BMW M8. Coupe, Convertible i wzmocniona odmiana Competition

Mariusz Michalak
BMW M8 Nowe modele czerpią moc z najpotężniejszego silnika, jaki powstał do tej pory w historii BMW. Wysokoobrotowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwija moc 600 KM w nowym BMW M8 Coupé i nowym BMW M8 Cabrio oraz 625 KM w modelach Competition. Jednostka napędowa współpracuje z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic, a moc generowana przez silnik jest przekazywana na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła M xDrive.Fot. BMW
BMW M8 Nowe modele czerpią moc z najpotężniejszego silnika, jaki powstał do tej pory w historii BMW. Wysokoobrotowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwija moc 600 KM w nowym BMW M8 Coupé i nowym BMW M8 Cabrio oraz 625 KM w modelach Competition. Jednostka napędowa współpracuje z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic, a moc generowana przez silnik jest przekazywana na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła M xDrive.Fot. BMW
Nowe BMW M8 oferowane będzie zarówno w wersji coupe jak i kabriolet. Najbardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na wzmocnioną odmianę Competition.

Duże wloty powietrza, grill atrapy chłodnicy BMW w kształcie nerki z charakterystycznymi dla M podwójnymi poprzeczkami w przedniej części, atrakcyjnie rozszerzone nadkola kół przednich, skrzela M w przednich panelach bocznych, zoptymalizowane aerodynamicznie lusterka zewnętrzne, spojler tylny i pas tylny z elementami dyfuzora w kontrastującym kolorze tworzą cechy rozpoznawcze pojazdów. Wyposażenie opcjonalne obejmuje pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M.

BMW M8 Nowe modele czerpią moc z najpotężniejszego silnika, jaki powstał do tej pory w historii BMW. Wysokoobrotowy silnik V8 z technologią M TwinPower
BMW M8

Nowe modele czerpią moc z najpotężniejszego silnika, jaki powstał do tej pory w historii BMW. Wysokoobrotowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwija moc 600 KM w nowym BMW M8 Coupé i nowym BMW M8 Cabrio oraz 625 KM w modelach Competition. Jednostka napędowa współpracuje z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic, a moc generowana przez silnik jest przekazywana na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła M xDrive.

Fot. BMW

Wyróżniającą się cechą nowego BMW M8 Coupé jest podwójnie wybrzuszony dach double bubble z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem karbonowym (CFRP), który przywodzi na myśl klasyczne samochody wyścigowe. Pasażerowie w nowym BMW M8 Cabrio są chronieni przed warunkami zewnętrznymi przez wysokiej jakości dach z tkaniny rozpinany nad kabiną. Wielowarstwowe miękkie zadaszenie otwiera się i zamyka za naciśnięciem przycisku w zaledwie 15 sekund, także podczas jazdy.

Specyfikacja standardowa BMW M8 Coupé, BMW M8 Cabrio i modeli Competition obejmuje tapicerkę skórzaną w wariantach dostosowanych do poszczególnych modeli, kluczyk BMW z wyświetlaczem, wyświetlacz BMW Head-Up z danymi specyficznymi dla M, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania oraz pakiet BMW Live Cockpit Professional (z systemem nawigacyjnym i inteligentnym asystentem osobistym BMW).

Nowy przycisk konfiguracji w konsoli środkowej jest przeznaczony do bezpośredniej regulacji ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego w zależności od osobistych preferencji i sytuacji na drodze.

BMW M8 Nowe modele czerpią moc z najpotężniejszego silnika, jaki powstał do tej pory w historii BMW. Wysokoobrotowy silnik V8 z technologią M TwinPower
BMW M8

Nowe modele czerpią moc z najpotężniejszego silnika, jaki powstał do tej pory w historii BMW. Wysokoobrotowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwija moc 600 KM w nowym BMW M8 Coupé i nowym BMW M8 Cabrio oraz 625 KM w modelach Competition. Jednostka napędowa współpracuje z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic, a moc generowana przez silnik jest przekazywana na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła M xDrive.

Fot. BMW

Kolejną nowością jest przycisk trybu M Mode w konsoli środkowej przeznaczony do regulacji systemów wspomagających kierowcę i wyświetlaczy w panelu wskaźników oraz wyświetlacza Head-Up. Przycisk M Mode umożliwia uruchamianie ustawień ROAD i SPORT, natomiast w modelach Competition przewidziano także ustawienie TRACK dostosowane do jazdy na torze wyścigowym. Przy zmianie trybu zmieniają się także informacje prezentowane na wyświetlaczach, natomiast ukierunkowane na bezpieczeństwo interwencje systemów wspomagających kierowcę w układzie hamowania lub układzie kierowniczym są redukowane do minimum lub całkowicie wyłączane.

Nowe modele czerpią moc z najpotężniejszego silnika, jaki powstał do tej pory w historii BMW. Wysokoobrotowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwija moc 600 KM w nowym BMW M8 Coupé i nowym BMW M8 Cabrio oraz 625 KM w modelach Competition. Jednostka napędowa współpracuje z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic, a moc generowana przez silnik jest przekazywana na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła M xDrive.

Jednym z głównych atutów układu jezdnego jest nowo opracowany, zintegrowany układ hamulcowy. Specjalnie przystosowana do M wersja ma dwa różne ustawienia czułości pedału hamulca.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty