BMW i3 także jako hybryda

(pp)
Fot. BMW
Fot. BMW
Niemal od samego początku prac nad modelem i3, BMW nie wykluczało zastosowania w nim silnika spalinowego. Teraz, informacje te zostały potwierdzone. BMW i3 będzie oferowane nie tylko jako auto elektryczne, lecz również jako hybryda szeregowa.
Fot. BMW
Fot. BMW

Co to oznacza? Dwucylindrowy silnik spalinowy o niewielkiej pojemności, pochodzący najprawdopodobniej z motocykla, będzie pełnił rolę generatora prądu. W żaden sposób nie będzie połączony z kołami pojazdu, lecz służył do uzupełniania energii akumulatorów zasilających jednostkę elektryczną.

Dzięki temu, zasięg tego niewielkiego auta miejskiego ma przekraczać nawet 400 km. To znacznie więcej, niż w przypadku standardowego i3 o napędzie wyłącznie elektrycznym. W tym przypadku, pojazd może pokonać najwyżej 160 km bez potrzeby uzupełniania energii.

Zdaniem Herberta Diessa, szefa działu badań i rozwoju bawarskiej marki, sprzedaż hybrydowych wersji będzie stanowiła połowę wszystkich i3. Jednak w kolejnych latach, liczba ta ma się zmniejszyć do ok. 20%. - "Moim zdaniem, początkowa sprzedaż hybrydowych i3 będzie duża, ze względu na obawy związane z niewielkim zasięgiem pojazdów na prąd. Z czasem się to jednak zmieni, gdyż klienci zrozumieją, że znacznie przewyższa to ich potrzeby" - powiedział.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty