Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36334 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

BMW Serii 7. Co zmienia lifting luksusowej limuzyny?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

BMW Serii 7 

Nowe BMW serii 7 oferowane jest w dwóch wariantach karoserii. Wersja przedłużona ma większy o 14 cm rozstaw osi i oferuje więcej miejsca na tylnych siedzeniach. Długość zewnętrzna tych luksusowych limuzyn wynosi teraz 5120 i 5260 mm, czyli zwiększyła się o 22 mm. Szerokość samochodu 1902 mm oraz wysokość 1467 mm (wersja przedłużona: + 479 mm) pozostały bez zmian.

Fot. BMW Seria 7 przeszła głęboki lifting. Zmienił się nie tylko wygląd auta, a do wyboru są nowe opcje napędu.

Nowe BMW serii 7 oferowane jest w dwóch wariantach karoserii. Wersja przedłużona ma większy o 14 cm rozstaw osi i oferuje więcej miejsca na tylnych siedzeniach. Długość zewnętrzna tych luksusowych limuzyn wynosi teraz 5120 i 5260 mm, czyli zwiększyła się o 22 mm. Szerokość samochodu 1902 mm oraz wysokość 1467 mm (wersja przedłużona: + 479 mm) pozostały bez zmian.

Mocniejsza prezencja nowego BMW serii 7 wynika z kompleksowego przeprojektowania przodu samochodu, który jest teraz wyższy o 50 mm. Zdecydowano się na nową maskę silnika, a dominującym elementem nowej stylistyki przodu jest atrapa chłodnicy BMW z jednolitym obramowaniem i której powierzchnia została zwiększona o około 40 proc. W połączeniu z bardziej płaskimi reflektorami tworzy nowy znak rozpoznawczy luksusowych modeli BMW. Oprócz standardowych diodowych reflektorów adaptacyjnych oferowane są światła laserowe BMW o zasięgu do 560 m.

BMW Serii 7 

Nowe BMW serii 7 oferowane jest w dwóch wariantach karoserii. Wersja przedłużona ma większy o 14 cm rozstaw osi i oferuje więcej miejsca na tylnych siedzeniach. Długość zewnętrzna tych luksusowych limuzyn wynosi teraz 5120 i 5260 mm, czyli zwiększyła się o 22 mm. Szerokość samochodu 1902 mm oraz wysokość 1467 mm (wersja przedłużona: + 479 mm) pozostały bez zmian.

Fot. BMW Zewnętrzne wloty powietrza w dolnej części pasa przedniego mają teraz duże elementy prowadzenia powietrza. Kierują one powietrze do kanałów chłodzenia hamulców oraz do tzw. zasłon powietrznych minimalizujących zawirowania powietrza w obszarze nadkoli.

Nowy pas tylny nawiązuje do stylistyki osłon wlotów powietrza z przodu. Zintegrowane końcówki rur wydechowych mają szersze chromowane obramowania. Trójwymiarowo uformowane lampy tylne nowego BMW serii 7, są teraz niższe. Ich diodowe źródła światła umieszczone są za czerwonymi i czarnymi kloszami, których kształt podkreśla kontury lamp tylnych w kształcie litery L.  Inną nowością jest  listwa świetlna umieszczona pod chromowaną wstęgą biegnącą na całej szerokości pokrywy bagażnika od jednej lampy do drugiej.

Dodatkową możliwość indywidualizacji oferuje pakiet sportowy M oraz stylistyka Pure Excellence, jak również nowe lakiery karoserii i obręcze kół ze stopów lekkich. W połączeniu z pakietem sportowym M po raz pierwszy oferowane są rozszerzone błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line.

We wnętrzu opcjonalnie dostępna jest ekskluzywna skóra Nappa. Nowa standardowa kierownica skórzana ma zmodyfikowany układ przycisków wielofunkcyjnych. Oferowana również w standardzie niecka do bezprzewodowego ładownia kompatybilnych telefonów komórkowych znajduje się teraz bezpośrednio przed uchwytami na napoje. Najnowsza wersja tabletu BMW Touch Command ma zmodernizowany osprzęt i oprogramowanie systemu operacyjnego BMW 7.0. Opcjonalny system rozrywki z tyłu obejmuje teraz dwa dotykowe ekrany Full HD o przekątnej 10 cali ze stacją Blu-ray.

Oferta silników w nowym BMW serii 7 obejmuje jednostki benzynowe i wysokoprężne sześcio-, ośmio-i dwunastcylindrowe oraz całkowicie nowy napęd hybrydowy plug-in. Topowa jednostka to silnik V12 o pojemności 6,6 l i mocy 585 KM w BMW M760Li xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,5 – 12,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 285 – 282 g/km), którego emisję spalin optymalizuje teraz filtr cząstek stałych do silników benzynowych. BMW 750i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,5 – 9,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 217 – 217 g/km) oraz w BMW 750Li xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,6 – 9,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 218 – 218 g/km) wyposażone jest w nowy silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy zwiększonej o 80 KM do 390 kW 530 KM.

Modele hybrydowe plug-in posiadają 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy i ulepszony akumulator wysokonapięciowy. Dzięki temu w trybie SPORT kierowca ma do dyspozycji łączną moc 394 KM. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym modeli BMW 745e, BMW 745Le i BMW 745 Le xDrive wynosi od 2,6 do 2,1 l na 100 km, emisja CO2 od 59 do 48 g/km, a zużycie energii 16,3 do 15,0 kWh na 100 km. Zasięg w trybie elektrycznym tych trzech modeli wynosi 50 – 58 km.

Zobacz także: Felgi. Jak o nie zadbać?

Ofertę silników nowego BMW serii 7 uzupełniają trzy 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne o pojemności 3,0 l wyposażone nawet w cztery turbosprężarki. Najwyższe osiągi w modelu z silnikiem wysokoprężnym segmentu samochodów luksusowych zapewnia jednostka o mocy 400 KM w BMW 750d xDrive

BMW Serii 7 

Nowe BMW serii 7 oferowane jest w dwóch wariantach karoserii. Wersja przedłużona ma większy o 14 cm rozstaw osi i oferuje więcej miejsca na tylnych siedzeniach. Długość zewnętrzna tych luksusowych limuzyn wynosi teraz 5120 i 5260 mm, czyli zwiększyła się o 22 mm. Szerokość samochodu 1902 mm oraz wysokość 1467 mm (wersja przedłużona: + 479 mm) pozostały bez zmian.

Fot. BMW Silnik w BMW 740d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0 – 5,6 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 158 – 148 g/km) i BMW 740Ld xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0 – 5,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 158 – 149 g/km) generuje moc 320 KM. Podstawową jednostką napędową jest silnik o mocy 265 KM w BMW 730d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5 – 5,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 144 – 138 g/km), BMW 730Ld (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5 – 5,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 145 – 139 g/km), BMW 730d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7 – 5,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 150 – 143 g/km) i BMW 730Ld xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8 – 5,6 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 153 – 147 g/km).

Wszystkie warianty nowego BMW serii 7 są wyposażone w adaptacyjny układ jezdny z regulowanymi elektronicznie amortyzatorami i zawieszeniem pneumatycznym obu osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia. Opcjonalnie dostępny jest także zintegrowany aktywny układ kierowniczy i oferowany we wszystkich wariantach z wyjątkiem hybryd plug-in układ jezdny Executive Drive Pro.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

Na pokładzie znajdziemy m.in. asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu z asystentem jazdy w korku oraz asystentem utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną, asystenta omijania, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, drogą z pierwszeństwem przejazdu i jazdą pod prąd oraz aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Pomoc przy parkowaniu i manewrowaniu zapewnia standardowy asystent parkowania. Obejmuje teraz również asystenta cofania, który prowadzi samochód na biegu wstecznym na dystansie do 50 metrów dokładnie po tej samej linii, jaka została uprzednio pokonana na wprost.

W skład systemu operacyjnego wchodzi również inteligentny asystent osobisty BMW. Cyfrowy „pilot” aktywowany za pomocą sterowania głosowego w języku angielskim (komenda „Hej BMW”) wspiera kierowcę w obsłudze samochodu i będzie stale zwiększać swoje możliwości poprzez zdalną aktualizację oprogramowania. Za pomocą naturalnie wypowiadanych poleceń umożliwia także aktywację trybów Experience oraz programu witalizacji i relaksu z odpowiednio dopasowanymi funkcjami oświetlenia, klimatyzacji, zapachu, masażu w fotelu, zacienienia, ogrzewania lub wentylacji foteli.

BMW Serii 7 

Nowe BMW serii 7 oferowane jest w dwóch wariantach karoserii. Wersja przedłużona ma większy o 14 cm rozstaw osi i oferuje więcej miejsca na tylnych siedzeniach. Długość zewnętrzna tych luksusowych limuzyn wynosi teraz 5120 i 5260 mm, czyli zwiększyła się o 22 mm. Szerokość samochodu 1902 mm oraz wysokość 1467 mm (wersja przedłużona: + 479 mm) pozostały bez zmian.

Fot. BMW

BMW Serii 7

Nowe BMW serii 7 oferowane jest w dwóch wariantach karoserii. Wersja przedłużona ma większy o 14 cm rozstaw osi i oferuje więcej miejsca na tylnych siedzeniach. Długość zewnętrzna tych luksusowych limuzyn wynosi teraz 5120 i 5260 mm, czyli zwiększyła się o 22 mm. Szerokość samochodu 1902 mm oraz wysokość 1467 mm (wersja przedłużona: + 479 mm) pozostały bez zmian.

Fot. BMW

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • haha jan (gość)

    haha ale kolor. kobiety płacza

  • cygan (gość)

    wygląd okropny przesadzili z wielkością atrapy przedlift ładniejszy

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

BMW SERIA 7 zdjęcia

BMW SERIA 7 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

BMW SERIA 7 Cena