Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36926 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

BMW 220i Cabrio. Komfortowy powiew wolności

Data publikacji: Autor: Konrad Grobel

A gdyby tak otworzyć dach i przez chwilę zapomnieć o wszystkim? BMW serii 2 Cabrio daje taką możliwość.

Fot. Konrad Grobel A gdyby tak otworzyć dach i przez chwilę zapomnieć o wszystkim? BMW serii 2 Cabrio daje taką możliwość.

Przygoda z kabrioletem zawsze zaczyna się od tego samego – chcemy poczuć wiatr we włosach przez otwarty dach, a nie poprzez imitację, czyli dach panoramiczny lub szyberdach. Gdy rzuca się hasło „kabriolet” do głowy przychodzą takie skojarzenia jak: wolność, wiatr, podróż, przygoda czy luksus. Mamy przed oczami krętą drogę w górach, na południu Francji lub przez złote pola zbóż. Takie skojarzenia pojawiają się również wtedy, gdy zasiądziemy za kierownicą bohatera dzisiejszego testu – BMW serii 2 Cabrio 220i.

Seria 2 zaczęła swój żywot w 2014 roku, chwilę po tym jak w serii 1 zlikwidowano wersje Coupe i Cabrio. Swoją drogą, współdzieli z nią płytę podłogową. Od tamtej pory obydwie wersje nadwozia funkcjonują pod numerem 2, a wersją kodową modelu F23 jest właśnie Cabrio.

Miękki dach – jaki jest?

A gdyby tak otworzyć dach i przez chwilę zapomnieć o wszystkim? BMW serii 2 Cabrio daje taką możliwość.

Fot. Konrad GrobelKabriolety występują w dwóch wersjach „dachowych” – soft-top i hard-top. Pierwszy typ to ten w serii 2 Cabrio, drugi natomiast występował chociażby w II generacji BMW Z4.

W opisywanym modelu dzięki klimatyzacji nie jest goręcej, niż w zwykłym aucie. Również niezauważalny jest wzmożony hałas podczas jazdy z zamkniętym dachem. Można normalnie rozmawiać, słuchać muzyki, nie ma szumów, które zagłuszają wszystko to, co się dzieje w kabinie. Również gdy otworzymy dach nie ma tego problemu. Oczywiście dopóki nie założymy „wiatrołapu” to powietrze będzie hulało po kabinie, jednak nie jest to taki problem, który jest uciążliwy i nie do zniesienia.

Jazda bez owiewki również jest przyjemna, a gdy nie szalejemy na drodze, to osoby siedzące z tyłu również będą zadowolone. Założenie owiewki skutkuje zabraniem 2 miejsc dla pasażerów, ale może powiększyć przestrzeń bagażową.
Sam dach jest bardzo prosty w użytkowaniu. Złożenie i rozłożenie go zajmuje około 20 sekund. Można go również chować i wyciągać podczas jazdy do 50 km/h. Przy przednim podłokietniku znajduje się przycisk, który obsługuje dach. Dłuższe jego przytrzymanie również po sekwencji chowania lub rozkładania dachu skutkuje otwarciem lub zamknięciem wszystkich czterech okien.

Niemniej miękki dach nie zabiera uroku serii 2. Niektórzy nawet stwierdzą, że lepiej się komponuje z resztą auta niż w większej serii 4, gdzie mamy twardy dach.

Wygląd przy kabriolecie to rzecz święta

A gdyby tak otworzyć dach i przez chwilę zapomnieć o wszystkim? BMW serii 2 Cabrio daje taką możliwość.

Fot. Konrad GrobelNiewiele jest kabrioletów, które dobrze wyglądają zarówno z dachem, jak i bez. Seria 2 Cabrio jednak należy do tego grona. Gdy dach jest zamknięty, to staje się spójny wizualnie z resztą auta i stanowi jego dopełnienie, nie zaś na siłę doczepiony element. Gdy jednak jest schowany, to nie uświadczymy tutaj, tak jak u niektórych aut konkurencji -  „dużego tyłu”, który musi pomieścić dach. Mamy czystą prostą linię, jak na łodziach motorowych, a czarne wykończenie kontrastujące z metalizowanym białym nadwoziem w miejscu, gdzie dach łączy się z karoserią tylko potęgują tę sugestię.

Testowany model wyposażony został w pakiet M Sport. Dzięki czemu od standardowej serii 2 różni się: felgami, przednim jak i tylnym zderzakiem, progami, listwami wewnątrz kabiny i kierownicą. Delikatne detale sprawiają jednak, że auto wygląda jakby było niżej osadzone. I rzeczywiście jest – dokładnie o 10 mm za sprawą sportowego zawieszenia M.

220i wygląda jak zabawka. Stylistycznie – chociaż przeszło już delikatny lifting w zeszłym roku – nadal nawiązuje do starszych generacji marki. Z zewnątrz nie robi wrażenia dużego. Patrząc od przodu wydaje się wąskie, a jednak ma ponad 1.70 m (dokładniej 1774 mm). Tył natomiast jest szerszy i jego wymiar to 1984 mm. Inne wartości to: długość auta – 4432 mm, wysokość – 1413 mm. Czyli jest krótsze od serii 4 Cabrio o 206 mm, ale jest wyższe od niego o 29 mm.

Element, który jest trochę rażący to antena, która wygląda dosyć archaicznie. W niektórych modelach marki można było dokupić krótką zgrabną antenę. W tym jednak wypadku nawet w akcesoriach do modelu znajdziemy jedynie taką, jak w standardzie (antena prętowa) tyle, że krótszą.

Niemniej seria 2 Cabrio to bardzo zgrabne auto, które może się podobać wielu osobom. Jego kompaktowy wygląd będzie zaletą w zatłoczonym mieście.

Wnętrze nie takie małe

A gdyby tak otworzyć dach i przez chwilę zapomnieć o wszystkim? BMW serii 2 Cabrio daje taką możliwość.

Fot. Konrad GrobelCzerwona skóra we wnętrzu białego BMW to coś, obok czego trudno przejść obojętnie. Czarne wykończenie nadaje szyku.
Kierowca jak i pasażer otrzymują całkiem sporo miejsca. Niestety osoby na tylnej kanapie nie mogą powiedzieć tego samego. Jedna osoba jeszcze ma szanse przejechać dłuższy odcinek trasy, pod warunkiem, że położy się w poprzek. Dwie osoby dadzą radę przejechać do najbliższego centrum handlowego, bo zwykły wyjazd za miasto może okazać się nie lada wyczynem. Nie znaczy to jednak, że nie uświadczymy komfortu. Po prostu nie jest to taki poziom jak chociażby w zwykłym sedanie czy SUV-ie. Co ważne, osoby o wzroście powyżej 1.80 m nie będą szurać głową po podsufitce, gdy dach jest zamknięty.

Przednie siedzenia mają zaskakująco dużo miejsca, zarówno po bokach, jak i na nogi. Siedzenia sportowe są wygodne i dają komfort podczas jazdy. Całe rozmieszczenie przycisków jest typowe dla wszystkich modeli BMW. Znając jedną kabinę tej marki, nie można się zgubić w żadnym innym jej modelu.

Rozbudowany system multimedialny również jest łatwy do opanowania. Kafelki na ekranie można dostosowywać, a przy wykupie subskrypcji otrzymujemy na ekran informacje o pogodzie, wiadomości (z kanałów, które można zdefiniować na stronie internetowej na swoim profilu po wcześniejszej rejestracji) czy zdjęcia z danego miejsca. To co z czystej funkcjonalności jest istotne, to możliwość aktualizacji mapy za pomocą strony internetowej bmw-connectdrive. Pod warunkiem, że również na to jest wykupiony abonament. W innym wypadku należy go zakupić poprzez stronę lub u dilera i albo umówić się w serwisie na aktualizację map lub jak wcześniej zostało wspomniane zrobić to w zaciszu domowym.

Z opcji wartych odnotowania jest podgrzewana kierownica, którą uruchamia się za pomocą przycisku w kolumnie kierownicy, czy asystent świateł. Ten drugi zazwyczaj sprawdza się całkiem nieźle, jednak czasem potrafi zwariować i zmieniać światła z długich na krótkie niczym stroboskop.

W kabrioletach nie ma co liczyć na nie wiadomo jak pojemny bagażnik. 220i Cabrio do dyspozycji ma od 280 do 355 litrów. Przestrzeń załadunkowa uzależniona jest od tego czy będzie schowany dach, czy też nie. Pomaga również otwieranie pleców tylnej kanapy. Dzięki temu łatwemu zabiegowi możemy przewieźć więcej rzeczy.  Minus jest taki, że w tym wypadku nie można już nikogo zabrać.

Czy 220i Cabrio nadaje się na dłuższą podróż?

A gdyby tak otworzyć dach i przez chwilę zapomnieć o wszystkim? BMW serii 2 Cabrio daje taką możliwość.

Fot. Konrad GrobelPod maską 220i Cabrio znaleźć można silnik 2-litrowy twinturbo produkujący 184 KM oraz maksymalnie 270 Nm momentu obrotowego. Pierwszą „setkę” osiąga po 7,7 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. Średnie spalanie wynosi według producenta około 8 l/100 km i nie jest to przesadzony wynik.

Sportowe siedzenia dobrze trzymają w zakrętach. Boczne podparcia można dopompować. Czuć jednak pewną miękkość podczas jazdy. Niby mamy sportowe zawieszenie M, jednak to nie jest typowo sportowe prowadzenie. Prowadzi się bardzo miękko. Występuje dobre tłumienie nierówności, ale nie na tyle, by powiedzieć, że prowadzi się jak stare amerykańskie wozy, które pływały na prawo i lewo.

Podczas jazdy mamy do wyboru cztery tryby jazdy: EcoPro, Comfort, Sport i Sport+. Ciekawostką jest to, że w każdym momencie możemy włączyć sportowe zegary na ekranie multimediów, nie tylko w dedykowanym trybie. Co ważne, nie trzeba długo czekać na reakcję samochodu po wciśnięciu gazu. Wspomniana wcześniej miękkość podczas jazdy zanika gdy przełączymy się na tryb sport.

Kabriolet nie został jednak stworzony do wyczynowej jazdy i mknięcia przed siebie z oszałamiającą prędkością. Osoby, które decydują się na takie auto, poza oczywistą potrzebą wolności, o której tyle się mówi, mają w sobie coś z ekshibicjonisty. Chcą być widoczni wśród tłumu. Dlatego takim samochodem najlepiej jeździ się powoli, dostojnie. I BMW 220i Cabrio do tego się nadaje. Nie jest wtedy potrzebna owiewka. Można leniwie „łykać” kolejne kilometry trasy i cieszyć się z jazdy. Gdy jednak potrzeba, seria 2 pokaże pazur. Niewielkie rozmiary sprawdzą się w wąskich uliczkach, jak i w wielkim mieście. Dobra widoczność skutkuje tym, że wszystko zauważymy zawczasu, a kamera cofania oraz czujniki parkowania, które są bardzo czułe sprawią, że nie musimy się denerwować o to, czy uderzymy w słupek.

Czy jest to auto idealne?

A gdyby tak otworzyć dach i przez chwilę zapomnieć o wszystkim? BMW serii 2 Cabrio daje taką możliwość.

Fot. Konrad GrobelBMW 220i Cabrio nie jest samochodem idealnym. Cierpi na wiele bolączek innych kabrioletów, jednak tutaj nie przysłaniają całego obrazu pojazdu. To BMW nigdy nie będzie pierwszym autem w rodzinie. Trudno zmieścić na tylnym siedzeniu fotelik dziecięcy, bagażnik nie jest oszałamiający, ale jest to kabriolet, który ma to coś. Cena zaczyna się od ponad 170 tysięcy złotych. Po dołożeniu wszystkich pakietów i opcji wychodzi nam suma przekraczająca 200 tysięcy złotych. Nie jest to mało za samochód takiej wielkości i funkcjonalności. Jednak siedząc w nim nie ma poczucia, że czegoś jeszcze brakuje za tę cenę. Jest to auto dla osób młodych, bez rodziny, singli albo dla osób, które mają już odchowane dzieci. Z kabrioletami jest jednak tak, że mają dawać radość z jazdy, z użytkowania i patrzenia, a ten model BMW właśnie taki jest.

Dane techniczne BMW 220i Cabrio i wybranych konkurentów

Marka/model BMW 220i Cabrio Mercedes-Benz C200 Kabriolet Audi A3 8V Cabriolet 1.8 TFSI
Cena (zł) od 172.500 od 210.300 Nieprodukowany
Typ nadwozia Kabriolet Kabriolet Kabriolet
Liczba miejsc 4 4 4
Wymiary i masy
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4432/1774/1413 4686/1810/1409 4421/1793/1409
Rozstaw kół: przód/tył (mm) 1521/1556 1563/1546 1555/1526
Rozstaw osi (mm) 2690 2840 2595
Pojemność bagażnika (l) 280-335 285-360 320-680
Masa własna (kg) 1615 1645 1505
Pojemność zbiornika paliwa (l) 52 50 55
Układ napędowy
Rodzaj paliwa benzyna benzyna benzyna
Pojemność (cm3) 1998 1991 1798
Liczba cylindrów 4 4 4
Skrzynia biegów: typ/liczba przełożeń Automatyczna/8 Automatyczna/9 Automatyczna/7
Napęd tył przód przód
Osiągi
Moc (KM) @ obr./min. 184 @ 5000 184 @ 5500 180 @ 5100
Moment obrotowy (Nm) @ obr./min. 270 @ 1350-4600 300 @ 1200-4000 250 @ 1250-5000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) 7,7 7,8 7,8
Prędkość maksymalna (kmh/h) 226 233 242
Średnie spalanie (l/100 km) 7,6 6,1 5,8
Emisja CO2 (g/km) 173 147 133

A gdyby tak otworzyć dach i przez chwilę zapomnieć o wszystkim? BMW serii 2 Cabrio daje taką możliwość.

Fot. Konrad Grobel

A gdyby tak otworzyć dach i przez chwilę zapomnieć o wszystkim? BMW serii 2 Cabrio daje taką możliwość.

Fot. Konrad Grobel

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

BMW SERIA 2 zdjęcia

BMW SERIA 2 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

BMW SERIA 2 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

BMW SERIA 2 Cena