7,3 sekundy do "setki" i maksymalnie ponad 220 km/h - tak jeździ niewielka Skoda Fabia RS i to zarówno w wersji hatchback jak i kombi. Nowy model już można zamawiać za 72 850 zł.
Poprzedni model Fabii oznaczony symbolem RS nie do końca odpowiadał wyobrażeniom o małym, miejskim sportowym aucie. Samochód wyposażony był w ciężkiego diesla o pojemności 1,9 l. Auto przyspieszało do 100 km/h aż w 9,5 sekundy, co jak na usportowioną wersję nie zachwycało. Jednak przy okazji niewielkiego faceliftingu Fabii (zmienił się m.in. pas przedni), zaprezentowano również jej najmocniejszą odmianę RS.
Skoda w tej wersji występuje z nadwoziem typu hatchback lub kombi. Już z zewnątrz dostrzec można zadziorny charakter samochodu. Fabia RS otrzymała specjalny pakiet spoilerów, podwójny wydech i siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich. Te ostatnie pomieścić muszą większe tarcze hamulcowe. Zawieszenie zostało obniżone.
Nadwozie z nowymi elementami tuningowymi jak m.in. przedni zderzak z okrągłymi reflektorami przeciwgielnymi i większymi otworami wlotu powietrza, zmieniony kształt atrapy wlotu powietrza chłodnicy, specjalnie zaprojektowanymi obręczami kół z metali lekkich.
We wnętrzu zamontowano sportowe fotele, które zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne, zwłaszcza na szybko pokonywanych zakrętach, oraz sportową kierownicę.
Skoda Fabia RS napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o mocy 180 KM i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm , dostępnym w zakresie 2000-4500 obr./min. To niewielkie czeskie auto, niczym rasowy sportowy pojazd, aż rwie się do przodu - 7,3 sekundy do 100 km/h i maksymalnie 224 km/h może zrobić wrażenie. Średnie spalanie producent podaje na poziomie 6,2 l/100 km, jednak chcąc naprawdę cieszyć się tym samochodem, trzeba zapomnieć o eko-jeździe.
Z silnikiem współpracuje przekładnia DSG, w której mamy do wyboru ustawienie "manual" lub "sport". Wybór jest uzależniony od naszych preferencji i warunków na trasie. Odpowiedzio zestrojone zawieszenie sprawia, że nawet podczas dynamicznej jazdy trudno zerwać przyczepność. Jest to również zasługa elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy. Co również ważne - podczas pokonywania nierówności Skoda zachowuje się bardzo spokojnie, a drgania skutecznie niweluje optymalnie dopracowane zawieszenie Warto wspomnieć także o skutecznych hamulcach, które w takiej wersji przydałyby się również w standardowej Fabii.
Nowa generacja Fabii RS i Fabii RS Combi z silnikiem benzynowym jest z pewnością lepszą propozycję, niż cięższa i mniej dynamiczna wersja z jednostką TDI. W Polsce nowy model trafi do salonów w czerwcu, ale już teraz można go zamawiać u dilerów. W najtańszej odmianie za to auto trzeba zapłacić 72 850 zł, natomiast 2,5 tys. zł wynosi dopłata do wersji kombi.
**więcej zdjęć Skody Fabii RS w
naszej galerii**
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?