Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Bardzo szybka Fabia

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Skoda 7,3 sekundy do „setki” i maksymalnie ponad 220 km/h – tak jeździ niewielka Skoda Fabia RS i to zarówno w wersji hatchback jak i kombi. Nowy model już można zamawiać za 72 850 zł.

7,3 sekundy do „setki” i maksymalnie ponad 220 km/h – tak jeździ niewielka Skoda Fabia RS i to zarówno w wersji hatchback jak i kombi. Nowy model już można zamawiać za 72 850 zł. Fot. Skoda


Poprzedni model Fabii oznaczony symbolem RS nie do końca odpowiadał wyobrażeniom o małym, miejskim sportowym aucie. Samochód wyposażony był w ciężkiego diesla o pojemności 1,9 l. Auto przyspieszało do 100 km/h aż w 9,5 sekundy, co jak na usportowioną wersję nie zachwycało. Jednak  przy okazji niewielkiego faceliftingu Fabii (zmienił się m.in. pas przedni),  zaprezentowano również jej najmocniejszą odmianę RS.

Skoda w tej wersji występuje z nadwoziem typu hatchback lub kombi. Już z zewnątrz dostrzec można zadziorny charakter samochodu. Fabia RS otrzymała specjalny pakiet spoilerów, podwójny wydech i  siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich. Te ostatnie pomieścić muszą większe tarcze hamulcowe. Zawieszenie zostało obniżone. 

Fot. Skoda Nadwozie z nowymi elementami tuningowymi jak m.in. przedni zderzak z okrągłymi reflektorami przeciwgielnymi i większymi otworami wlotu powietrza, zmieniony kształt atrapy wlotu powietrza chłodnicy, specjalnie zaprojektowanymi obręczami kół z metali lekkich.

We wnętrzu zamontowano sportowe fotele, które zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne, zwłaszcza na szybko pokonywanych zakrętach, oraz sportową kierownicę.

Skoda Fabia RS napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o mocy 180 KM i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm , dostępnym w zakresie 2000-4500 obr./min.  To niewielkie czeskie auto, niczym rasowy sportowy pojazd,  aż rwie się do przodu – 7,3 sekundy do 100 km/h i maksymalnie 224 km/h może zrobić wrażenie. Średnie spalanie producent podaje na poziomie 6,2 l/100 km, jednak chcąc naprawdę cieszyć się tym samochodem, trzeba zapomnieć o eko-jeździe. Fot. Skoda

Z silnikiem współpracuje przekładnia DSG, w której mamy do wyboru ustawienie „manual” lub „sport”. Wybór jest uzależniony od naszych preferencji i warunków na trasie.  Odpowiedzio zestrojone zawieszenie sprawia, że nawet podczas dynamicznej jazdy trudno zerwać przyczepność. Jest to również zasługa elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy.  Co również ważne - podczas pokonywania nierówności Skoda zachowuje się bardzo spokojnie, a drgania skutecznie niweluje optymalnie dopracowane zawieszenie Warto wspomnieć także o skutecznych hamulcach, które w takiej wersji przydałyby się również w standardowej Fabii.

Nowa generacja Fabii RS i Fabii RS Combi z silnikiem benzynowym jest z pewnością lepszą propozycję, niż cięższa i mniej dynamiczna wersja z jednostką TDI. W Polsce nowy model trafi do salonów w czerwcu, ale już teraz  można go zamawiać u dilerów. W najtańszej odmianie za to auto  trzeba zapłacić 72 850 zł, natomiast 2,5 tys. zł wynosi dopłata do wersji kombi.

Fot. Skoda Fot. Skoda Fot. Skoda















więcej zdjęć Skody Fabii RS w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Roger

    podoba mi się. skoda bardzo plusuje ekologią i poprawnym designem, a 180KM w zanadrzu to ciekawa opcja, szczególnie, że wersja kombi jest dostępna za niewielką dopłatą.

  • mag

    za 72 tys można mieć wiele innych aut a nie auto dla "kapeluszników"

  • Mecenas

    FAbia RS technicznie jest identyczna z Ibizą Cuprą i Polo GTI ale z całej trójki wygląda najmniej sportowo i agresywnie. Cóż Fabia II jest po prostu brzydka i makijaż RS jej nie pomógł...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości