Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36337 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

BMW Serii 5 (G30). Co się zmieniło w nowej generacji?

Data publikacji: Autor: (mm)

BMW Serii 5 (G30)

Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.

Fot. BMW BMW Serii 5 doczekało się już siódmej generacji. Co oferuje samochód który do sprzedaży trafi na początku 2017 roku?

BMW Serii 5 (G30)

Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.

Fot. BMW Siódma generacja Serii 5 mierzy 4936 mm długości, 1868 mm szerokości i 1479 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2975 mm. Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.

BMW wyszło z założenia, że nie przeprowadzi rewolucji pod względem stylistycznym. W nowości możemy doszukać się wzorów z z flagowej serii 7.

Podstawowy silnik benzynowy to jednostka 4-cylindrowa, 2-litrowa, o mocy 252 KM i momencie obrotowym równym 350 Nm. W tym przypadku przyspieszenie do setki zajmuje 6,2 s. Mocniejszą wersję napędza 3-litrowe R6 o mocy 340 KM i momencie 450 Nm. Z taką jednostką do 100 km/h rozpędzimy się do 100 km/h w 5,1 s. Wśród diesli znajdziemy motor oferujący 190 KM, 400 Nm lub wersję 265 KM 620 Nm.

Redakcja poleca:

Używany Fiat 500L. Wady, zalety, typowe usterki
Jakie nowe samochody kupują Polacy?
Limity prędkości. Propozycja zmian

BMW Serii 5 (G30)

Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.

Fot. BMW W późniejszym czasie do wyboru będzie hybryda z możliwością ładowania z gniazdka. Za napęd odpowie 2-litrowy silnik benzynowy i dodatkowy motor elektryczny. Taki zestaw dostarczy 252 KM i 420 Nm i pozwoli do 100 km/h przyspieszyć w 6,2 s.Wykorzystując tylko prąd pokonamy 45 km. Klienci będą mogli zdecydować się także na auto z 4,4-litrowym V8 o mocy 462 KM i momencie 650 Nm.

Każdy z tych silników może być łączony z napędem xDrive - wyjątkiem jest hybryda. Warto także wspomnieć że BMW Serii 5 z silnikiem V8 o mocy 462 KM posiada go w standardzie. Dla każdego modelu przeznaczona jest automatyczna skrzynia Steptronic o ośmiu przełożeniach. 

Kabina została zaprojektowana od nowa. Przednie fotele są w pełni elektrycznie sterowane i wyposażone w funkcję masażu. Wszystkie informacje z systemu multimedialnego są wyświetlane na ekranie o przekątnej 10,25 cala. Auto wyposażone zostało w asystenta wymijania i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku. Do dyspozycji jest również asystent zmiany pasa ruchu i asystent toru jazdy. Tempomat odczytuje ograniczenia prędkości i dostosowuje się do nich. Trzeba podkreślić, że tempomat z radarem jednocześnie utrzymujący auto w danym pasie ruchu działa do prędkości 210 km/h. 

Przewidziano również funkcję Remote Parking, która pozwala zdalnie zaparkować auto. Ciekawostką jest również funkcja Remote 3D View, która pokazuje kierowcy na smartfonie trójwymiarowy obraz otoczenia pojazdu.

BMW Serii 5 (G30)

Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.

Fot. BMW

BMW Serii 5 (G30)

Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.

Fot. BMW

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Adi (gość)

    Pięknota

  • dealer dresowozów (gość)

    a to się kurna zmieniło że teraz w standardzie dajemy dres nawet z czterema a nie trzema paskami, taki wypas !!!

  • stjepi (gość)

    Ciekawy jestem czym ty jeździsz? (koła masz na pewno z drewna!). Na pewno jesteś niesamowicie opiniotwórczą jednostką w tym kraju. Celuję, że: 1. masz lanosa po tuningu 2. jesteś elektoratem PO w wielkim mieście 3. jesteś tak inteligętny, rze sam nie wież jak mocno

  • fiury (gość)

    Mam tylko nadzieje że w tym modelu, po otwarciu mokrej klapy bagażnika woda nie wlewa się do środka jak f10.

  • xxx (gość)

    Autor komentarza chyba nie wie ze dresiarze kupuja starsze zajezdzone wersje. Chociaz powiem szczerze ze audi i caly koncern VAG jest buracki. Zobacz jakie burole jezdza paseratti albo skoderari... Sam jezdze bmw i obserwuje jak jezdza inni i powiem szczerze ze predzej na pasach ustapi pieszemu kierowca bmw niz innych dupowozow. A to ze np na autostradzie poganiam wyprzedzajacych przez kilometr ludzi ktorzy chocby chcieli to nie przyspiesza sorry. Jest troche roznica jesli.ja mam 306 koni a ktos inny w skodzie 70 km to chocby ta kura na masce sie zesrala nie da rady :-) A nowa 5 jest sliczna, zdecydowanie ladniejsza moim zdaniem od audi i merc. Taka bardziej stonowana, dostojna.

  • Przemek (gość)

    Jaki olej jest lany do nowego diesla

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

BMW SERIA 5 zdjęcia

BMW SERIA 5 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

BMW SERIA 5 Cena