Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36367 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

BMW X5

Data publikacji: Autor: pim

 Samochody mogące poruszać się i po autostradach i po leśnych wertepach są ostatnio niezwykle popularne. BMW pokazało kolejny prototyp typu SUV.

Samochody mogące poruszać się i po autostradach i po leśnych wertepach są ostatnio niezwykle popularne.

BMW ma już w ofercie jeden terenowy samochód typu SUV - model X5. Podczas salonu samochodowego w Detroit firma chce pokazać kolejny prototypowy samochód typu SUV, a w zasadzie SAV (Sport Activity Vehicle). Wyglądem i konstrukcją samochód przypomina terenowego X5. Proporcje nadwozia są zbliżone bardziej do samochodów osobowych, niż terenowych. BMW xActivity będzie więc raczej zapowiedzią nowego samochodu w stylu subaru forestera czy audi allroad - powiększonego kombi z napędem na 4 koła i zawieszeniem umożliwiającym jazdę w niezbyt trudnym terenie. Indywidualnego charakteru nadaje mu jednak dach, w którym zrezygnowano ze słupków B i C. Samochód przypomina więc plażowe wszędołazy, w których zamiast karoserii jest tylko klatka bezpieczeństwa.
Dziwne wrażenie sprawia także sposób pomalowania karoserii, łączący matowe i lśniące lakiery.

Jak przystało na BMW wnętrze ma solidny i dostatni wygląd. Mocne linie mają oddawać charakter samochodu, a podkreśla to jeszcze prostota środkowej konsoli, pozbawionej zwyczajowego szeregu guzików i pokręteł. W nowatorskich siedzeniach zrezygnowano z mechanicznych czy elektrycznych systemów zmieniających kształt i położenie fotela. Specjalne materiały kształtują się zależnie od tego, gdzie nasze ciało wywiera większy nacisk.

Ciekawe jest także rozwiązanie bagażnika. Wystarczy otworzyć klapę, by jego zawartość została automatycznie "wystawiona" za próg. Można ją wówczas znacznie łatwiej i z mniejszym wysiłkiem wyjąć. Tylną kanapę można składać, a wówczas w bagażniku mieszczą się dwa specjalne, składane rowery.

Trzylitrowy silnik BMW xActivity ma moc 231 KM. Mechaniczna skrzynia biegów pozwala skutecznie przenosić napęd na wszystkie 4 koła nawet przy niewielkiej prędkości obrotowej silnika.

Zawieszenie ma się dobrze sprawdzać i w terenie i na asfaltowych drogach. Środek ciężkości umieszczono więc nisko. Kierowcę wspomaga m.in. nowoczesny system kontroli trakcji.


Otwierając tylną klapę BMW xActivity wysuwamy zawartość bagażnika na zewnątrz samochodu. Ułatwia to wyładunek i powoduje, że potrzeba na to mniej sił.


Wnętrze samochodu jest oszczędnie zaprojektowane. Prostota wzmacnia wrażenie siły i bezkompromisowości samochodu. Uwagę zwraca zwłaszcza niemal pozbawiona przycisków i pokręteł konsola środkowa.


BMW xActivity to jakby kabriolet z mocną klatką bezpieczeństwa, a co najważniejsze z obszerną i funkcjonalną przestrzenią bagażową. Ciekawie wygląda także tylna klapa, z interesująco zaplanowanymi lampami.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Wioleta

    Spodziewałem się jakichś dodatkowych osobistych opinii nt.tego auta,bo nawet superlatywy mają wady.

  • pejbej

    moim zdanie jest to przeciętny samochud miałem okazje im jeżdzić nic nadzwyczajnego troche lepszy od osobowego na wyjazd na działke za miasto po piaszczystej drodze w bardziej ekstremalny teren nie polecałbym. po mieście idealny duży przestronny gożej z parkowaniem dla początkujących ale idzie się przyzwyczaić parkowanie ułatwi nam dokupienie dodatkowej opci Park Distance Control(PDC) bardzo ułatwi porkowanie tak dużego auta nawet małej osobie nietrzeba kożystać nawet z lusterek tylko zaufać w 100% systemowi chociaż jest to trudne ale idzie się nauczyć auto polecam odważnym kobietą

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

BMW X5 zdjęcia

BMW X5 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

BMW X5 Cena