Bardzo szybka Fabia

Tomasz Szmandra
7,3 sekundy do „setki” i maksymalnie ponad 220 km/h – tak jeździ niewielka Skoda Fabia RS i to zarówno w wersji hatchback jak i kombi. Nowy model już można zamawiać za 72 850 zł.

7,3 sekundy do "setki" i maksymalnie ponad 220 km/h - tak jeździ niewielka Skoda Fabia RS i to zarówno w wersji hatchback jak i kombi. Nowy model już można zamawiać za 72 850 zł.

Fot. Skoda
Fot. Skoda

Poprzedni model Fabii oznaczony symbolem RS nie do końca odpowiadał wyobrażeniom o małym, miejskim sportowym aucie. Samochód wyposażony był w ciężkiego diesla o pojemności 1,9 l. Auto przyspieszało do 100 km/h aż w 9,5 sekundy, co jak na usportowioną wersję nie zachwycało. Jednak  przy okazji niewielkiego faceliftingu Fabii (zmienił się m.in. pas przedni),  zaprezentowano również jej najmocniejszą odmianę RS.

Skoda w tej wersji występuje z nadwoziem typu hatchback lub kombi. Już z zewnątrz dostrzec można zadziorny charakter samochodu. Fabia RS otrzymała specjalny pakiet spoilerów, podwójny wydech i  siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich. Te ostatnie pomieścić muszą większe tarcze hamulcowe. Zawieszenie zostało obniżone. 

Fot. Skoda
Fot. Skoda

Nadwozie z nowymi elementami tuningowymi jak m.in. przedni zderzak z okrągłymi reflektorami przeciwgielnymi i większymi otworami wlotu powietrza, zmieniony kształt atrapy wlotu powietrza chłodnicy, specjalnie zaprojektowanymi obręczami kół z metali lekkich.

We wnętrzu zamontowano sportowe fotele, które zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne, zwłaszcza na szybko pokonywanych zakrętach, oraz sportową kierownicę.

Skoda Fabia RS napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o mocy 180 KM i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm , dostępnym w zakresie 2000-4500 obr./min.  To niewielkie czeskie auto, niczym rasowy sportowy pojazd,  aż rwie się do przodu - 7,3 sekundy do 100 km/h i maksymalnie 224 km/h może zrobić wrażenie. Średnie spalanie producent podaje na poziomie 6,2 l/100 km, jednak chcąc naprawdę cieszyć się tym samochodem, trzeba zapomnieć o eko-jeździe.

Fot. Skoda
Fot. Skoda

Z silnikiem współpracuje przekładnia DSG, w której mamy do wyboru ustawienie "manual" lub "sport". Wybór jest uzależniony od naszych preferencji i warunków na trasie.  Odpowiedzio zestrojone zawieszenie sprawia, że nawet podczas dynamicznej jazdy trudno zerwać przyczepność. Jest to również zasługa elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy.  Co również ważne - podczas pokonywania nierówności Skoda zachowuje się bardzo spokojnie, a drgania skutecznie niweluje optymalnie dopracowane zawieszenie Warto wspomnieć także o skutecznych hamulcach, które w takiej wersji przydałyby się również w standardowej Fabii.

Nowa generacja Fabii RS i Fabii RS Combi z silnikiem benzynowym jest z pewnością lepszą propozycję, niż cięższa i mniej dynamiczna wersja z jednostką TDI. W Polsce nowy model trafi do salonów w czerwcu, ale już teraz  można go zamawiać u dilerów. W najtańszej odmianie za to auto  trzeba zapłacić 72 850 zł, natomiast 2,5 tys. zł wynosi dopłata do wersji kombi.

Fot. Skoda
Fot. Skoda
Fot. Skoda
Fot. Skoda
Fot. Skoda
Fot. Skoda

**więcej zdjęć Skody Fabii RS w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty