BMW X1 już w Polsce

(rt)
14 października w Warszawie przy śnieżnej pogodzie odbyła się prezentacja najnowszego dziecka grupy BMW- modelu X1.

14 października w Warszawie, przy śnieżnej pogodzie, odbyła się prezentacja najnowszego dziecka grupy BMW- modelu X1.

Fot. Robert Tomaszewski
Fot. Robert Tomaszewski

 

Mierzące nieco ponad 4,4 m długości auto, na pierwszy rzut oka charakteryzuje się płynnymi i delikatnymi jak na samochód klasy SUV liniami nadwozia.  Jednak wysoki prześwit, potężny zderzak z wbudowaną charakterystyczną dla BMW atrapą chłodnicy, osłona w dolnej części nadwozia oraz długa maska sprawiają, że auto budzi zaufanie tych, którzy chcieliby nim zjechać z szosy. Typowe dla BMW są także podwójne okrągłe reflektory.  

 

Fot. BMW
Fot. BMW

We wnętrzu auta, kierowca będzie mógł cieszyć się wyższą pozycją siedzenia oraz dużą ilością schowków.  Pasażerowie z tyłu będą mieli do swojej dyspozycji trzy miejsca siedzące których oparcia mają regulację nachylenia oraz możliwość składania w proporcjach 40/20/40 dzięki czemu bardzo łatwo dopasować przestrzeń bagażową do swoich potrzeb. W rezultacie pojemność bagażnika można zwiększyć z 420 do 1350 l. Opcjonalnie oferowany jest obsługiwany elektrycznie szklany dach panoramiczny.  

 

Układ jezdny BMW X1 obejmuje dwuprzegubową oś przednią z wahaczami pchanymi lub aluminiową dwuprzegubową oś przednią z wahaczami wleczonymi oraz pięciowahaczową oś tylną o konstrukcji stalowej, system wspomagania układu kierowniczego, układ dynamicznej kontroli stabilności.

Fot. BMW
Fot. BMW

 

W skład wyposażenia standardowego, które czuwa nad bezpieczeństwem czynnym i biernym podróżujących wchodzą m.in.: automatyczne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, dwustopniowe światła stop, światła dzienne oraz system zapobiegający blokadzie kół w czasie hamowania (ABS). W wyposażeniu dodatkowym oferowane są reflektory ksenonowe, reflektory adaptacyjne oraz asystent świateł drogowych, który w zależności od natężenia ruchu oraz poziomu oświetlenia drogi sam włącza i wyłącza światła drogowe, wyręczając w tej czynności kierowcę.  

 

Fot. BMW
Fot. BMW

 Spośród jednostek napędowych, nabywcy będą mieli do wyboru: jeden silnik benzynowy o pojemności 3 l. i mocy 258 KM oraz pięć jednostek wysokoprężnych o mocy od 143 do 204 KM. Spośród silników diesla w Polsce dostępne będą jednostki o mocy 177 i 204 KM.  

 

Wszystkie warianty modelowe BMW X1 wyposażone są standardowo w 17-calowe obręcze ze stali lub aluminium. Do wyposażenia standardowego zalicza się też sygnalizacja uszkodzenia opony, a opcjonalnie oferowane są opony Runflat umożliwiające kontynuację jazdy do najbliższego serwisu nawet przy całkowitej utracie ciśnienia.  

Fot. BMW
Fot. BMW

 

Produkcja modelu X1 odbywa się w zakładach BMW w Lipsku gdzie produkowany jest równolegle z wersją trzydrzwiową, Coupé i Cabrio BMW serii 1.

 

Auto w polskich salonach pojawi się 24 października a cennik rozpoczynać będzie model z silnikiem wysokoprężnym o mocy 177 KM który kosztuje 131 800 zł.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty