BMW. Concept i4, czyli zapowiedź elektrycznego i4

Wojciech Frelichowski
Wdrożenie produkcji seryjnej BMW i4 w zakładach w Monachium kosztować będzie łącznie około 200 milionów euro. Fot. BMW
Wdrożenie produkcji seryjnej BMW i4 w zakładach w Monachium kosztować będzie łącznie około 200 milionów euro. Fot. BMW
BMW właśnie szczyci się swoim najnowszym prototypem Concept i4. To zapowiedź elektrycznego modelu i4, którego produkcja rozpocznie się w 2021 roku. Auto ma mieć zasięg do 600 kilometrów.

Precyzyjne, łagodne linie i mocno wymodelowane bryły formują nowoczesną sylwetkę i tworzą klarowną stylistykę, której najbardziej widocznym elementem jest charakterystyczny grill BMW. Niebieskie elementy z przodu, z boku i z tyłu nawiązują do pochodzenia BMW i. Odtwarzają typowe znaki rozpoznawcze podkreślając stojące za nimi technologie, czyli przede wszystkim napęd elektryczny.

Liczne rozwiązania aerodynamiczne mają zapewniać maksymalny zasięg elektryczny. Oprócz zamkniętej atrapy chłodnicy i wyraźnej krawędzi aerodynamicznej najbardziej uderzającą cechą są obręcze kół zaprojektowane specjalnie do modelu Concept i4. Nadwozie pokryto nowoczesnym lakiere w kolorze mroźnej jasnej miedzi.

Przyciągająca uwagę zamknięta atrapa chłodnicy łączy przeszłość i przyszłość BMW. Zamiast chłodzeniu silnika służy teraz jako powierzchnia skrywająca różne czujniki. Wzór zarezerwowany został tylko dla Concept i4. Ten model jest także pierwszym, w którym pojawił się nowy znak graficzny marki - dwuwymiarowe i przejrzyste logo BMW.

Z tyłu dyfuzory w kolorze niebieskim BMW i wskazują na stricte elektryczny napęd samochodu. Ich kształt świadomie nawiązuje do BMW i Vision Dynamics.

BMW Concept i4. Najważniejsze elementy wnętrza

Oszczędne zastosowanie różnych materiałów w kabinie oraz uporządkowane rozmieszczenie elementów obsługi tworzą nowoczesny, a zarazem luksusowy wygląd. Ozdobne listwy w ciepłym złotobrązowym kolorze przechodzącym w chrom tworzą we wnętrzu szlachetny akcent.

W przedniej części kabiny nowy zakrzywiony wyświetlacz BMW Curved Display tworzy razem z kierownicą nową formę orientacji na kierowcę. Znajdziemy tu już seryjny wyświetlacz BMW iNEXT i BMW i4. W ramach maksymalnej redukcji elementów obsługi niemal wszystkie funkcje, nawet funkcje klimatyzacji, są zintegrowane na wspomnianym wyświetlaczu.

Środkowy pulpit – bez dźwigni biegów – ma tylko jeden suwak. Elementy takie jak kontroler iDrive czy przyciski pamięci fotela w drzwiach są wykonane z kryształowego szkła.

Fotele w materiałowo-skórzanej tapicerce z mikrofibry z liniową grafiką i naturalnej skóry garbowanej liśćmi oliwnymi dopełniają elegancki charakter wnętrza.

BMW Concpet i4. Interfejs użytkownika

BMW Curved Display oferuje trzy tryby Experience Mode ilustrujące różne aspekty napędu elektrycznego. Pokazują one, jak od roku 2021 wyglądać będzie kolejna generacja systemu operacyjnego BMW.

Dość wyraźne wizualne zróżnicowanie trzech trybów Core, Sport i Efficient wyraża się w zastosowaniu różnych rodzajów wskazań, różnych symboli graficznych i różnej iluminacji wnętrza. Oświetlenie ambientowe na desce rozdzielczej, w drzwiach i oświetlenie pośrednie pod wyświetlaczem podkreśla modyfikacje techniczne samochodu.

Tryb Efficient wskazywać będzie po raz pierwszy widok Assisted Driving umożliwiający głębszy wgląd w technologie samochodu, np. jego komunikację z otoczeniem.

BMW Concept i4. Nowoczesne technologie

BMW i4 bazować będzie na technologii BMW eDrive piątej generacji. Silnik elektryczny, elektronika mocy, ładowarka i akumulator wysokiego napięcia to zupełnie nowe rozwiązania.

Silnik elektryczny opracowany do BMW i4 generuje moc do 390 kW (530 KM), osiągając przy tym poziom jednostki V8 w obecnych modelach BMW z silnikiem spalinowym. Auto ma przyspieszać od 0 do 100 w około 4 sekundy, maksymalna prędkość ma wynieść ponad 200 km/h.

Jak informuje producent, wersja akumulatora wysokonapięciowego opracowana do BMW i4 charakteryzuje się wyjątkowo płaską konstrukcją i zoptymalizowaną gęstością energii. Przy masie ok. 550 kg jego pojemność energetyczna wynosi ok. 80 kWh, a w cyklu WLTP pozwala uzyskać zasięg do 600 km.

Produkcja seryjna nowego BMW i4 rozpocznie się w 2021 r. w głównych zakładach BMW Group w Monachium.

Skoda. Prezentacja gamy SUV-ów: Kodiaq, Kamiq i Karoq

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty