Chodzi o most kolejowy nad rzeką Parsętą, który prowadzi nad ulicą Fabryczną. Można było tędy, przejeżdżając przez tereny byłego zakładu Unicon, dojechać do PUP i dalej do Świdwina, omijając główną trasę, Szosę Połczyńską. Teraz przejazd pod mostem jest wykluczony, a skrót do Świdwina niemożliwy.
– Na podstawie oceny technicznej i przeglądów mostu stwierdziliśmy, że potrzebny jest pilny remont tego obiektu – informuje Ryszard Stachowicz, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Szczecinie. To ZLK zlecił naprawę mostu. – Wykonaliśmy dokumentację techniczną, wybraliśmy wykonawcę i rozpoczęliśmy już prace – dodaje.
Remont obejmuje naprawę przyczółków i filarów, wzmocnienie nasypów przed i za mostem. Na nowe zostaną wymienione przęsła. Planowany termin zakończenia prac to 30 kwietnia 2013 roku.
– Organizacja prac umożliwia ruch pociągów z ograniczeniem prędkości do 20 km/h po istniejących konstrukcjach, ale przez tzw. tor objazdowy – wyjaśnia Ryszard Stachowicz. – Po remoncie zostanie przywrócona prędkość rozkładowa wynosząca 120 km/h. Przed remontem obowiązywało ograniczenie prędkości do 50 km/h – dodaje.
Koszt remontu to około 2 mln złotych. Wykonawcą jest Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu.
Remontowany most znajduje się na trasie niemieckiej linii kolejowej Berlin – Gdańsk, która była budowa na w latach 1843 -1897, a odcinek Stargard Szczeciński – Koszalin datuje się na rok 1859. Konstrukcja mostu w Białogardzie pochodzi z 1907 roku. Posadowiona jest jednak na jeszcze starszych, kamiennych przyczółkach i filarach. Przez te wszystkie lata most był normalnie eksploatowany.
Jakub Roszkowski / gk24.pl
Fot. Radosław Brzostek
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?