Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

BMW X1

Redakcja
Robert Kulczyk, Info-Ekspert
Robert Kulczyk, Info-Ekspert
W 2009 roku oferta BMW w segmencie pojazdów typu SUV wzbogaciła się o nowy model X1 uzupełniając dostępne już na rynku X3, X5 oraz X6.

W 2009 roku oferta BMW w segmencie pojazdów typu SUV wzbogaciła się o nowy model X1 uzupełniając dostępne już na rynku X3, X5 oraz X6.

X1 to najmniejszy oferowany przez niemiecka firmę model z

Robert Kulczyk, Info-Ekspert
Robert Kulczyk, Info-Ekspert

segmentu samochodów typu SUV. Auto skonstruowano na płycie podłogowej BMW serii 3.  Pojazd oficjalnie został zaprezentowany we wrześniu 2009 roku salonie samochodowym we Frankfurcie. Model wyposażany jest w silniki zarówno benzynowe jak i wysokoprężne (Diesel). W zależności od wersji napęd jest przekazywany na dwie osie lub jedną (tylną). Testowany pojazd to model X1 xDrive20d wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy 177 KM oraz układ z systemem napędu na cztery koła i adaptacyjnym rozkładem momentu obrotowego.

Na zewnątrz auto posiada wiele elementów i cech podkreślających charakter pojazdu. Dynamiczny i masywny wygląd nadwozia nadają przetłoczenia bocznych poszyć, długa pokrywa silnika oraz wysoki zderzak przedni.

Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Wnętrze samochodu łączy funkcjonalność i nowoczesność. Deska rozdzielcza, typowa dla marki, wyróżniająca się estetyką i ergonomią. Wszystkie przyciski i elementy sterowania wyposażeniem pojazdu są umieszczone w sposób czytelny i funkcjonalny. Jakość materiałów wykorzystanych do wykończenia wnętrza przypomina, że X1 należy do grona samochodów klasy Premium.

Sportowe, przednie fotele są dość wygodne, a sposób ich regulacji pozwala na dopasowanie ich do prawie każdej sylwetki. Siedzenia przednie wykazują bardzo dobre trzymanie boczne, nawet przy bardzo dynamicznym pokonywaniu zakrętów, m.in. dzięki możliwości dopasowania szerokości oparcia. Z kolei sposób konfiguracji przestrzeni bagażowej, za sprawą zastosowania systemu składania oparć tylnych siedzeń w proporcji 40/20/40, powoduje, że BMW X1 jest samochodem uniwersalnym.

Model ten jest wyposażany jest w silniki benzynowe i wysokoprężne

Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Robert Kulczyk - Info-Ekspert

spełniające normę emisji spalin Euro 5. W testowanym egzemplarzu pracował silnik wysokoprężny o mocy 177 KM osiągający maksymalny moment obrotowy na poziomie 350 Nm w zakresie prędkości obrotowej 1750-3000obr/min. Napęd na koła jezdne przekazywany był  za pośrednictwem 6-biegowej, automatycznej skrzyni. System xDrive z adaptacyjnym rozkładem siły napędowej, pozwala osiągać wysoką dynamikę jazdy i maksymalnie wykorzystać moc silnika niezależnie od warunków drogowych.

Podstawowa cena najtańszej wersji BMW X1 obejmująca standardowe wyposażenie wynosi  117 000 zł.

Wybrane dane techniczne BMW X1 i konkurentów

Marka / modelBMW X1 xDrive20dAudi Q3 2.0 TDI quattroRange Rover Evoque 2.2eD4 150 KM
Wersja--Pure 5d
Cena (zł)145 200148 500166 870
SilnikDieselDieselDiesel
Pojemność (ccm)199519682179
Moc (KM)177177150
Moment obrotowy (Nm)350380b/d
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s)8,68,211,2
Prędkość maksymalna (km/h)205212180
Średnie spalanie (l/100 km)5,85,95,0
Emisja CO2 (g/km)153156130
Skrzynia biegówManualna, 5 biegowaAutomatyczna S-tronic, 7 biegowaManualna,6 biegowa
Pojemność bagażnika (l)420460575

Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

**więcej zdjęć BMW X1 w

naszej galerii

**

**Jeździłeś BMW X1 ? - podziel się z nami

swoją opinią

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty