Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38649 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

BMW 220d xDrive Gran Coupe. Test, wrażenia z jazdy, wady, zalety, ceny

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Ma modne nadwozie czterodrzwiowego coupe. Ma kolor, który wyróżnia go w tłumie czarnych i srebrnych samochodów. Ma najmocniejszego w gamie diesla i napęd na cztery koła. Na jego masce umieszczono pożądane, biało-niebieskie logo. W testowanej, niezwykle bogatej konfiguracji, zbliża się ceną do 250 tys. zł. Oto BMW 220d xDrive Gran Coupe.
Fot. Jakub Mielniczak Ma modne nadwozie czterodrzwiowego coupe. Ma kolor, który wyróżnia go w tłumie czarnych i srebrnych samochodów. Ma najmocniejszego w gamie diesla i napęd na cztery koła. Na jego masce umieszczono pożądane, biało-niebieskie logo. W testowanej, niezwykle bogatej konfiguracji, zbliża się ceną do 250 tys. zł. Oto BMW 220d xDrive Gran Coupe.

Zatwardziali „fani” marki BMW nie mają w ostatnich latach łatwego życia. Po uwielbianych przez wszystkich modelach E46, E39, czy E38 nadeszła kontrowersyjna era stylistyki Chrisa Bangle’a. To był jednak dopiero przedsmak tego, co miało nastąpić. Wymieniam (w kolejności przypadkowej): trzycylindrowe, montowane poprzecznie silniki, przedni napęd, minivany serii 2, a ostatnio także ogromne nerki, przypominające uśmiechniętego bobra. BMW średnio się przejmuje zdaniem „fanów” ponieważ prawdopodobnie żaden z najgłośniej krzyczących nie kupił sobie nigdy nowego auta w salonie. Na brak klientów BMW nie narzeka, a kolejne kontrowersyjne, czy też niezgodne z dotychczasową tradycją rozwiązania, sprawiają tylko, że o marce piszą media. Czego chcieć więcej?

BMW 2 Gran Coupe. Co to za auto?

W dużym skrócie - jest to sedan z łagodnie opadającą liną dachu, zbudowany na płycie podłogowej BMW serii 1. Płyta ta jest zresztą też wykorzystywana m.in w aktualnym Mini. Auto ma umieszczone poprzecznie z przodu silniki, łączone z napędem na przednią oś lub wszystkie koła. Głównym konkurentem w klasie premium jest Mercedes CLA. Seria 2 Gran Coupe zjeżdża z taśm fabryki w Lipsku.

BMW 2 Gran Coupe. Nadwozie/wnętrze

Ma modne nadwozie czterodrzwiowego coupe. Ma kolor, który wyróżnia go w tłumie czarnych i srebrnych samochodów. Ma najmocniejszego w gamie diesla i napęd na cztery koła. Na jego masce umieszczono pożądane, biało-niebieskie logo. W testowanej, niezwykle bogatej konfiguracji, zbliża się ceną do 250 tys. zł. Oto BMW 220d xDrive Gran Coupe.
Fot. Jakub MielniczakTestowe auto ubrane w opcjonalny pakiet sportowy M wygląda dość rasowo. W zimowej scenerii doskonale prezentował się kosztujący 3100 zł lakier Misano i 18-calowe felgi z grafitowym wykończeniem. Tył nadwozia może nieco przypominać ten znany z X4 i X6. Dwie końcówki układu wydechowego nie są atrapami. Ładnie dopełniają wizualnie sportowy sznyt serii 2 Gran Coupe. Miłym akcentem są też bezramkowe szyby drzwiowe.

We wnętrzu witają nas wygodne fotele obszyte częściowo alkantarą. Są one jednym z elementów pakietu M. Tradycyjnie dla BMW, wygoda i zakres regulacji siedzeń i kierownicy są wzorowe. Niezależnie od tego, czy kierowca ma 150 czy 190 cm wzrostu, nie będzie miał problemu ze znalezieniem wygodnej pozycji do prowadzenia. Z przodu przestrzeni jest pod dostatkiem. Z tylu zaś jest bardzo ciasno. Mam 180 cm wzrostu i na tylnej kanapie głową dotykałem dachu. Nie chciałbym podróżować w takich warunkach.

Ma modne nadwozie czterodrzwiowego coupe. Ma kolor, który wyróżnia go w tłumie czarnych i srebrnych samochodów. Ma najmocniejszego w gamie diesla i napęd na cztery koła. Na jego masce umieszczono pożądane, biało-niebieskie logo. W testowanej, niezwykle bogatej konfiguracji, zbliża się ceną do 250 tys. zł. Oto BMW 220d xDrive Gran Coupe.
Fot. Jakub MielniczakMoje dzieci w Gran Coupe siedziały jednak dość wygodnie i właśnie taki zestaw pasażerów jest optymalny do tego auta. Koło kierownicy ma gruby wieniec i dobrze leży w dłoniach. W zimne dni doceniłem podgrzewanie włączane przyciskiem umieszczonym na dolnym ramieniu. Wyposażenie auta testowego było bardzo bogate. Oprócz świetnie działającego wyświetlacza head-up, na pokładzie znalazł się dostęp bezkluczykowy, wzmocniony układ hamulcowy M, dach panoramiczny, sterowanie za pomocą gestów, czy przyciemniane boczne szyby. Do pracy multimediów z bezprzewodowym Apple Car Play nie mam żadnych zastrzeżeń.

Wirtualne zegary całkowicie zrywają z tym, do czego BMW przyzwyczaiło swoich kierowców przez lata. Proste cztery wskaźniki od zawsze stanowiły wzór czytelności. Teraz to wszystko zostało nieco udziwnione. Szkoda, że producent nie pozostawił możliwości wyboru klasycznego widoku wskaźników. Taką możliwość dają przecież zegary wyświetlane na ekranie. Bagażnik o pojemności 430 l ma regularne kształty, a schowane zawiasy nie ograniczają jego funkcjonalności.

BMW 2 Gran Coupe. Napęd/prowadzenie

Ma modne nadwozie czterodrzwiowego coupe. Ma kolor, który wyróżnia go w tłumie czarnych i srebrnych samochodów. Ma najmocniejszego w gamie diesla i napęd na cztery koła. Na jego masce umieszczono pożądane, biało-niebieskie logo. W testowanej, niezwykle bogatej konfiguracji, zbliża się ceną do 250 tys. zł. Oto BMW 220d xDrive Gran Coupe.
Fot. Jakub MielniczakPodstawowe pytanie, jakie zadawałem sobie przed odebraniem auta testowego brzmiało: na ile, z punktu widzenia użytkownika, koncepcja przednionapędowej płyty podwoziowej wpływa na „radość z jazdy”, którą chwali się BMW w materiałach reklamowych. Niezmiennie, od kilkunastu lat mam co najmniej jeden samochód marki BMW w swoim garażu, więc punkt odniesienia mam dobry. Tutaj „dwójka” miło mnie zaskoczyła. Bezpośredni układ kierowniczy, dobry balans auta i przyjemnie sprężyste, sportowe zawieszenie sprawiają, że auto prowadzi się bardzo dobrze. Granicy przyczepności na suchym asfalcie sprawdzić mi nie było dane, ale dzięki napędowi xDrive testowa dwójka dzielnie pokonywała ośnieżone drogi zachwycając stabilnością tak podczas jazdy na wprost, jak i w zakrętach. Stara, dobra szkoła - chciałoby się powiedzieć.

Zobacz także: Najmniej awaryjne auta. Ranking ADAC

Dwulitrowy diesel nie zdobywa medalu w kwestii kultury pracy, ale trzeba przyznać, że z napędzaniem ważącego ponad 1600 kg auta radzi sobie całkiem nieźle. 7,3 s 0-100 km/h to dobry wynik. Dzięki 400 Nm momentu obrotowego wyprzedzanie w trasie jest bezproblemowe. Przy wyższych prędkościach, we wnętrzu robi się jednak dość głośno. Dane fabryczne mówią o średnim zużyciu paliwa wynoszącym niecałe 6 l/100 km. W czasie testu, przy kilkunastostopniowym mrozie w podczas spokojnej jazdy miejskiej odnotowałem nieco ponad 8 l/100 km, na drodze krajowej poniżej 6 l/100 km, na autostradzie zaś ok. 7 l/100 km. Dynamiczna jazda miejska podniosła spalanie do 10 l/100 km. Na pokładzie testowego auta był komplet systemów asystujących kierowcy. Co ważne, ich działanie jest dość dyskretne i nie denerwuje, co ma miejsce w wielu innych autach.

BMW 2 Gran Coupe. Ceny

Ma modne nadwozie czterodrzwiowego coupe. Ma kolor, który wyróżnia go w tłumie czarnych i srebrnych samochodów. Ma najmocniejszego w gamie diesla i napęd na cztery koła. Na jego masce umieszczono pożądane, biało-niebieskie logo. W testowanej, niezwykle bogatej konfiguracji, zbliża się ceną do 250 tys. zł. Oto BMW 220d xDrive Gran Coupe.
Fot. Jakub Mielniczak166 300 zł - tyle wynosi cena bazowa testowanej odmiany 220d xDrive Gran Coupe. Oczywiście, to dopiero początek zabawy. Jak to w klasie premium - by cieszyć się bogato wyposażonym autem, należy być szczodrym przy jego konfiguracji. Szczodrości nie można odmówić osobie odpowiedzialnej za wybranie wyposażenia dodatkowego auta, które widzicie na zdjęciach. Same opcje kosztują prawie 80 tys. zł. Odpowiednikiem testowanej wersji w gamie Mercedesa jest model CLA 220d 4Matic coupe. Kosztuje co najmniej 178700 zł. Innych bezpośrednich konkurentów w klasie premium - brak.

BMW 2 Gran Coupe. Podsumowanie

Najważniejszym wnioskiem tego testu jest to, że mimo zmiany koncepcji konstrukcyjnej, seria 2 Gran Coupe jeździ jak stare, dobre BMW. Oczywiście, martwi fakt że nie da się do niego zamówić silnika sześciocylindrowego, ale nie jest to zaskoczeniem w dzisiejszej eko-rzeczywistości. Największą wadą auta jest ciasnota na tylnej kanapie, ale to koszt prestiżu, z jakim musi się liczyć osoba decydująca się na modne nadwozie sedan-coupe.

ZALETY:

  • auto jeździ jak stare, dobre BMW;
  • dobra dynamika i niskie zużycie paliwa.

WADY:

  • ciasnota w drugim rzędzie siedzeń;
  • wyciszenie przy wyższych prędkościach.

Dane techniczne BMW 220d xDrive Gran Coupe i jego konkurenta:

 
BMW 220d xDrive Gran Coupé
Mercedes CLA 220d 4Matic Coupe
Pojemność skokowa i rodzaj silnika
Turbo diesel, R4, 1995 cm3
Turbo diesel, R4, 1950 cm3
Moc (KM)
190
190
Moment obrotowy (Nm przy obr/min)
400 Nm przy 1750-2500 obr/min
400 Nm przy 1600-2600 obr/min
Skrzynia biegów i napęd
Automatyczna, 8-stopniowa, napęd 4x4
Automatyczna, 8-stopniowa, napęd 4x4
Liczba miejsc
5
5
Rozstaw osi (mm)
2670
2729
Pojemność bagażnika (l)
430
460
Pojemność zbiornika paliwa (l)
50
43
Długość/szerokość/wysokość (mm)
4526\1800\1420
4688\1830\1439
Typ nadwozia/liczba drzwi
sedan\4
sedan\4
Prędkość maksymalna (km/h)
234
238
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)
7,3
7
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)
5,7-5,1
5,6-5,0
Emisja CO2 (g/km)
149-134
148-132
Masa własna (kg)
1640
1485
Wynik testu zderzeniowego Euro NCAP
5 gwiazdek
5 gwiazdek
Cena
od 166 300 zł
od 648 000 zł

Zobacz także: Tak prezentuje się Rolls-Royce Cullinan

Ma modne nadwozie czterodrzwiowego coupe. Ma kolor, który wyróżnia go w tłumie czarnych i srebrnych samochodów. Ma najmocniejszego w gamie diesla i napęd na cztery koła. Na jego masce umieszczono pożądane, biało-niebieskie logo. W testowanej, niezwykle bogatej konfiguracji, zbliża się ceną do 250 tys. zł. Oto BMW 220d xDrive Gran Coupe.
Fot. Jakub Mielniczak

Ma modne nadwozie czterodrzwiowego coupe. Ma kolor, który wyróżnia go w tłumie czarnych i srebrnych samochodów. Ma najmocniejszego w gamie diesla i napęd na cztery koła. Na jego masce umieszczono pożądane, biało-niebieskie logo. W testowanej, niezwykle bogatej konfiguracji, zbliża się ceną do 250 tys. zł. Oto BMW 220d xDrive Gran Coupe.
Fot. Jakub Mielniczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

BMW SERIA 2 zdjęcia

BMW SERIA 2 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

BMW SERIA 2 Cena