Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Na drogach

Bramki na autostradach zostają

Data publikacji: Autor: (kr)

Fot. Archiwum Polskapresse Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju poinformowała, że obecny system poboru opłat zostanie utrzymany na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Fot. Archiwum PolskapresseOznacza to, że nowe bramki nie będą budowane. W rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną" minister zaznaczyła, że resort nie może wpłynąć na bramki na odcinkach, które są zarządzane przez innych koncesjonariuszy. Zmiana umów z nimi oznaczałaby dla państwa spore koszty.

Wasiak stwierdziła również, że koncesjonariusze i GDDKiA ciągle prowadzą niezbędne analizy. Jedna z nich dotyczy zagadnienia kontynuacji autostrady A2 do wschodniej granicy. Być może wystarczy tam ekspresówka, zamiast autostrady.

Oprócz tego, minister przyznała, że firma Stalexport chce na autostradzie A4 wprowadzić wcześniej elektroniczny system poboru opłat. Chce wcześniej skorzystać z systemu, który już istnieje i działa na drogach GDDKiA, czyli viaTOLL.

Konkrety będą znane najprawdopodobniej w połowie roku.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • GOŚĆ (gość)

    Dlaczego nie może być viniet? - Odpowiedź bardzo prosta: byłoby za tanio.

  • zbuk (gość)

    System viatoll jest niepotrzebny, zamiast tych pierdolników montowanych w samochodach można by wprowadzić automatyczny pobór opłat na podstawie kamer jak np funkcjonujący w Norwegii AutoPASS albo tak jak w Szwecji: "W celu uiszczenia podatku nie trzeba zatrzymywać się przy stacji poboru opłat. Przejeżdżając przez stację poboru opłat mijasz kamerę, która robi zdjęcie tablic rejestracyjnych pojazdu. Zdjęcie jest następnie wysyłane do Zarządu ds. Transportu [Transportstyrelsen] w celu identyfikacji. Następnie Zarząd ds. Transportu wysyła rachunek do zapłaty do właściciela pojazdu zarejestrowanego w Szwecji. W zakresie pojazdów zarejestrowanych za granicą Zarząd ds. Transportu współpracuje z partnerem awizacyjnym. To właśnie partner awizacyjny przesyła rachunek do zapłaty do właściciela pojazdu." - źródło: transportstyrelsen Ale wtedy znajomi królika nie zarobiliby na bramkach, viatoolach czy innych pierdolnikach

  • ja (gość)

    Po co te bramki? Czy nie wystarczą zwykłe kamery czytające tablice rejestracyjne i automatycznie pobierające opłaty jak to jest w wielu krajach?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości