Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Biały i srebrny najpopularniejszymi kolorami samochodów

Data publikacji: Autor: (ip)

Audi A7,  Fot: Audi Biały i biały perłowy stały się najbardziej popularnymi kolorami samochodów na świecie, dołączając do koloru srebrnego wg raportu firmy DuPont za rok 2011.
Kolory: biały i biały perłowy, przewyższyły popularnością dawnych rywali: Audi A7,
Fot: Audi czarny i szary. Raport DuPont, wydawany od 59 lat, zawiera rankingi popularności kolorów samochodów i analizę trendów w 11 wiodących regionach motoryzacyjnych świata.

W 2010, kolory biały i biały perłowy, plasowały się obok szarego na trzeciej pozycji światowego rankingu osiągając 16% udział w rynku. Rosnąca popularność tych kolorów w Ameryce Północnej, w połączeniu z ich wzrostem popularności w Europie, Chinach, Korei, Ameryce Południowej i Afryce Południowej, przyczyniły się do osiągnięcia poziomu 22% na rynku światowym. Kolory: czarny i szary, spadły na odpowiednio trzecie i czwarte miejsca. Kolory: czerwony i niebieski, zajmują miejsca piąte i szóste.

Najpopularniejsze kolory samochodów na świecie wg Raportu DuPont to:
1. biały i biały perłowy wspólnie z kolorem srebrnym – 22%
3. czarny i efekt czarnego – 20%
4. szary – 13%
5. czerwony – 7%
6. niebieski – 6%
7. brązowy i beżowy – 5%
8. zielony – 2%
9. żółty i złoty – 1%
10. inne – 2%

"Pomimo tego, że biały i biały perłowy historycznie były popularnymi kolorami samochodów, wzrost ich popularności był większy niż tego oczekiwaliśmy” - powiedziała Nancy Lockhart, Dyrektor ds. Marketingu Kolorów DuPont.
Srebrny i czarny już dawno znalazły się w pierwszej trójce najczęściej wybieranych kolorów. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat, biały i biały perłowy cieszyły się stale rosnącą popularnością, głównie poza Ameryką Północną.

CZYTAJ TAKŻE

Co kolor auta mówi o jego właścicielu

Jakie będą barwy lakierów samochodów w przyszłości? Raport


BMW X1, Fot: BMW „W tym roku, popularność tego koloru wzrosła o ponad 4%” – powiedziała Lockhart. "Nastąpił wzrost akceptacji konsumentów dla koloru białego. Klienci chcą, aby ich samochody „pachniały świeżością” i producenci samochodów są tego świadomi. Srebrny i czarny były kiedyś kolorami symbolizującymi luksus, ale rola białego znacznie się zwiększyła w tej symbolice. Luksus to teraz zróżnicowana paleta kolorów, a jego poczucie jest najbardziej znaczącym motywatorem poszukiwanym przez światowych projektantów samochodów. Klasyczny biały i biały perłowy inspirują w projektowaniu luksusowych samochodów.

Ameryka Północna: biały i biały perłowy prowadzą, po czarnym i srebrnym

Biały i biały perłowy, po raz piąty z rzędu zdominowały udział w kolorach najczęściej wybieranych samochodów w Ameryce Północnej osiągając 23% udziału w rynku. Biały dominował w segmencie ciężarówek i SUV gdzie ma 29% rynku. Czarny i efekt czarnego osiągnął 18% udziału w rynku i był najbardziej popularnym kolorem w segmencie samochodów luksusowych, przy czym efekt czarnego kontynuuje wzrost dystansując kolor czarny podstawowy.
Obniżyła się popularność koloru srebrnego osiągając poziom 16%. Prowadzi on jednak w sektorze aut kompaktowych i ma 20 % rynku. Szary ma 13% i był na czwartej pozycji we wszystkich segmentach. Czerwony utrzymuje 5 miejsce w rankingu z 10% udziałem. Mocne kolory, takie jak jasnoniebieski czy żółcie, odcienie brązu, beże i zielenie, uzupełniają paletę kolorów w regionie.

Europa: segment aut luksusowych nadal zdominowany przez czarny

W Europie, czarny i efekt czarnego są najbardziej popularne i reprezentują 25% rynku samochodów, z czego aż 40% rynku luksusowych samochodów typu SUV. Od 2007 roku czarny i efekt czarnego utrzymują pozycję lidera w regionie. DuPont oczekuje, że ta tendencja utrzyma się w najbliższej przyszłości, szczególnie w odniesieniu do efektu czarnego. Biały i biały perłowy osiągnęły zaskakujący wzrost o około 5% w stosunku do 2010 i mają 20% w rynku. Było to spowodowane popularnością tego koloru we wszystkich segmentach samochodowych.

"W Europie, biały postrzegany jest jako inspiracja dla trendu ekologicznego, gdyż symbolizuje nowoczesny minimalizm i technologię przyszłości", powiedziała Elke Dirks, Projektant Kolorów dla DuPont w Europie. "Tendencja ta spowodowała znaczny wzrost udziału kolorów białego perłowego i białego w segmencie aut luksusowych," wyjaśnia. Popularność szarego (18%) i srebrnego (15 %) spadła w tym roku. Niebieski uzupełnia ranking europejski z 7% udziałem w rynku.

Srebrny prowadzi w Chinach i Korei Południowej, biały i biały perłowy w Japonii
Suzuki Kizashi, Fot: Suzuki
Srebrny prowadzi w regionie Azji i Pacyfiku osiągając więcej niż 25% udziału w regionie i powtarzając pozycję lidera z ubiegłego roku w Chinach i Korei. Biały i biały perłowy miały drugie miejsce w regionie Azji i Pacyfiku, z nieco mniej niż 25% udziałem, na czele z Japonią i Indiami, gdzie te kolory są kolorami nr 1.

W Chinach, srebrny jest wciąż na szczycie i ma 26% udziału w rynku, chociaż odnotował 7% spadek w porównaniu do roku 2010. Czarny i efekt czarnego był nr 2 w Chinach w tym roku, ale ich udział zmniejszył się o ponad 9%. Popularność niebieskiego wzrosła w segmencie małych samochodów. Również inne kolory są coraz szerzej stosowane w tym kraju.

W Japonii, kolory biały i biały perłowy osiągnęły poziom 26% obniżając swój udział z 28% w roku ubiegłym. Czarny i efekt czarnego również zanotowały spadek do 20% wyprzedzając jednak kolor srebrny, który zajął 3 miejsce w rankingu i ma 19% rynku. Niebieski (9%) i szary (9%) zamykają pierwszą piątkę w Japonii, przy czym szary zanotował wzrost o 4%.

"W regionie Azji i Pacyfiku, obserwujemy zmianę trendów kolorystycznych na związane z naturą co symbolizuje tutaj kolor niebieski” – powiedziała Kumiko Ohmura, Dyrektor Działu Marketingu Kolorów w regionie Azji i Pacyfiku. "Zaobserwowaliśmy spadek popularności koloru czarnego, w związku ze wzrostem popularności koloru niebieskiego w segmencie małych samochodów oraz szerszego zastosowania innych kolorów.”

Toyota Avensis, Fot: Toyota W Korei Południowej, srebrny miał prawie 30% rynku w 2011 roku. Następnie plasuje się biały i biały perłowy z 25%. Czarny i efekt czarnego spadły na trzecie miejsce w Korei Południowej z poziomem 15% (w dół o 9% w porównaniu z rokiem 2010).

W Indiach, w czołówce znalazł się kolor biały reprezentujący 28% rynku. Następnie plasuje się srebrny z 27% oraz szary na trzeciej pozycji, tylko z 9%.

Ameryka Południowa, Brazylia: srebrny na szczycie

Srebrny prowadził na rynku Ameryki Południowej z 30% udziałem w rynku. Był także pierwszym kolorem wyboru w Brazylii. Drugim najpopularniejszym kolorem w Ameryce Południowej jest efekt czarnego i czarny, reprezentowany przez 19% w regionie. Biały i biały perłowy był trzeci, z 17% całego rynku Ameryki Południowej (podobnie w Brazylii).

Biały i biały perłowy na szczycie w Afryce Południowej podczas gdy Rosja woli czarny

W tegorocznym raporcie DuPont kolory biały i biały perłowy miały najwyższy na świecie udział w rynku w Republice Południowej Afryki, osiągając poziom 40%. Kolejnym kolorem był srebrny, z prawie 22% rynku oraz czarny i efekt czarnego, które zamykają pierwszą trójkę z prawie 12%.

W Rosji, czarny i efekt czarnego są najpopularniejszymi kolorami samochodów, z ponad 23% udziałem w rynku. Srebrny jest na drugim miejscu, z niewiele ponad 22%. Biały i biały perłowy mają prawie 15% rynku. Warto zauważyć, że kolor zielony zdobył 7% rynku w Rosji. Jego udział jest mniejszy niż w 2010 roku, lecz wciąż największy na świecie ze wszystkich regionów badanych w raporcie DuPonta.



Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Jarpoz

    "Najpopularniejsze kolory samochodów na świecie wg Raportu DuPont to: 1. biały i biały perłowy wspólnie z kolorem srebrnym - 22% Jakbyśmy dodali pozostałe kolory to można powiedzieć by że biały i cała reszta to jedyny modny kolor. Ot kolejny przykład głupich statystyk, jeżeli z takich statystyk nikt nie wyciąga wniosków to można je akceptować, ale w naszej rzeczywistości często z jeszcze głupszych statystyk wyciągane są wnioski i materializowana na ich podstawie wirtualna rzeczywistość i to tylko jeden z powodów obecnej światowej degrengolady.

  • Robbi

    Biały jescze rozumiem ale perłowy? trudno przyjąć że jest aż tak popularny. Ja stawiam na srebrny.

  • alan2

    Jarpoz i tu masz całkowitą rację między pierwszy i drugim miejscem jest tylko dwa punkty różnicy gdyby nawet rozdzielili biały ze srebrnym to czarny wskoczyłby na pierwsze miejsce, ale biały to chyba najbardziej praktyczny kolor więc trzeba go lansować, ja osobiście jestem za ciemnymi kolorami, najlepszy to perełkowy czarny Deep chociaż odcieniami granatu czy ciemnego zielonego też nie pogardzę

  • Jarpoz

    Ja zawsze lubiłem kolor czarny, nawet jak nie był modny, bardzo żałowałem że moje pierwsze auto ( matiz ) nie było oferowane w takim kolorze, a widziałem piękne czarne Matizy we Włoszech w specyfikacji SE ( niedostępnej w Polsce ). Jak czarny stał się bardzo popularny bardzo mnie to irytowało że mój ulubiony kolor aut stał się modny. Natomiast obecnie najbardziej podoba mi się MIDNIGHT BRONZE oferowany przez Mazdę, wygląda prawie jak czarny, ale w świetle słonecznym ma taką fajną dodatkowa głębię, z akcentem brązu.

  • kolrobkol

    To teraz nie problem, mozna po prostu zlecić profesjonalnej firmie oklejenie auta, i to takim kolorem foli jakim chcemy, z tym na szczęscie nie ma problemu. U mnie pod blokiem stoi oklejone auta czarną matowa folią i tylko mnie kusi zeby zrobić swojemu to samo ;)

  • oliwier_kk (gość)

    Faktycznie, zawsze trzeba szukac sprawdzonej i pewnej firmy bo tylko taka daje nam sznase też na to ze wszystko bedzie naprawde dobrze wykonane.

  • mirek23 (gość)

    To nie jest jakas wysoka cena wiec rzeczywiscie jesli ktoś nosi sie z zamiarem oklejenia auta, reklamy na swoim samochodzie to moze o tym pomyslec. Wazne zeby wybrac taka firmę jak powyżej.

  • paweł_kkl (gość)

    Chyba nie porwiesz się na to żeby samodzielnie oklejać, a już na pewno nie zmieniac kolor auta. Tu już na pewno trzeba uderzyć właśnie jak poprzednicy wspominali do profesjonalnej firmy.

  • kolllkowa (gość)

    Teraz mamy taką szeroką mozliwość ze tak naprawde w dowolny sposób mozemy to wykonać, oczywiście najlepiej jesdnak zrobić to przez profesjonalna firme.

  • PHILIP (gość)

    9HORYŃCU

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości