Już na pierwszy rzut oka Audi A6 Avant wygląda dynamicznie. Dzięki niskiej linii dachu schodzącej ku słupkom D, proporcje nadwozia są sportowe. Pomimo dużych wymiarów zewnętrznych, luksusowe kombi jest lżejsze od swojego poprzednika. Stało się tak dzięki wykorzystaniu aluminium, które stanowi aż 20 proc. konstrukcji całego pojazdu. Dla przykładu odmiana z silnikiem 2.0 TDI bez pasażerów i paliwa waży 1640 kilogramów, czyli około 70 kg mniej od poprzedniej generacji tego modelu.
**CZYTAJ TAKŻE
Oficjalne zdjęcia nowego Audi S6 i S6 AvantAudi ujawnia szczegóły nowego A6 Avant
**
We wnętrzu znajdziemy rozwiązania znane już z odmiany sedan. Bardzo dobra jakość wykonania poszczególnych elementów i bogate wyposażenie idą w parze z ergonomią. Na uwagę zasługują m.in. wyświetlacz head-up, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu oraz zestaw elektronicznych gadżetów, które mają umilić podróż zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Na jego czele stoi system MMI Navigation plus z twardym dyskiem i obsługą przy użyciu panelu dotykowego oraz Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen.
Audi A6 Avant może się także pochwalić zaawansowaną technologią internetową. We współpracy z Google w aucie dostępne są specjalne usługi
online, w tym sterowana głosowo funkcja wyszukiwania celów specjalnych. Hotspot WLAN umożliwia pasażerom swobodne surfowanie po sieci.
Auto zostało również wyposażone w system ułatwiający parkowanie "Audi parking system Plus" z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu. Obraz otoczenia z różnych perspektyw jest wyświetlany na dużym monitorze pokładowym.
Bagażnik nowego A6 Avant ma pojemność 565 litrów. Po złożeniu oparć pojemność rośnie do 1680 litrów. Inżynierowie Audi pomyśleli także o klientach, którzy mając zajęte ręce nie mogą dostać się do bagażnika. Wystarczy specjalny ruch nogą pod tylnym zderzakiem, a umieszczone tam czujniki zainicjują otwarcie klapy.
W Polsce model A6 Avant, podobnie jak sedan, będzie dostępny z pięcioma silnikami - dwoma benzynowymi i trzema dieslami. Oferują one moc od 177 do 300 KM. W późniejszym czasie do ofery dołączą jednostki 3.0 bi-TDI oraz 4.0 V8T o mocy 420 KM.
W zależności od silnika Audi wyposaża nowe A6 Avant w różne układy przeniesienia napędu: sześciobiegową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię multitronic, zoptymalizowaną pod kątem szybkiej zmiany biegów ośmiostopniową tiptronic lub sportową siedmiobiegową przekładnię S tronic. Obok napędu na przednią oś dostępny jest także stały napęd na wszystkie koła quattro. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela zmiennie siły między tylne koła.
Poniżej prezentujemy ceny wybranych wersji Audi A6 Avant w Polsce:
Model/Wersja | 2.0 TDI | 3.0 TDI | 3.0 TDI quattro | 2.8 FSI quattro | 3.0 TFSI quattro |
Cena (zł) | 175 500 | 216 500 | 247 700 | 220 600 | 249 700 |
Silnik | wysokoprężny | wysokoprężny | benzynowy | benzynowy | benzynowy |
Moc (KM) | 177 | 204 | 245 | 204 | 300 |
Moment obr. (Nm) | 380 | 450 | 500 | 280 | 440 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) | 9 | 7,2 | 6,3 | 8,3 | 5,6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 222 | 230 | 243 | 230 | 250 |
Śr. zużycie paliwa (l/100 km) | 5,0 | 5,2 | 5,9 | 8,0 | 8,2 |
Emisja CO2 (g/km) | 132 | 138 | 156 | 187 | 190 |
Skrzynia biegów | manualna, 6-bieg. | automatyczna, bezstopniowa | automatyczna, 7-bieg. | automatyczna, 7-bieg. | automatyczna, 7-bieg. |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?