Budowę 40-kilometrowego fragmentu S7 podzielono na dwa odcinki realizacyjne: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego (wykonawca Metrostav) i Nowego Dworu Gdańskiego do Elbląga (Budimex). Prace ruszyły w październiku 2015 r. Nowa droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Włączenie do ruchu umożliwiają cztery węzły: Cedry Małe, Dworek, Żuławy Wschód i Elbląg Zachód.
Do tego wyremontowano nawierzchnię dwujezdniowego fragmentu „starej” DK7 w okolicy istniejącego węzła Nowy Dwór Gdański. Zbudowano także nowe mosty, na Wiśle w Kiezmarku (prawie 930 m długości) oraz na Nogacie (blisko 600 m). Dotychczasowy most przez Wisłę pozostanie do obsługi ruchu lokalnego: pojazdów okolicznych mieszkańców, maszyn rolniczych, rowerzystów i pieszych.
Projekt realizacji połączenia Gdańska z Elblągiem jest współfinansowany z Funduszu Unii Europejskiej w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020” w wysokości 2 000 661 323,80 zł (brutto), gdzie wartość całkowita projektu wynosi 3 747 900 317,82 zł (brutto).
Oddany odcinek S7 połączył istniejące fragmenty tej trasy, południową obwodnicę Gdańska i obwodnicę Elbląga. Umożliwi szybki, bezpieczny i komfortowy przejazd z Gdańska w kierunku Elbląga i dalej Warszawy. Wiosną przyszłego roku ruszą prace przy budowie kolejnych 73 km S7, od granicy z woj. warmińsko-mazurskim do obwodnicy Płońska. Dla odcinka Płońsk - Czosnów opracowywana jest koncepcja programowa, a wiosną przyszłego roku ogłosimy przetarg na realizację inwestycji (ten odcinek ma zapewnione finansowanie).
Projektanci pracują także nad koncepcją programową dla odcinka Czosnów – Kiełpin, a na dalszy fragment trasy łączący się z obwodnicą Warszawy toczy się przetarg na opracowanie dokumentacji. S7 od Czosnowa do Warszawy jest obecnie poza limitem 135 mld zł przewidzianych na realizację zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23. Przy zapewnieniu finansowania wylot z Warszawy w kierunku Gdańska mógłby zostać oddany do ruchu w drugiej połowie 2024 roku. Tym samym z Gdańska do Rabki Zdroju przejechalibyśmy drogą ekspresową i autostradą z wyjątkiem dwujezdniowego odcinka od Krakowa do Myślenic.
Zobacz także: Testujemy Mazdę 6 z silnikiem benzynowym SKyActiv-G 2.0 165 KM
S7 Gdańsk - Warszawa
1. **Gdańsk Południe - Żuławy Zachód**
długość: 17,9 km, oddany czerwiec 2012
2. **Koszwały - Nowy Dwór Gdański**
długość: 20,5 km, oddany 31.10.2018
3. **Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo**
długość: 19,1 km, oddany 31.10.2018
4. **obwodnica Elbląga**
długość: 4,2 km, oddana lipiec 2007
5. **Elbląg Południe - Pasłęk Północ**
długość: 17,7 km, oddany lipiec 2011
6. **Pasłęk Północ - Miłomłyn Północ**
długość: 33,3 km, oddany sierpień 2012
7. **obwodnica Miłomłyna i Miłomłyn - Ostróda Północ**
długość: 9,1 km, oddany grudzień 2016
8. **Ostróda Północ - Ostróda Południe**
długość: 9,7 km, oddany grudzień 2017
9. **Ostróda Południe - Olsztynek **
długość: 20 km, oddany grudzień 2017
10. **Olsztynek - Nidzica**
długość: 25,3 km, oddany listopad 2012
11. **Nidzica - Napierki**
długość: 22 km, oddany czerwiec 2017
12. **Napierki - Mława**
długość: 14 km, planowane oddanie kwiecień 2021
13. **Mława - Strzegowo**
długość: 21,5 km, planowane oddanie kwiecień 2021
14. **Strzegowo – Pieńki**
długość: 23,4 km, planowane oddanie maj 2021
15. **Pieńki - Płońsk**
długość: 13,8 km, planowane oddanie maj 2021
16. **obwodnica Płońska **
długość: 4,7 km, oddana czerwiec 2009
17. **Płońsk - Czosnów**
długość: 35 km, planowane oddanie II kw. 2023
18. **Czosnów - Kiełpin**
długość: 9,2 km, planowane oddanie II kw. 2024
19. **Kiełpin - Warszawa**
długość: 12,9 km, planowane oddanie III kw. 2024
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?