BMW. M8 Gran Coupé. Jaki silnik i wyposażenie?

Wojciech Frelichowski
BMW M8 Gran Coupé bazują na modelu M8 Coupé i zostały opracowane równolegle z BMW M8 GTE do wyścigów długodystansowych. Fot. BMW
BMW M8 Gran Coupé bazują na modelu M8 Coupé i zostały opracowane równolegle z BMW M8 GTE do wyścigów długodystansowych. Fot. BMW
Na salonie samochodowym w Los Angeles BMW zaprezentowało model M8 Gran Coupé. To nowy topowy model z palety samochodów rodziny M. Pod maską ma silnik o mocy 600 KM.

BMW M8 Gran Coupé to indywidualny, ekstrawagancki i luksusowy samochód sportowy wyraźnie ukierunkowany na wysokie osiągi, zapewniający intensywne wrażenia z jazdy dla czterech osób. Jego silnik V8 o pojemności 4,4 l z technologią M TwinPower Turbo dostarcza moc 600 KM, a w wersji BMW M8 Competition Gran Coupé nawet 625 KM.

Nowe czterodrzwiowe sportowe auta bazują na BMW M8 Coupé i zostały opracowane równolegle z BMW M8 GTE do wyścigów długodystansowych. Układ napędowy, układ jezdny oraz właściwości aerodynamiczne dostosowano do odrębnego konceptu i dopracowano podczas intensywnych prób na torze testowym BMW Group – Nürburgring Nordschleife oraz innych torach wyścigowych.

BMW M8 Gran Coupé. Wysokoobrotowy silnik V8

Ośmiocylindrowa, widlasta jednostka napędowa jest wyposażona w technologię doładowania M TwinPower Turbo i osiąga moc maksymalną 600 KM lub nawet 625 KM w BMW M8 Competition Gran Coupé. Uzupełnia ją sportowy układ wydechowy oraz ośmiostopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic. BMW M8 Gran Coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,3 s, a nowe BMW M8 Competition Gran Coupé – w 3,2 s.

Moc silnika jest rozdzielana na obie osie za pośrednictwem systemu M xDrive z wykorzystaniem sterowanego centralnie aktywnego mechanizmu różnicowego M osi tylnej. W domyślnym trybie jazdy M xDrive przenosi napęd z przewagą na tylną oś. Kierowca może wybrać w menu ustawień sportowy tryb jazdy, w którym przeniesienie napędu na tył jest jeszcze większe. Wyłączenie układu DSC aktywuje tryb jazdy 2WD z napędem wyłącznie na tylną oś.

Jak informuje producent, konstrukcja i sposób reakcji układu jezdnego specjalnie dostrojonego do modelu zostały dopasowane do wymagań jazdy torowej, podobnie jak wyjątkowo sztywne punkty mocowania zawieszenia w karoserii. Wyposażenie standardowe obejmuje sterowane elektronicznie amortyzatory oraz elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic. Nowy zintegrowany układ hamulcowy w konfiguracji typowej dla M pozwala na wybór jednego z dwóch ustawień charakterystyki pedału hamulca.

[b]BMW M8 Gran Coupé. Wyrazista stylistyka czterodrzwiowego coupé[/b]

Ekstrawagancki wygląd czterodrzwiowego BMW M8 Gran Coupé wyróżnia się dynamicznie wydłużoną sylwetką, muskularnymi nadkolami oraz wyrazistą stylistyką tyłu. Duże wloty powietrza, skrzela M w błotnikach, aerodynamiczne lusterka zewnętrzne, spojler tylny i inne elementy charakterystyczne dla modeli M demonstrują sportowy charakter nowych modeli.

Limitowana wersja BMW M8 Gran Coupé First Edition (dostępna tylko w 400 egzemplarzach) oferowana z okazji wprowadzenia modelu na rynek wyróżnia się także innymi elementami stylistycznymi, jak lakier metalizowany w kolorze zielonego diamentu Aurora BMW Individual z detalami w kolorze złotego brązu.

Rozstaw osi modeli Gran Coupé jest o 200 mm dłuższy niż wersji dwudrzwiowej BMW M8. Daje to wyjątkową przestronność tylnej części kabiny. Tylna kanapa ma również trzecie miejsce na krótkie trasy.

[b]BMW M8 Gran Coupé. Nowy system sterowania i system operacyjny[/b]

Przycisk konfiguracji na konsoli środkowej zapewnia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, napędu M xDrive oraz układu hamulcowego. Istnieje możliwość zapisania dwóch własnych konfiguracji M, które można aktywować przyciskami M na kierownicy. Ponadto przycisk M na konsoli środkowej umożliwia indywidualne dostosowanie konfiguracji systemów asystujących kierowcy oraz ekranu zestawu wskaźników i wyświetlacza Head-Up. W BMW M8 Competition Gran Coupé oprócz ustawień ROAD lub SPORT dostępny jest także tryb jazdy torowej TRACK.

Wyposażenie standardowe nowego BMW M8 Gran Coupé oraz BMW M8 Competition Gran Coupé obejmuje diodowe reflektory adaptacyjne z technologią BMW Laserlight, wyświetlacz BMW Head-Up opracowany specjalnie dla modeli M, fotele sportowe M, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania. Wyposażenie standardowe oferuje też najnowsze rozwiązania z dziedziny obsługi i komunikacji sieciowej: BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnym asystentem osobistym.

Rynkowy debiut zaplanowano na kwiecień roku 2020, gdy do oferty dołączy również BMW M8 Gran Coupé First Edition.

Zobacz także: SUV-y Škody. Kodiaq, Karoq i Kamiq. Trojaczki w komplecie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty