Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Blokada krajowej "czwórki" wstrzymana. Ale budowniczowie autostrady A4 nie ustępują

Bartosz Gubernat
Koniec protestu podwykonawców autostrady A4. Ale blokady dróg mogą wrócić
Koniec protestu podwykonawców autostrady A4. Ale blokady dróg mogą wrócić
Do blokady krajowej czwórki było w czwartek przygotowane 110 ciężarówek.
Koniec protestu podwykonawców autostrady A4. Ale blokady dróg mogą wrócić
Koniec protestu podwykonawców autostrady A4. Ale blokady dróg mogą wrócić

- W nocy dojechało do nas kolejnych 40 samochodów z całego kraju. W przypadku fiaska rozmów z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad byliśmy gotowi w każdej chwili wznowić protest i zablokować krajową „czwórkę”. Osiągnęliśmy jednak porozumienie – mówi Aleksander Ożóg, przedstawiciel kierowców, którzy w środę protestowali na obwodnicy Łańcuta.

Podwykonawcy autostrady A4 Rzeszów-Jarosław na obwodnicy Łańcuta protestowali w środę. Domagając się wypłaty zaległości za roboty wykonane na rzecz konsorcjum firm Polimex-Mostostal i Doprastav zablokowali drogę krajową nr 4 na sześć godzin. Wieczorem zawiesili strajk pod warunkiem, że dyrekcja rzeszowskiego oddziału GDDKiA zagwarantuje im na piśmie szybką wypłatę należności. W czwartek rano podpisali dokument. – Zgodnie z porozumieniem do 14 lutego mamy dostać wszystkie zaległości za faktury wystawione w ubiegłym roku. Natomiast z roboty wykonane w styczniu dostaniemy tylko 70 procent należności i będziemy musieli starać się o nie przez sąd – mówi A. Ożóg.

Przeczytaj więcej: Problem na budowie A4 Rzeszów-Jarosław. Polimex-Mostostal nie dokończy prac

Kierowcy zapowiadają jednak, że o definitywnym zakończenie strajku nie ma na razie mowy. Jeśli GDDKiA spóźni się z wypłatą obiecanych pieniędzy, wrócą na drogi z jeszcze większą siłą. Nie pozwolą także dokończyć budowy odcinka A4 Rzeszów-Jarosław. – Możemy zablokować kopalnie i drogi serwisowe. Żaden sprzęt nie dojedzie wówczas na plac budowy – ostrzega A. Ożóg. W przypadku terminowego rozliczenia faktur deklarują z kolei chęć współpracy z nowym wykonawcą autostrady. – Chcemy jeździć i zarabiać. Po to zainwestowaliśmy w sprzęt potężne pieniądze – zapewniają.

W GDDKiA poinformowano nas, że pieniądze zostaną wypłacone niezwłocznie, gdy tylko faktury przedstawione przez podwykonawców zostaną zweryfikowane przez konsorcjum firm Polimex-Mostostal i Doprastav. Dokumenty zostały już w tym celu przekazane.

Bartosz Gubernat

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty