BMW serii 4 zadebiutuje jesienią 2013

(pp)
BMW serii 4 / Fot. BMW
BMW serii 4 / Fot. BMW
Po wielu miesiącach spekulacji, BMW przedstawiło pierwsze, oficjalne zdjęcia swojego nowego coupe - serii 4. To całkowita nowość w ofercie niemieckiego producenta, która na rynku zastąpi produkowaną dotychczas serię 3 coupe.
BMW serii 4 / Fot. BMW
BMW serii 4 / Fot. BMW

Choć seria 4 zostanie zaprezentowana publiczności dopiero podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, bawarski producent postanowił nie ukrywać dłużej wyglądu swojego nowego auta i już teraz ujawnił zdjęcia oraz specyfikację techniczną tego pojazdu. BMW serii 4 wejdzie do sprzedaży w październiku, zaś jego rynkowymi rywalami będą Audi A5 oraz Mercedes Klasy C Coupe.

Pod względem technologicznym, nowy model BMW bazuje na obecnej generacji serii 3. W porównaniu do poprzedniej "trójki" coupe, seria 4 jest dłuższa (o 26 mm), szersza (o 43 mm) i niższa (o 16 mm). Z kolei rozstaw osi został wydłużony o 50 mm i wynosi teraz 2810 mm. Wraz ze zwiększeniem wymiarów zewnętrznych, wzrosła także masa pojazdu. Podstawowa wersja, 420d, jesto o 30 kg cięższa od porównywalnego 320d coupe i waży 1450 kg.

Pomimo technologicznego pokrewieństwa z serią 3 sedan, model serii 4 został poddany kompleksowym modyfikacjom. Układ zawieszenia został zestrojony pod kątem jak najlepszych osiągów, zaś w celu poprawy właściwości jezdnych, auto zostało obniżone o 10 mm. Rozkład masy wynosi natomiast 50/50.

Początkowo, BMW serii 4 będzie dostępne z dwoma jednostkami benzynowymi i jedną wysokoprężną. Podstawowym silnikiem będzie 2-litrowy, 181-konny diesel w wersji 420d. Ponadto, w ofercie znajdą się również jednostki 2.0 turbo o mocy 242 KM (428i) oraz 3-litrowy motor generujący 302 KM (435i).

Wszystkie te wersję będą wyposażone standardowo w napęd na tylną oś i manualną, 6-biegową przekładnię. Wyjątek będą stanowiły wersjie 430d i 435d, które dołączą do oferty w późniejszym czasie. Silniki te będą współpracowały z 8-stopniowymi skrzyniami automatycznymi.

Według producenta, najbardziej ekonomiczna wersja 420d, zadowala się średnio 4,6 l oleju napędowego na każde 100 km. Z kolei model 435i rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy.

Ceny BMW serii 4 w Polsce nie są jeszcze znane. Więcej szczegółów poznamy jesienią, kiedy model ten zadebiutuje na rynku.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty