Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Bentley Continental GT

Data publikacji: Autor: (LM)

Wprowadzenie tego auta na rynek kosztowało 800 mln euro

W brytyjskiej fabryce Bentleya w Crewe ruszyła produkcja najszybszego, czteroosobowego coupe na świecie

Bentley Continental GT to samochód marzeń w czystej postaci. Za kierownicą tego wozu zasiądzie tylko garstka najbogatszych na świecie szczęśliwców. Reszta może jedynie z uwagą prześledzić dane techniczne i zdjęcia auta. Nielicznym uda się zobaczyć samochód na drodze - niestety, raczej nie w Polsce.

Pod niezwykle długą maską samochodu ukryto gigantyczny silnik W12 z podwójną turbosprężarką, który rozwija moc 560 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 650 Nm. Parametry te zapewniają pojazdowi przyspieszenie od zera do setki w zaledwie 4,8 s i prędkość maksymalną sięgającą 320 km/h. Żaden inny, czteroosobowy samochód na świecie nie jeździ szybciej. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej, sześciostopniowej skrzyni biegów.

Continental GT wyposażony jest chyba we wszystkie znane systemy elektroniczne, ułatwiające opanowanie samochodu.

- Wyprowadzamy na drogi publiczne maszynę rozwijająca ponad 300 km/h - mówią przedstawiciele Bentleya. - Czujemy się zatem zobligowani do tego, aby zapewnić kierowcy możliwość jak najbezpieczniejszego przemieszczania się tym samochodem. Co istotne jednak, chociaż elektronika nieustannie czuwa nad bezpieczeństwem podróżnych, prowadzący niemal nie odczuwa jej ingerencji. Ujawnia się ona dopiero w sytuacjach krytycznych.

Stylistyka auta stanowi nowoczesną interpretację elementów charakterystycznych dla legendarnych modeli Bentleya. Z przodu oryginalna atrapa chłodnicy nie pozwala pomylić continentala GT z modelem jakiejkolwiek innej marki. Z tyłu niezwykle ciekawym elementem jest, umieszczony tuż pod tylną szybą, spojler, który wysuwa się dopiero przy wyższych prędkościach.

Kabina auta to prawdziwe dzieło sztuki. Każdy detal jest dopracowany w najdrobniejszych szczegółach. Jakości wykorzystanych we wnętrzu materiałów nie powstydziłaby się królewska limuzyna. Same fotele kosztują zapewne więcej niż średniej klasy samochód.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości