Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36203 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

BMW 5

Data publikacji: Autor: PRO

Tworząc nowy model klasy średniej wyższej BMW chciało nie tylko powiększyć wnętrze, ale także zmniejszyć wagę całej konstrukcji.

Stąd konstruktorzy zastosowali stalowe i aluminiowe elementy, zmniejszając wagę niektórych wersji o ponad 70 kilogramów - w porównaniu z aktualnie produkowanymi wersjami.

Nadwozie
Pojazd dostępny będzie w czterodrzwiowej wersji nadwozia, kilka miesięcy później pojawi się także odmiana kombi. Nadwozie wizualnie upodobniło się do większego modelu serii 7. Wyróżnia się jednak ostrymi, podkreślającymi sportowy charakter kształtami - ostre cięcia i duże płaszczyzny tworzą wrażenie prostoty. W przedniej części atrapa chłodnicy łączy się z maską silnika a klosze reflektorów mocno nachodzą na boki auta stwarzając wrażenie ruchu. Wnętrze także zawiera w sobie elementy z BMW 7. Tu także pojawia się masywna tablica przyrządów z centralnie umieszczonym ciekłokrystalicznym i wielofunkcyjnym wyświetlaczem. Nam ta stylistyka nie przypadła do gustu.

Wyposażenie
Nowa seria 5 nafaszerowana jest elektroniką - znajdziemy tutaj m. in. aktywny układ kierowniczy, reflektory adaptacyjne, czy system kontroli trakcji DSC - korygujący tor jazdy przy pierwszych pojawiających się uślizgach przedniej lub tylnej osi. Reflektory adaptacyjne - światła ksenonowe - regulowane są w czasie rzeczywistym wykorzystując informacje z kata skrętu kierownicy, skrętu kół i prędkości pojazdu, oświetlając drogę podczas pokonywania zakrętu. Znajdziemy tutaj także system ACC - utrzymujący bezpieczną (ustawioną wcześniej) odległość przed poprzedzającym nas autem.

Silniki
Początkowo w ofercie pojawią się dwie słabsze, benzynowe jednostki napędowe - 520i (170 KM) i 530i (231 KM) z systemem Bi-VANOS. Nieco później w gamie znajdą się także silniki - 525i o pojemności 2,5 litra (192 KM) i ośmiocylindrowy motor 545i o pojemności 4,4 litra i mocy 333 KM. W mocniejszych wersjach pojawią się sześciobiegowe manualne i automatyczne przekładnie biegów. Producent przewidział także wysokoprężną jednostkę napędową 530d o mocy 218 KM z nowoczesnym systemem Common-Rail.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

BMW SERIA 5 zdjęcia

BMW SERIA 5 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

BMW SERIA 5 Cena