Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

BMW R 1200 CL

Data publikacji: Autor: Tadeusz Suchomski

Model ten powstał z myślą o motocyklistach, dla których najważniejsza w podróży jest wygoda. Na pierwszy rzut oka można w ogóle nie dopatrzyć się pokrewieństwa z R 1200 Classic.

Duża owiewka mocowana do kierownicy, cztery reflektory, obszerna szyba trzy lakierowane kufry bagażowe, zgrabnie wkomponowane w ogólną stylistykę motocykla mogą łatwo zmylić niewprawne oko.

Jednostka napędowa
R 1200 CL wyposażono w czterosusowy, chłodzony powietrzem i olejem, dwucylindrowy bokser o pojemności 1170 ccm i mocy 61 KM pochodzący z R 1200 C. O ile silnik pozostawiono niezmieniony o tyle skrzynia biegów została przekonstruowana zyskując szósty bieg. Długie przełożenie szóstego biegu nadaje jej charakter nadbiegu, co na długich trasach pozwala obniżyć obroty silnika, a zarazem zużycia paliwa.

Zawieszenie
Przednie zawieszenie to znany i sprawdzony Telelever o skoku koła 144 mm. Zawieszenie tylne to jednoramienny wahacz typu Paralerer z centralnym amortyzatorem o skoku koła 120 mm.

Hamulce
Model ten posiada seryjnie nowe hamulce EVO-BMW. Różnią się przede wszystkim wielkością tarcz hamulcowych. Z przodu zamontowano podwójne tarcze o średnicy 305 mm, które współpracują z dwoma zaciskami czterotłoczkowymi ze wspomaganiem. Tylny hamulec wyposażono w pojedynczą tarczę o średnicy 285 mm.

Podsumowanie
Wysoki komfort podróżowania zapewnia pokaźnych rozmiarów indywidualne siodła dla kierowcy i pasażera. Dzięki ogrzewanej kanapie i rączkom kierownicy oraz ciepłemu powietrzu z chłodnic oleju i cylindrów, BMW zapewnia ciepło w chłodne dni. Dwa środkowe reflektory obsługują światła drogowe, dwa zewnętrzne używane są jako światła mijania. W owiewce wbudowane są lusterka boczne oraz kierunkowskazy. Oba kufry są integralną częścią motocykla. Natomiast tylny kufer można bez problemu zdjąć. Rozstaw osi wynoszący 1641 mm zapewnia dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Wbudowane w bryłę motocykla panele po bokach zbiornika paliwa stanowią dodatkową osłonę nóg kierowcy przed wiatrem i deszczem.

Do zbiornika paliwa nie wchodzi zbyt wiele benzyny. Jednak 17,5 l przy umiarkowanym zużyciu paliwa pozwala na pokonanie 300 km, co jak na motocykl turystyczny jest wynikiem do przyjęcia.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości