Bezpieczeństwo? Nie w budżetowych samochodach

łs
Fot. Global NCAP
Fot. Global NCAP
Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do kończonych pozytywnym wynikiem testów zderzeniowych. Najnowsze próby Global NCAP wykazały, że bezpieczeństwo jest obligatoryjne jedynie w modelach kierowanych na zamożne rynki.
Fot. Global NCAP
Fot. Global NCAP

Global NCAP zdecydowało się na rozbicie pięciu modeli oferowanych w Indiach. W próbie wzięły udział  Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio oraz Hyundai Eon. Żaden z nich nie otrzymał nawet jednej gwiazdki za ochronę kierowcy i pasażera!

Dlaczego? Wszystkie z wymienionych miały bardzo okrojone wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Poduszką powietrzną dysponowało tylko jeden z testowanych egzemplarzy Renault Kwid. Zdała się na niewiele, przy braku napinaczy pasów bezpieczeństwa, twardych struktur w dolnej części deski rozdzielczej oraz strukturze nadwozia, która z trudem rozproszyła impet uderzenia.

W zbliżony sposób opisano wyniki pozostałych testów. Obronną ręką nie wyszła z nich nawet Mahindra Scorpio - SUV, który sprawiał wrażenie najbardziej solidnego auta w teście. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty