Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

BMW Concept e - skuter na prąd

(pp/ip)
Jedną z atrakcji na stoisku BMW podczas 64. Salonu Samochodowego we Frankfurcie była premiera pierwszego w historii marki elektrycznego skutera. W ten sposób niemiecka marka wychodzi naprzeciw problemom indywidualnej, jednośladowej mobilności.
Fot. BMW
Fot. BMW

Bazując na prawie 90. latach doświadczenia na polu dwukołowych pojazdów silnikowych, BMW Motorrad zamierza wprowadzić w tym segmencie rozwiązania, które stworzą dojazdy do pracy w mieście bardziej ekologicznymi i ekonomicznymi. Jedną z nich jest model skutera o nazwie Concept e.

Projektanci BMW opracowali stylistykę pojazdu, który najlepiej charakteryzują trzy określenia – elektryczny, cyfrowy i dynamiczny. Zespół pozwolił sobie na dużą swobodę w działaniach, aby zaprezentować możliwości studia stylistycznego marki w dziedzinie projektowania podzespołów i płaszczyzn.

Podobnie, jak w innych motocyklach BMW, charakterystyczny kształt zwany „split face” ciągnie się od przedniej części skutera, aż do osłony koła i poza nią, nadając przedniej części pojazdu dynamicznego wyglądu. Typowy dla BMW styl widoczny jest także w konstrukcji spoilera z podwójną końcówką umieszczonego na przednim panelu, który został aerodynamicznie wyprofilowany w kształcie bumeranga.

Przednie i tylne wykończenie bocznych powierzchni białym kolorem „Light white” tworzy kontrast z komponentami, takimi jak górne wykończenia czarnym kolorem „Black chrome light” oraz boczne progi pokryte czarnym lakierem „Black chrome dark”. Projekt lekkich obręczy aluminiowych został zapożyczony z pojazdów BMW i. Gniazdo ładowania umieszczono w przedniej sekcji centralnego tunelu i obudowano przezroczystą pokrywą z plastiku.

Wsteczne lusterka zastąpiono dwiema kamerami zintegrowanymi z zespolonymi światłami tylnymi. Obraz z kamer przekazywany jest do dwóch monitorów LCD zainstalowanych w kokpicie. Prędkość jazdy i inne ważne dane pokazywane są z kolei na cyfrowym wyświetlaczu, którego funkcje ograniczono do najważniejszych informacji.

Technologia wysokiego napięcia BMW i (powyżej 60 woltów) o wysokich standardach bezpieczeństwa umożliwia pojazdom napędzanym elektrycznie na osiągnięcie przyspieszenia porównywalnego z maxi skuterami wyposażonymi w silniki spalinowe. Duża pojemność akumulatora, inteligentny system zarządzania jego stanem oraz wydajny układ odzyskiwania energii z hamowania zapewniają

Fot. BMW
Fot. BMW

realistyczny zasięg 100 kilometrów w warunkach codziennej eksploatacji. Co więcej, celem inżynierów BMW Motorrad jest uzyskanie mocy ciągłej oraz maksymalnej prędkości, która umożliwi bezpieczne wykonywanie manewrów wyprzedzania na obwodnicach miast podczas jazdy z pasażerem.

Akumulator ładuje się z wykorzystaniem standardowych gniazdek prądu, jakie można znaleźć w Europie, USA, Kanadzie i Japonii. Dedykowane stacje ładowania nie są wymagane w tym przypadku. Przy całkowicie rozładowanym akumulatorze czas ładowania wynosi mniej niż trzy godziny. Praktyka pokazuje jednak, że akumulatory pojazdów koncepcyjnych rzadko są rozładowywane „do zera”, więc czas ładowania jest na ogół krótszy.

W ten sposób przyszły model produkcyjny zapewni długodystansową, zeroemisyjną eksploatację w warunkach codziennej eksploatacji miejskiej.

Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty