Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Brak diesla powodem słabej sprzedaży Micry?

Data publikacji: Autor: (pp) źródło: europe.autonews.com

Fot. Nissan Pod koniec 2010 roku Nissan rozpoczął sprzedaż Micry czwartej generacji. Przy okazji produkcji tego modelu, japoński producent zdecydował się na dwa odważne posunięcia - produkcję w Indiach oraz brak w ofercie jednostki wysokoprężnej. Wyniki sprzedaży pokazują jednak, że nie była to najlepsza decyzja Nissana.
Fot. Nissan Poprzednia generacja Micry była najlepiej sprzedającym się Nissanem w Europie. Dlatego też japoński producent liczył na powtórzenie tego wyniku przy okazji prezentacji nowego modelu. Jak jednak pokazują statystyki, w ciągu 6 pierwszych miesięcy 2011 roku sprzedaż najmniejszego Nissana spadła o 9,5% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.

CZYTAJ TAKŻE

Nissan Micra 1.2 Tekna

Suzuki Swift 1.3 kontra Nissan Micra 1.4


Wpływ na taki stan rzeczy może mieć decyzja Nissana o przeniesieniu produkcji do Indii. - "Jeśli samochód jest wytwarzany w takich państwach jak Indie, do produkcji używa się tańszych materiałów, co automatycznie przekłada się na odczucia klientów o niskiej jakości produktu" - powiedział Carlos Da Silva, analityk IHS Automotive.

Kolejną odważną decyzją japońskiego producenta była rezygnacja z jednostek wysokoprężnych. Nissan zdecydował się zastąpić je równie ekonomicznym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 litra. Pomimo niskiej emisji CO2 oraz małego apetytu na paliwo, auto nie cieszy się dużym powodzeniem wśród europejskich klientów. - "Obecnie w Europie prym wiodą silniki wysokoprężne. Dlatego uważam, że rezygnacja z takich jednostek jest bardzo ryzykowna" - dodał Da Silva.

Pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy w Europie, Micra jest obecnie trzecim, po Qashqai i Juke, modelem Nissana.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ondraszek

    Czy diesle w tym segmencie mają aż taką pozycję? Najbardziej w średniej klasie, potem w kompaktach. Może po prostu mocna konkurencja. W sprzedaży w tym segmencie króluje Polo, potem Fiesta i Corsa. Fakt, że oferują diesle i do tego bardzo oszczędne - ok. 3.3-3.4l/100km.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości