Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Branża motoryacyjna. Obecni nastolatkowe stanowią dla niej zagrożenie?

(mm)
Liczba wypadków spowodowanych przez młodych kierowców w wieku 18-24 lata w ciągu ostatnich 10  lat spadła w Polsce o ponad 3 tys. (z 9212 do 5952). Chociaż ta tendencja cieszy, to jednak kolizje powodowane przez najmłodszych uczestników ruchu cały czas stanowią 17-18%. ogólnej liczby wypadków. Brak poprawy tej statystyki martwi tym bardziej, że liczba osób w wieku 18-24 lata spadała od 2004 roku o 25% (z ponad 4,5 mln do 3,4 mln) / Fot. Archiwum
Liczba wypadków spowodowanych przez młodych kierowców w wieku 18-24 lata w ciągu ostatnich 10 lat spadła w Polsce o ponad 3 tys. (z 9212 do 5952). Chociaż ta tendencja cieszy, to jednak kolizje powodowane przez najmłodszych uczestników ruchu cały czas stanowią 17-18%. ogólnej liczby wypadków. Brak poprawy tej statystyki martwi tym bardziej, że liczba osób w wieku 18-24 lata spadała od 2004 roku o 25% (z ponad 4,5 mln do 3,4 mln) / Fot. Archiwum
Obecni nastolatkowie mogą stanowić w przyszłości poważny problem dla branży motoryzacyjnej. Dlaczego? Jednym z powodów jest szybko rozwój nowych technologii.
Liczba wypadków spowodowanych przez młodych kierowców w wieku 18-24 lata w ciągu ostatnich 10  lat spadła w Polsce o ponad 3 tys. (z 9212 do 5952). Chociaż
Liczba wypadków spowodowanych przez młodych kierowców w wieku 18-24 lata w ciągu ostatnich 10 lat spadła w Polsce o ponad 3 tys. (z 9212 do 5952). Chociaż ta tendencja cieszy, to jednak kolizje powodowane przez najmłodszych uczestników ruchu cały czas stanowią 17-18%. ogólnej liczby wypadków. Brak poprawy tej statystyki martwi tym bardziej, że liczba osób w wieku 18-24 lata spadała od 2004 roku o 25% (z ponad 4,5 mln do 3,4 mln) / Fot. Archiwum

Wszystko wskazuje na to, że dzisiejsi nastolatkowe nie będą tak chętnie kupowali samochodów w przyszłości. Powodów takiego stanu rzeczy może być klika.

Przede wszystkim dla wielu młodych osób posiadanie auta nie jest już wyznacznikiem statusu społecznego. Wiele z nich zamiast o kupnie auta marzy o nowym smartfonie, smartwachu, czy innej nowince techologicznej. Nie bez znaczenia są także media społecznościowe, które sprawiają, że nastolatkowie nie czują, aż tak dużej potrzeby przemieszczanai się w celu spotkania ze znajomymi. 

A jakimi kierowcami są młodzi ludzie jeśli już zdecydują się kierować autem? Liczba wypadków spowodowanych przez młodych kierowców w wieku 18-24 lata w ciągu ostatnich 10  lat spadła w Polsce o ponad 3 tys. (z 9212 do 5952). Chociaż ta tendencja cieszy, to jednak kolizje powodowane przez najmłodszych uczestników ruchu cały czas stanowią 17-18%. ogólnej liczby wypadków. Brak poprawy tej statystyki martwi tym bardziej, że liczba osób w wieku 18-24 lata spadała od 2004 roku o 25% (z ponad 4,5 mln do 3,4 mln).

- Przez pierwsze 2-3 miesiące takie osoby jeżdżą dość bojaźliwie i jeśli coś można im zarzucić z punktu widzenia łamania przepisów, to raczej tamowanie ruchu niż nadmierną prędkość - mówi Marek Konkolewski, specjalista ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego w Komendzie Głównej Policji. Problemy zaczynają się później. - Po kilku miesiącach nabierają pewności siebie i dopóki życie tej pewności nie zweryfikuje, trwa najbardziej niebezpieczny okres w karierze kierowcy. Do większości wypadków spowodowanych przez młodych kierowców dochodzi w ciągu pierwszych 12 miesięcy po odebraniu prawa jazdy - dodaje Konkolewski.

 Warto wiedzieć: Nie tylko Krasić. TOP 10 piłkarzy z najlepszym CV w Ekstraklasie

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty