Całkowicie nowa Mazda 6

(ip)
Mazda 6, Fot: Mazda
Mazda 6, Fot: Mazda
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Moskwie debiutuje kolejna wersja modelu Mazda6. To drugi przedstawiciel (po CX-5) nowej generacji samochodów Mazda, wykorzystujący pełen zakres TECHNOLOGII SKYACTIV oraz motyw designu „KODO - Dusza Ruchu”. Mazda od zawsze tworzy samochody o wyróżniającej się stylizacji, intuicyjne w obsłudze i dostarczające pozytywnych emocji z jazdy. Pojazdy nowej generacji oferują także wyjątkowe właściwości ekologiczne.

Strategia ekologiczna Mazdy w pierwszym etapie wprowadza udoskonalenia podstawowych rozwiązań technicznych w

Mazda 6, Fot: Mazda
Mazda 6, Fot: Mazda

samochodzie. Kolejny krok oparty jest na tych zmianach i obejmuje stopniowe wprowadzanie napędu elektrycznego, którego celem jest ograniczanie zużycia paliwa. Pierwszym systemem z tej serii był i-stop, wyłączający silnik podczas postoju, wprowadzony w 2009 roku w modelu Mazda3. Kolejnym rozwiązaniem, które debiutuje w nowym modelu Mazda6, to i-ELOOP, opracowany przez Mazdę unikalny system odzyskiwania energii podczas hamowania, które rozpoczyna ładowanie kondensatora z chwilą, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Energia zmagazynowana w kondensatorze może być wykorzystana do zasilania urządzeń elektrycznych w samochodzie. Dzięki temu więcej energii z paliwa przeznaczane jest na zasilanie silnika, co przyczynia się do zmniejszenia spalania. Zastosowano ponadto szereg zaawansowanych technologii bezpieczeństwa aktywnego. Nowa Mazda6 nie tylko zapewnia precyzyjne reakcje i przyjemne odczucia z jazdy, ale także wyjątkowe właściwości w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa.

Wykorzystując pełen potencjał TECHNOLOGII SKYACTIV i designu KODO, Mazda6 ma na celu zwiększenie „radości z jazdy”.

Mazda 6, Fot: Mazda
Mazda 6, Fot: Mazda

Jako flagowy model najnowszej generacji pojazdów, bazuje na sukcesie jaki odniosła Mazda CX-5, zapowiadając jednocześnie nową erę dla marki. Na rynkach międzynarodowych model pojawi się pod koniec 2012 roku.

„Tworząc trzecią generację modelu Mazda6, stosowaliśmy podstawową zasadę marki: „przyjemność z jazdy”. Chcieliśmy stworzyć samochód, który reaguje i zachowuje się dokładnie tak, jak oczekuje tego kierowca, mówi Hiroshi Kajiyama, menadżer projektu nowej Mazdy6. „Wyróżniający się design podkreśla moc i dynamikę samochodu. Wachlarz oryginalnych innowacji wzmacnia wrażenie komfortu i przyjemności. Doskonałe rozwiązania techniczne i wykonanie Mazdy sprawiły, że powstał samochód, który działa tak doskonale, że sprawia wrażenie, jakby reagował na intencje kierowcy, a nie na fizyczny ruch podczas prowadzenia, hamowania czy przyspieszania. W skrócie, nowa Mazda6 oferuje „radość z jazdy”, jakiej kierowcy zwykle oczekują od Mazdy, a te emocje rozpoczynają się, zanim kierowca uruchomi silnik i pozostają z nim długo po zakończeniu jazdy. Nie mogę się doczekać, kiedy będę mógł zobaczyć wyraz twarzy ludzi wysiadających z samochodu po pierwszej jeździe Mazdą6”.

Nowa Mazda6 to model seryjny, następca koncepcyjnej Mazdy Takeri, po raz pierwszy zaprezentowanej podczas Salonu

Mazda 6, Fot: Mazda
Mazda 6, Fot: Mazda

Samochodowego w Tokio w grudniu 2011 roku. „Nowa Mazda6 ma solidną ramę i niskie, szeroko rozstawione zawieszenie, wyrażające siłę i stabilność, tworzące wrażenie niezwykłej zwrotności, bez szkody dla uniwersalnych właściwości estetycznych i pięknej formy samochodu segmentu C/D”, mówi główny projektant, Akira Tamatani. „Opracowaliśmy design, w którym dzika i dynamiczna ekspresja ruchu znajduje artystyczny wyraz. Jedno spojrzenie na samochód sprawia, że rosną oczekiwania związane z jazdą, zanim jeszcze ruszymy w drogę”.

Z przodu wykorzystano motyw ‘skrzydła’, wspólny element stylu nowej rodziny samochodów Mazda. Jest on umieszczony w głęboko wyrzeźbionej przedniej części. Załamania na masce rozciągają się od kątów ‘skrzydeł’ aż po boczne linie nadwozia. Wraz z solidnym designem przodu, uzupełniają one całą dynamiczną formę nadwozia, która wyraża silne pragnienie ruchu.
W widoku z boku dominują trzy charakterystyczne linie – rys zaznaczony do przodu od tylnego koła, linia tylnego oraz przedniego błotnika. Połączenie tych linii tworzy sylwetkę przyczajonego drapieżnika gotowego do skoku. Tył podkreśla stabilność dzięki dobrze wyważonym proporcjom przypominającego kształtem klin nadwozia, wydatnemu zderzakowi i kompaktowej kabinie. Z przodu, po raz pierwszy w seryjnie produkowanym modelu Mazdy, zastosowano reflektory diodowe i

Mazda 6, Fot: Mazda
Mazda 6, Fot: Mazda

podświetlane obramowania reflektorów.  Po raz pierwszy zastosowano czerwony lakier „Soul Red”, nowy kolor opracowany z wykorzystaniem unikalnego procesu technologicznego Mazdy, który łączy głębię i cień podkreślające dynamiczną formę samochodu.
 
W dynamicznym i eleganckim nadwoziu, powstałym zgodnie z motywem projektowym KODO, kryje się przestronne i komfortowe wnętrze. Pracom związanym z zagospodarowaniem przestrzeni przyświecały dwa główne cele. Pierwszym było stworzenie przestronnej, komfortowej kabiny, dokładnie spełniającej założenia filozofii designu KODO. Drugim celem było dopracowanie interfejsu człowiek – maszyna (Human Machine Interface - HMI), aby stworzyć otoczenie, w którym kierowca może poczuć się w pełni komfortowo. Zagospodarowanie przestrzeni nowej Mazdy6 spełnia wszystkie te cele i zapewnia kierowcy i pasażerom doskonałą atmosferę, w której w pełni mogą czerpać „radość z jazdy”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty