Nazwa może być myląca, gdyż pokazane auto nie ma wcale nadwozia coupe jakby mogło się wydawać, ale jest sedanem. Pod jego maską znajdziemy osiem cylindrów i 4,4 l objętości skokowej.
Jednostka wyposażona została w bezpośredni wtrysk paliwa oraz dwie turbosprężarki zainstalowane w układzie równoległym. W fabrycznej wersji silnik jest w stanie generować 560 KM przy 6000-7000 obr./min, a moment obrotowy ma wartość 680 Nm i jest uzyskiwany przy 1500-5750 obr./min. Auto do 100 km/h rozpędza się w 4,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 305 km/h.
W ramach tuningu zamontowane zostaje dodatkowe ECU oraz sportowy układ wydechowy. Dzięki temu silnik jest w stanie uzyskać 710 KM przy 6900 obr./min oraz moment obrotowy 890 Nm dostępny przy 4800 obr./min.
Samochód został wyposażony na przedniej osi w 420-milimetrowe tarcze hamulcowe ze spieków ceramicznych. Z przodu zastosowano opony 265/30 R 21, natomiast z tyłu założone są gumy 305/25 R 21.
Pakiety podnoszące osiągi silników zostały przygotowane również dla modeli BMW 550i, 650i, 750i oraz M5 i M6.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?