Bezpieczeństwo? Nie w budżetowych samochodach
Data publikacji: Autor: łs

Global NCAP zdecydowało się na rozbicie pięciu modeli oferowanych w Indiach. W próbie wzięły udział Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio oraz Hyundai Eon. Żaden z nich nie otrzymał nawet jednej gwiazdki za ochronę kierowcy i pasażera!
Redakcja poleca:
- Fiat Tipo. Test oszczędnej wersji 1.6 MultiJet
- Ergonomia wnętrza. Od niego zależy bezpieczeństwo!
- Spektakularny sukces nowego modelu. Kolejki w salonach!
Dlaczego? Wszystkie z wymienionych miały bardzo okrojone wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Poduszką powietrzną dysponowało tylko jeden z testowanych egzemplarzy Renault Kwid. Zdała się na niewiele, przy braku napinaczy pasów bezpieczeństwa, twardych struktur w dolnej części deski rozdzielczej oraz strukturze nadwozia, która z trudem rozproszyła impet uderzenia.
W zbliżony sposób opisano wyniki pozostałych testów. Obronną ręką nie wyszła z nich nawet Mahindra Scorpio - SUV, który sprawiał wrażenie najbardziej solidnego auta w teście.