W porównaniu do i8 Coupe, model Spyder różni się nie tylko możliwością jazdy bez dachu nad głową. Pojazd został zbudowany na skróconej płycie podłogowej, jego przednie reflektory wykonano w technologii laserowej, zaś szklany dach jest półprzezroczysty. Ciekawym rozwiązaniem jest również przednia szyba, która posiada zintegrowany spoiler. O odpowiedni przepływ powietrza pod podłogą i8 Spyder dba natomiast dyfuzor.
Futurystyczne nadwozie skrywa równie nowoczesne wnętrze. Odnajdziemy tam takie materiały, jak włókno węglowe, polerowane elementy deski rozdzielczej, które kontrastują z klasyczną, skórzaną tapicerką. W centralnej części środkowej konsoli znalazło się miejsce dla trójwymiarowego wyświetlacza z systemem iDrive.
Podobnie jak w przypadku i8 Coupe, model Spyder wyposażono w napęd hybrydowy. Trzycylindrowy motor benzynowy 1.5-litra z turbodoładowaniem
o mocy 220 KM współpracuje ze 130-konną jednostką elektryczną. Pierwszy z silników przekazuje moc na tylną oś, podczas gdy drugi napędza przednie koła. Dzięki temu, auto osiąga 100 km/h w czasie 5 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Łączna moc całego układu napędowego to 350 KM i aż 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Ale bardzo dobre osiągi to nie jedyny atut układu hybrydowego. Dzięki możliwości jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym na dystansie do 30 kilometrów, średnie spalanie tego pojazdu wynosi 3 l/100 km.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?