Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć

Bezpieczeństwo. Prawidłowe ułożenie rąk na kierownicy

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Renault Prawidłowe ułożenie rąk na kierownicy ma zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo jazdy, ponieważ właśnie dzięki niej kierowca ma kontrolę nad układem kierowniczym i zawieszeniem.

Tylko prawidłowe trzymanie koła kierownicy umożliwia bezpieczne wykonywanie manewrów. Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault przestrzegają przed złymi nawykami.

 - Przez kierownicę prowadzący auto bezpośrednio wyczuwa, co się dzieje z przednią osią pojazdu - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault. – Nieprawidłowe ułożenie rąk na kierownicy może spowodować utratę kontroli nad pojazdem i niebezpieczne sytuacje na drodze – dodaje.

Redakcja poleca:

Obowiązkowe naklejki na auta. Nowy pomysł ministerstwa
Ten przepis to bubel prawny
Kierowcy znaleźli prosty sposób na oszczędność

Tarcza zegara

Porównując kierownicę do tarczy zegara dłonie powinny znajdować się na godzinie dziewiątej i piętnastej. Kciuki nie powinny jednak obejmować koła kierownicy, gdyż można je uszkodzić w momencie wystrzelenia poduszki. Dzięki takiemu ułożeniu dłoni na kierownicy, auto prowadzi się stabilniej i optymalizuje działanie poduszki powietrznej w przypadku uderzenia. Jeśli dłonie kierowcy oparte są nieprawidłowo na szczycie kierownicy, głowa opadając na poduszkę wcześniej uderza w ręce, co może być przyczyną poważnych obrażeń.

Częste błędy

Wielu kierowców ma nawyk trzymania kierownicy tylko jedną ręką. Jeszcze inny często spotykany sposób polega na trzymaniu lewej dłoni na godzinie dwunastej, a prawej w okolicach trzeciej. Nieprawidłowe jest również kierowanie otwartą dłonią.Innym błędem jest chwytanie koła kierownicy od środka.

Zobacz także: Testujemy Lexusa LC 500h

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Paweł (gość)

    To ma być wypowiedź eksperta, czy raczej egzaminatora ze starymi i to złymi nawykami. Trzymamy ręce w miejscu przygotowanym przez producenta. Najczęściej za w pozycji lewa 7 prawa 4. Inaczej poduszka w trakcie kolizji uszkadza ręce, a ręce inne części ciała. Stąd kierowcy po kolizji z podbitym okiem i pękniętym nadgarstkiem.

  • skoczek (gość)

    Byle dwie ręce na kierownicy trzymać, krew mnie zalewa jak widze jak ktoś jedzie i esy pisze, od razu sobie w korando uchwyt na fona zamontowałem i jak już musze gadać to przez głośnomówiący. Jedną ręką sie nie powinno prowadzić bo to niebezpieczne

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości