Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37166 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

BMW serii 5 Gran Turismo

Data publikacji: Autor: Daniel Nowakowski

Fot. Daniel Nowakowski Na płycie podłogowej „siódemki” powstało auto, które wyglądem jest trochę SUV-em, trochę limuzyną i po części kombi. Przeznaczenie? Długodystansowe przejazdy rodzinne.

Fot. Daniel Nowakowski
Z zewnątrz auto wygląda bardzo okazale. Gran Turismo mierzy 5 metrów długości i niespełna 2 metry szerokości. Długa przednia maska i wysokie nadwozie podkreślają ponad dwie tony ciężaru. I niewiele pomaga tu nawet opadająca w sportowym stylu linia dachu à la coupe. W rzece samochodów to raczej sum niż szczupak.

Bagażnik otwiera się na dwa sposoby, podobnie jak w Skodzie Superb - Fot. Daniel Nowakowski można otworzyć wraz z szybą, jak w kombi, lub bez niej, jak w sedanie. W praktyce, to drugie rozwiązanie okazuje się mało funkcjonalne - otrzymujemy dość wąski otwór nieułatwiający dostępu do przestrzeni bagażowej.

Jak na tak duże auto bagażnik jest raczej skromny. Pojemność 444 litry jest mniejsza niż w sedanie o prawie 80 litrów, za to po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do 1700 litrów, co daje 50 litrów więcej niż w wersji Touring.

Kosztem bagażnika rozwiązano przestrzeń w kabinie pasażerskiej. Do środka weszłoby bez trudu i rozsiadło się wygodnie czterech „Pudzianów”. Gorzej już by było z piątym pasażerem, tu wcisnęłaby się, co najwyżej Kate Moss, a to przez podzielenie tylnego siedziska w proporcjach 40:20:40.Fot. Daniel Nowakowski

Dzięki imponującemu rozstawowi osi - ponad 3 metry - i wysoko poprowadzonej linii dachu GT podróżuje się w iście królewskich warunkach. Dodatkowo możliwość przesuwania tylnej kanapy i zmiany kąta oparcia sprawia, że prawa dłoń automatycznie zaczyna szukać pilota do TV.

Ale nie tylko pasażerowie mają być zadowoleni. Kierowca dzięki wielopłaszczyznowej regulacji fotela i kierownicy bez trudu znajdzie dla siebie odpowiednią pozycję za kierownicą. Przed oczami ma ładnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą z czytelnymi zegarami. Konsola środkowa także nie powinna sprawić problemu z obsługą - jest dobrze zaplanowana i nieprzeładowana przyciskami.

Nic tak jednak nie cieszy kierowcy, jak osiągi, a Gran Turismo 530d ma się czym pochwalić. To dwutonowe cielsko napędzane jest 3-litrową, wysokoprężną jednostką o mocy 245 KM i maksymalnym momencie Fot. Daniel Nowakowski obrotowym 540 Nm dostępnym już przy 1750 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,9 sekundy, a i na dalsze przyspieszanie kolosowi nie zabraknie wigoru. I tak aż do 240 km/h.

Napęd na tylną oś przekazywany jest za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni biegów ZF. Biegi przełączane są szybko i bez wyczuwalnych szarpnięć.

Gran Turismo okazuje się przy tym autem o umiarkowanym spożyciu paliwa. W mieście można było się „wyrobić” w 9 l/100 km, a w trasie spalanie spadało do ok. 7 l. To po części zasługa systemu odzyskiwania energii z hamowania - kiedy zdejmujemy nogę z gazu lub wciskamy pedał hamulca alternator przekształca energię kinetyczną w prąd i doładowuje akumulator, co odciąża silnik a auto pali mniej.

Do wyboru mamy 5 ustawień auta - od najbardziej komfortowegoFot. Daniel Nowakowski (Comfort+) do maksymalnie usportowionego (Sport+). Wpływa to m.in. na pracę pneumatycznego zawieszenia tylnej osi. Jednak nawet w ustawi eniu Sport+, kiedy systemy bezpieczeństwa zdają się na rozsądek (lub jeg o brak) kierującego a zawieszenie utwardza się maksymalnie, nierówności drogi i tak są doskonale wytłumiane. Czyli, nade wszystko, komfort.

Na uwagę zasługuje także bardzo dobrze spisujący się układ jezdny. Pozwala on bezstresowo pokonywać ostre zakręty i to z niemałą prędkością bez nieprzyjemnych przechyłów.

Ceny BMW 530d GT zaczynają się od 265 000 zł. Na polskim rynku aut z klasy Premium konkuruje z Mercedesem CLS i Jaguarem XF.

Fot. Daniel Nowakowski

Fot. Daniel Nowakowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • KocykL

    Stylistycznie nie porywa, ale jak znam BMW to musi być cudowne auto. Znajomy ma R klasę która też nie jest super ładna, ale pod względem komfortu chyba nie ma sobie równych, a silniki Merca (podobnie jak BMW) to pierwsza klasa !

  • piterekb5

    jezdzilem tym autem juz kilkanascie razy robiac nim okolo 700 mil i powiem ze dla mnie nie jest az tak wygodne. duzo bardziej wole x6 lub x5 ale oczywiscie to kwestia gustu :)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

BMW SERIA 5 zdjęcia

BMW SERIA 5 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

BMW SERIA 5 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

BMW SERIA 5 Cena