to w każdym calu poprawne autko. Moje zastrzeżenia to : - faktycznie mało miejsca nad głową w sedanie, jeżeli ktoś będzie woził dorosłych normalnych mężczyzn to sugeruję dopłatę do kombi ( ale to chyba wogóle jakiś idiotyczny trend w sedanach, bowiem niejedno auto segm. B ma obecnie więcej miejsca z tyłu nad głową niż większość obecnych sedanów ). - drugie zastrzeżenie to jak na móg gust - bardzo koślawy przód auta, na szczęście z pozycji

  • Jarpoz

    kierowcy i pasażerów niewidoczny. A poza tym chyba same plusy, silniczek 2.2 150 km jest w sam raz, pewnie ten 147 konny benzyniak będzie sobie gorzej radził. Szkoda że 2.0 litrowy dieselek ma moc 126 km, bowiem mógłby być tańszy z uwagi na idiotyczną akcyzę ( albo lepiej byłoby znieść tą idiotyczną akcyzę i kupować porządniejsze i mniej wyżyłowane jednostki napędowe ).

  • matias21

    mi ten przód strasznie nie podchodzi.

  • Bart3kk

    Wygląd miał być orginalny. I wyszło jako tako. Przód na żywo dziwnie wygląda,a tył bez wyrazu. Coś podobnego widziałem nowym Magentisie bądź Lexusie IS czy Sonacie. Tak poza tym auto jest ok :))

  • btl (gość)

    Brzydkie, nudne i mulaste auto. Wyszło tak że posiadam je od roku w 2.0 d4d. I próbuję znaleść argument za tym żeby zmienić i jakoś nie mogę. Klasyczna toyota - wygląda i jeździ jak kupa ale jest wygodna, cicha, ekonomiczna, komfortowa i absolutnie bezawaryjna więc po prostu bezsensownym w tym momencie wydaje się zmienienie auta chociaż tyle fajnych propozycji jest na rynku. Złapali mnie....

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota Avensis zdjęcia

Toyota Avensis dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Avensis opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Avensis Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł