BIZOL w Polsce, czyli innowacje i motosport

(ip)
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
BIZOL to jedna najbardziej dynamicznie rozwijających się marek wśród producentów olejów silnikowych i środków smarnych. W tym roku firma wkroczyła na polski rynek z szerokim asortymentem swoich innowacyjnych produktów, które doskonale sprawdzają się także w sporcie motorowym.

Firma BIZOL  powstała w 1998 roku w Berlinie za sprawą Borisa Tatievskiego, absolwenta fizyki Uniwersytetu Moskiewskiego oraz Uniwersytetu Freie w Berlinie.  Dzięki pracy dla największych producentów oleju poznał on specyfikę i zapotrzebowanie nie tylko europejskich, ale i azjatyckich rynków motoryzacyjnych.  Dostrzegł zapotrzebowanie na  wysokiej klasy produkty, gwarantujące  najwyższą jakość i bezpieczeństwo w akceptowalnej cenie. Tak powstała idea, która doprowadziła do stworzenia marki BIZOL.

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe

Wkrótce grono najlepszych specjalistów, inżynierów z dziedziny chemii i fizyki pracujących w nowoczesnych laboratoriach badawczych opracowywało całą gamę produktów, które z powodzeniem zdobywały coraz to nowe rynki.  W 2011 roku oleje BIZOL dostępne były w 48 państwach świata. Jednak najdynamiczniejszy rozwój marki przypada  na ostatnie kilka lat. W 2016 produkty sygnowane logo niemieckiego producenta można było kupić w ponad 70 krajach, a do końca 2018 roku firma będzie obecna już w 100 państwach na 5 kontynentach.

Aktualnie BIZOL dostarcza swoje produkty dla sześciu  kluczowych  segmentów rynku motoryzacyjnego, takich jak: samochody osobowe, autobusy i ciężarówki, motocykle, łodzie, sprzęt rolniczy oraz aplikacje przemysłowe.  Gamę produktów  tworzą oleje silnikowe do samochodów osobowych, ciężarowych oraz autobusów, dodatki do paliw, olejów, układów chłodzenia oraz chemia samochodowa.  Jak mówi Bartłomiej Nakwaski, prezes zarządu BIZOL Polska: „Celem firmy jest stanie się rzetelnym, godnym zaufania partnerem zmotoryzowanych, dla których wybór i  kupno, np. oleju nie jest dziełem przypadku, a świadomą decyzją, podyktowaną najwyższą jakości, dbałością o pojazd oraz środowisko naturalne”.

Obecnie firma pracuje nad rozwijaniem sieci dystrybucji, które docelowo mają pomagać klientom w rozwiązywaniu problemów z pomocą profesjonalnych doradców. –„Nasz klient nie musi się zastanawiać, który produkt wybrać, bo to jest zadaniem naszych inżynierów, którzy dzięki znajomości technologii stosowanych w motoryzacji mogą dedykować produkty ściśle konkretnej grupie odbiorców” – tłumaczy prezes Nakwaski.

Takim przykładem są także produkty dedykowane silnikom z systemem start-stop, które stają się coraz popularniejsze na rynku. To rozwiązanie nie tylko zmniejsza spalanie paliwa, ale ma także pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Jednak należy pamiętać, że silniki takich aut wymagają nieco innego traktowania. Zastosowanie tego systemu powoduje, że liczba uruchomień silnika wzrasta nawet 10-krotnie, co jest dużym wyzwaniem dla jednostki napędowej. Najbardziej cierpią na tym łożyska ślizgowe, których żywotność może być nawet o połowę krótsza w porównaniu do aut bez systemu start-stop. Naprzeciw potrzebom aut wyposażonych w tego rodzaju system wyszła właśnie firma BIZOL, której specjaliści opracowali olej Green Oli+, dedykowany specjalnie dla pojazdów z silnikami typu start-stop oraz samochodów z napędem hybrydowym. Dzięki technologii OxShield proces utleniania się oleju, a tym samym jego starzenia się jest znacznie wolniejszy. W porównaniu do produktów konkurencyjnych BIZOL Green Oil+ uzyskał dwa razy wyższy wynik punktowy w teście utleniania RBOT oraz bardzo dobre wyniki w innych specjalistycznych testach. Warto dodać, że w tym  produkcie zastosowano również technologię COMB LubriBoostTM. Nadaje ona filmowi ochronnemu właściwości żelowe, co obniża współczynnik tarcia i chroni poszczególne elementy silnika, w tym przede wszystkim łożyska ślizgowe, wydłużając ich żywotność aż do 50%, zmniejszając tym samym ryzyko awarii i kosztownych napraw.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

BIZOL zadebiutował na polskim rynku na początku 2016 r., oferując oleje silnikowe oraz inne środki chemiczne, jednak dopiero w tym roku firma rozpoczęła prawdziwą rynkową ofensywę. –„Do tej pory produkty BIZOL były dostępne jedynie w wybranych regionach Polski, jednak w maju bieżącego roku w naszej firmie zaszły zmiany na poziomie kadry zarządzającej i nastąpiła również zmiana strategii naszego rozwoju –mówi Bartłomiej Nakwaski. –„Aktualnie zmierzamy do zwiększenia dostępności produktów marki BIZOL w całym kraju. Oczywiście zależy nam również na tym, aby nasza marka stała się rozpoznawalna, dlatego też m.in. zostaliśmy Oficjalnym Partnerem Olejowym cyklu popularnych rajdów Inter Cars Szuter Cup oraz rozpoczęliśmy współpracę z jednym z najlepszych polskich zawodników rallycrossowych – Robertem Czarneckim, który cieszy się sporym uznaniem w świecie sportu motorowego. Przygotowujemy się również do otwarcia w Polsce sieci autoryzowanych warsztatów BIZOL”.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty