Wszystko
o samochodach

Motocykle / Skutery

BMW Concept e - skuter na prąd

Data publikacji: Autor: (pp/ip)

Fot. BMW Jedną z atrakcji na stoisku BMW podczas 64. Salonu Samochodowego we Frankfurcie była premiera pierwszego w historii marki elektrycznego skutera. W ten sposób niemiecka marka wychodzi naprzeciw problemom indywidualnej, jednośladowej mobilności.

Fot. BMW Bazując na prawie 90. latach doświadczenia na polu dwukołowych pojazdów silnikowych, BMW Motorrad zamierza wprowadzić w tym segmencie rozwiązania, które stworzą dojazdy do pracy w mieście bardziej ekologicznymi i ekonomicznymi. Jedną z nich jest model skutera o nazwie Concept e.

CZYTAJ TAKŻE

BMW stawia na prąd

Koncepcyjne BMW E-scooter [GALERIA]


Projektanci BMW opracowali stylistykę pojazdu, który najlepiej charakteryzują trzy określenia – elektryczny, cyfrowy i dynamiczny. Zespół pozwolił sobie na dużą swobodę w działaniach, aby zaprezentować możliwości studia stylistycznego marki w dziedzinie projektowania podzespołów i płaszczyzn.

Podobnie, jak w innych motocyklach BMW, charakterystyczny kształt zwany „split face” ciągnie się od przedniej części skutera, aż do osłony koła i poza nią, nadając przedniej części pojazdu dynamicznego wyglądu. Typowy dla BMW styl widoczny jest także w konstrukcji spoilera z podwójną końcówką umieszczonego na przednim panelu, który został aerodynamicznie wyprofilowany w kształcie bumeranga.

Przednie i tylne wykończenie bocznych powierzchni białym kolorem „Light white” tworzy kontrast z komponentami, takimi jak górne wykończenia czarnym kolorem „Black chrome light” oraz boczne progi pokryte czarnym lakierem „Black chrome dark”. Projekt lekkich obręczy aluminiowych został zapożyczony z pojazdów BMW i. Gniazdo ładowania umieszczono w przedniej sekcji centralnego tunelu i obudowano przezroczystą pokrywą z plastiku.

Wsteczne lusterka zastąpiono dwiema kamerami zintegrowanymi z zespolonymi światłami tylnymi. Obraz z kamer przekazywany jest do dwóch monitorów LCD zainstalowanych w kokpicie. Prędkość jazdy i inne ważne dane pokazywane są z kolei na cyfrowym wyświetlaczu, którego funkcje ograniczono do najważniejszych informacji.

Technologia wysokiego napięcia BMW i (powyżej 60 woltów) o wysokich standardach bezpieczeństwa umożliwia pojazdom napędzanym elektrycznie na osiągnięcie przyspieszenia porównywalnego z maxi skuterami wyposażonymi w silniki spalinowe. Duża pojemność akumulatora, inteligentny system zarządzania jego stanem oraz wydajny układ odzyskiwania energii z hamowania zapewniają Fot. BMW realistyczny zasięg 100 kilometrów w warunkach codziennej eksploatacji. Co więcej, celem inżynierów BMW Motorrad jest uzyskanie mocy ciągłej oraz maksymalnej prędkości, która umożliwi bezpieczne wykonywanie manewrów wyprzedzania na obwodnicach miast podczas jazdy z pasażerem.

Akumulator ładuje się z wykorzystaniem standardowych gniazdek prądu, jakie można znaleźć w Europie, USA, Kanadzie i Japonii. Dedykowane stacje ładowania nie są wymagane w tym przypadku. Przy całkowicie rozładowanym akumulatorze czas ładowania wynosi mniej niż trzy godziny. Praktyka pokazuje jednak, że akumulatory pojazdów koncepcyjnych rzadko są rozładowywane „do zera”, więc czas ładowania jest na ogół krótszy.

W ten sposób przyszły model produkcyjny zapewni długodystansową, zeroemisyjną eksploatację w warunkach codziennej eksploatacji miejskiej.

Fot. BMW Fot. BMW Fot. BMW

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w poniedziałek.

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości