BMW Serii 1. Co wiemy o nowej generacji?

Mariusz Michalak
BMW Serii 1 Na torze testowym BMW w Miramas w południowej Francji trwają obecnie jazdy testowe zamaskowanych przedseryjnych BMW serii 1 trzeciej generacji. Auto ma posiadać napęd na przód. Fot. BMW
BMW Serii 1 Na torze testowym BMW w Miramas w południowej Francji trwają obecnie jazdy testowe zamaskowanych przedseryjnych BMW serii 1 trzeciej generacji. Auto ma posiadać napęd na przód. Fot. BMW
Na torze testowym BMW w Miramas w południowej Francji trwają obecnie jazdy testowe zamaskowanych przedseryjnych BMW serii 1 trzeciej generacji. Auto ma posiadać napęd na przód.

Kluczowym elementem dla zwinności samochodu jest technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze) znana z BMW i3s, która teraz debiutuje w samochodzie z silnikiem spalinowym.

Technologia ARB wchodząca w skład wyposażenia standardowego BMW serii 1 obejmuje układ kontroli poślizgu umieszczony bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w sterowniku DSC (Dynamic Stability Control). Informacje są przekazywane trzykrotnie szybciej, przy czym szybkość działania odbierana przez kierowcę jest w rzeczywistości nawet dziesięć razy wyższa. 

Wyposażenie standardowe obejmuje również układ BMW Performance Control dodatkowo zwiększający zwinność BMW serii 1.

W ofercie silników nowego BMW serii 1 wyróżnia się nowa jednostka 4cylindrowa. BMW M135i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1- 6,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 162-155 g/km) wyposażone jest w najmocniejszy 4-cylindrowy silnik BMW Group o pojemności 2 l w technologii BMW TwinPower Turbo. Jednostka dostarcza 225 kW (306 KM).

Nowa konfiguracja z napędem przednim, poprzecznie umieszczonym silnikiem i niskim tunelem centralnym daje teraz znacznie więcej miejsca w środku niż w poprzednim modelu, szczególnie na tylnych siedzeniach. Na przykład przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu zwiększyła się o 33 milimetry, a przestrzeń nad głową o 19 milimetrów. Wsiadanie do tylnych miejsc jest teraz łatwiejsze, a pojemność bagażnika wzrosła o 20 litrów do 380 litrów.

Zobacz także: Testujmy Mazdę 6

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty