Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Bezpieczeństwo? Nie w budżetowych samochodach

Data publikacji: Autor: łs

Fot. Global NCAP Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do kończonych pozytywnym wynikiem testów zderzeniowych. Najnowsze próby Global NCAP wykazały, że bezpieczeństwo jest obligatoryjne jedynie w modelach kierowanych na zamożne rynki.

Fot. Global NCAPGlobal NCAP zdecydowało się na rozbicie pięciu modeli oferowanych w Indiach. W próbie wzięły udział  Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio oraz Hyundai Eon. Żaden z nich nie otrzymał nawet jednej gwiazdki za ochronę kierowcy i pasażera!

Redakcja poleca:

- Fiat Tipo. Test oszczędnej wersji 1.6 MultiJet
- Ergonomia wnętrza. Od niego zależy bezpieczeństwo!

- Spektakularny sukces nowego modelu. Kolejki w salonach!


Dlaczego? Wszystkie z wymienionych miały bardzo okrojone wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Poduszką powietrzną dysponowało tylko jeden z testowanych egzemplarzy Renault Kwid. Zdała się na niewiele, przy braku napinaczy pasów bezpieczeństwa, twardych struktur w dolnej części deski rozdzielczej oraz strukturze nadwozia, która z trudem rozproszyła impet uderzenia.

W zbliżony sposób opisano wyniki pozostałych testów. Obronną ręką nie wyszła z nich nawet Mahindra Scorpio - SUV, który sprawiał wrażenie najbardziej solidnego auta w teście. 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości