Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36469 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

BMW X3

Data publikacji:

BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert W ciągu siedmiu lat produkcji BMW X3 pierwszej generacji znalazło ponad 600 tys. nabywców na całym świecie. W Polsce najtańsza wersja kosztuje 162 900 zł.

Mercedes, Audi i Volvo potrzebowali aż pięciu lat, aby w 2008 roku BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert zaprezentować rywali w postaci modeli GLK, Q5 i X60.


Nowe X3 zbudowane na płycie podłogowej na której powstanie również kolejna „trójka” jest o 7,9 cm dłuższe, 2,8 cm szersze i 1,0 cm wyższe od swojego pierwowzoru. Powiększenie rozmiarów i zastosowanie bardziej płynnych linii nadwozia okazało się krokiem w dobrym kierunku. X3 wygląda elegancko. Dla klientów, którzy chcieliby nadać swojemu autu bardziej sportowy charakter i mają do wydania dodatkowe 18 530 zł producent przygotował sportowy pakiet M obejmujący elementy układu jezdnego, elementy aerodynamiczne oraz wyposażenia wnętrza.


Kabina „Bawarczyka” to prosta elegancja. Skórzana, sportowa (1175 zł) i ogrzewana (769 zł) kierownica pewnie leży w dłoniach. Tradycyjne, znane z innych modeli BMW czarne zegary i klasyczna konsola centralna to przykład BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert funkcjonalności.


Duży, szklany, elektrycznie regulowany dach (6112 zł) doświetla obszerne wnętrze w którym dominuje beżowa, skórzana tapicerka (7288 zł). Wygodne fotele przednie z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień (5224 zł) to konstrukcja najwyższej klasy. Z tyłu dzięki zwiększonemu rozstawowi osi (z 2795 mm do 2810 mm) pasażerowie mają więcej miejsca na kolana. W najnowszej odsłonie SUV-a BMW cztery osoby będą podróżowały w komfortowych warunkach.



CZYTAJ TAKŻE

Mniejszy SUV Audi - Q5

Bezpieczeństwo ponad wszystko - XC60



Przestrzeń bagażowa to kolejny element, który wyróżnia nowe X3 na tle konkurencji. Mercedes GLK oferuje 450 litrów, Volvo X60 - 495 litrów, Audi Q5 - 540 litrów, a BMW X3 może pochwalić się przestrzenią bagażową o pojemności aż 550 litrów. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy (40/20/40) otrzymujemy płaską przestrzeń ładunkową o pojemności 1600 litrów.

Wysokoprężny, dwulitrowy silnik dysponujący mocą 184 KM jest najsłabszą BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert jednostką w ofercie BMW. Najsłabszą ale nie słabą, do pierwszych 100 km/h przyśpiesza w 8,5 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 214 km/h. Elastyczność zapewniona jest dzięki momentowi obrotowemu 380 Nm dostępnemu w zakresie od 1750 do 2750 obr./min. Producent deklaruje, że auto w trasie zadowoli się spalaniem na poziomie 5 l/ 100 km, w mieście będzie to 6,7 l/ 100 km, a w cyklu mieszanym 5,6 l/ 100 km.

Silnik w testowym egzemplarzu współpracował z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów Steptronic (9387zł) z funkcją Start/Stop. Zmiany prędkości obrotowej nie są duże i w większości przypadków zmianę przełożenia możemy zaobserwować jedynie na obrotomierzu. Wykorzystaniu prawie 200 KM i dużego momentu obrotowego sprzyja system Electronic Damper Control (EDC). Przyciskiem znajdującym się w bezpośrednim sąsiedztwie dźwigni zmiany biegów możemy zmieniać ustawienia z „Normal” na „Sport” lub „Sport+” (ograniczona stabilizacja toru jazdy). W trybach sportowych reakcja na naciśnięcie gazu jest szybsza, a biegi zmieniane są przy znacznie wyższych obrotach.

BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert Seria X nie mogłaby się obyć bez systemu xDrive, który miał swoją premierę razem z pierwszą generacją X3 w 2003 roku. Dzięki wykorzystaniu informacji z czujników kół, które sygnalizują skłonność do poślizgu oraz informacji z układu DSC, xDrive rozdziela moment obrotowy na obie osie. System reaguje błyskawicznie zapobiegając m.in. podsterowności lub nadsterowności, zapewniając precyzję i pewność prowadzenia w różnych warunkach.

Dla poszukiwaczy ekstremalnych doznań BMW przygotowało silnik benzynowy o mocy 306 KM, momencie 400 Nm i przyspieszeniu godnym rasowego coupe - 5,7 sekundy do pierwszych 100 km/h. Radość z jazdy jaką zapewni taki silnik, zrekompensuje duże zużycie paliwa. Poza najsłabszym, 2. litrowym Dieslem i najmocniejszym silnikiem benzynowym możemy wybrać Diesla lub jednostkę benzynową, które dysponują mocą 258 KM.

Nowe BMW X3 jest przestronniejsze, bardziej funkcjonalne i zapewnia lepszy komfort jazdy. Nie jest już taka nowością, jak osiem lat temu, ale na pewno łatwo pola w swoim segmencie nie odda.

Wybrane dane techniczne BMW X3 i rywali

Marka / model BMW X3 xDrive Audi Q5 Quattro Volvo XC 60 AWD
Wersja - - Kinetic
Cena (zł) 162 900 155 700 152 900
Silnik Diesel Diesel Diesel
Pojemność (l) 1995 1968 2400
Moc (KM) 184 170 163
Moment obrotowy (Nm) 380 350 420
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s) 8,5 9,9 10,5
Prędkość maksymalna (km/h) 210 204 195
Średnie spalanie (l/100km) 5,6 6,2 5,6
Emisja CO2 (g/km) 149 163 149
Skrzynia biegów manualna, 6 biegowa manualna, 6 biegowa manualna, 6 biegowa
Pojemność bagażnika (l) 550 540 495


Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

więcej zdjęć BMW X3 w naszej galerii
BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Lehoo

    "potężny 3,5 litrowy silnik benzynowy"?? "jednostka benzynowa o pojemności 2,8 litra"?? Panie Dariuszu, na takie błędy mogą sobie pozwolić osoby nie interesujące się na co dzień motoryzacją... Wstyd.

  • sweety (gość)

    Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Błędy zostały już poprawione. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

BMW X3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

BMW X3 Cena