Sprzedaż globalna aut spod znaku Trzech Diamentów osiągnęła 1 001 000 sztuk, co oznacza wzrost o 1% (14 000 egzemplarzy) w
stosunku do roku 2010. Na rodzimym, japońskim rynku marka odnotowała 7% spadek sprzedaży pojazdów. W sumie klienci z kraju kwitnącej wiśni nabyli 152 tys. samochodów tej marki. Rynek amerykański to sprzedaż 106 tys. sztuk i wzrost o 13% w porównaniu z poprzednim rokiem podatkowym. Mitsubishi argumentuje ten wzrost dobrą sprzedażą modelu Outlander Sport. Rynek azjatycki to sprzedaż 525 tys. sztuk (+3%). W Europie sprzedano 218 tys. sztuk samochodów, co odpowiada wynikom z poprzedniego roku rozliczeniowego. Mimo spadków na niektórych rynkach, Mitsubishi wyrównało straty dzięki bardzo dobrym wynikom w Rosji.
Od strony finansowej Mitsubishi osiągnęła sprzedaż netto o wartości 1807,3 miliarda jenów, co oznacza spadek o 1% (21,2 mld jenów) w stosunku do poprzedniego okresu rozliczeniowego. Pomimo tego koncern odnotował zysk z działalności operacyjnej o wartości 63,7 mld jenów, co oznacza wzrost aż o 58%. Taki wzrost zysków wypracowano m.in. z powodu modyfikacji oferty modelowej oraz ograniczeniu kosztów materiałowych. Zwykły zysk wyniósł 60,9 mld jenów (wzrost o 56%), zaś zysk netto 23,9 mld jenów (+53%).
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?