Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ceny Renault Scenica po liftingu w Polsce

(pp/ip)
Scenic, pierwszy kompaktowy van wyprodukowany przez europejską markę, powstał w 1996 roku. Do dziś powstały trzy kolejne generacje tego modelu, a ostatnia z nich przeszła właśnie facelifting.
Fot. Renault
Fot. Renault

Francuski pionier segmentu kompaktowych vanów ma już na swoim koncie spory kawał historii. Wszystkie generacje osiągnęły łączną liczbę niemal 4 milionów sprzedanych egzemplarzy, z których wszystkie zeszły z linii produkcyjnej fabryki w Douai na północy Francji.

Zmiany w Renault Scenicu na rok modelowy 2012 to przede wszystkim przeprojektowane nadwozie. Udoskonalona linia nadwozia jest teraz bardziej wyrazista i płynna. - "Wprowadziliśmy daleko idące zmiany stylistyczne. Zmieniony został cały przód auta: reflektory, błotniki, maska, zderzak, a nawet przednie słupki wraz z obramowaniem przedniej szyby. Celem tych zmian było uzyskanie bardziej dynamicznego wyglądu krótkiej wersji pojazdu oraz dodanie prestiżu wersji długiej, z równoczesnym wyeksponowaniem bogatszego wyposażenia obydwu modeli.  W tym celu wykorzystaliśmy odpowiednie rodzaje wykończenia, takie jak błyszczący chrom czy błyszczącą czerń we wszystkich wersjach pojazdu" - powiedział Jean-Philippe Texier, szef działu designu Renault Scenic Gama 2012.

Siedmioosobowa wersja Grand wyróżnia się zmodyfikowanym przodem z wyraźniej zaznaczonymi poziomymi liniami. Zmiana ta w połączeniu z relingami dachowymi pozwoliła nadać tej odmianie vana jeszcze bardziej prestiżowy wygląd. Długa wersja wyróżnia się szerszą, wbudowaną w przedni zderzak osłoną chłodnicy oraz relingami dachowymi. W ofercie zarówno zwykłego Scenica, jak i modelu Grand, przewidziano także dwa nowe kolory nadwozia: Niebieski Majorelle i Czerwień Grenat oraz nową gamę obręczy kół.

Fot. Renault
Fot. Renault

Wewnątrz pojawiły się nowe wystroje wnętrza, wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary. Z uwagi na duży sukces serii limitowanej Bose Edition w roku 2011, obecnie będzie ona stanowić oddzielny poziom wyposażenia.

Lifting objął także gamę jednostek napędowych. Scenic i Grand Scenic będą teraz oferowane z najnowszym silnikiem wysokoprężnym Renault, Energy dCi 110, będącym całkowicie nową generacją jednostki oznaczonej symbolem K9K. Ten nowy silnik o pojemności 1.5-litra oferuje niską emisję CO2 na poziomie 105 g CO2/km, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa o 16% do 4,1 l/100 km. Natomiast moment obrotowy nowej konstrukcji uległ zwiększeniu do 260 Nm i jest dostępny już od 1 750 obr./min - czyli o 20 Nm więcej w porównaniu do wcześniejszej odmiany 1.5 dCi o mocy 110KM.

Zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo udało się uzyskać dzięki takim rozwiązaniom, jak m.in. system start&stop,    samoczynnie regulowana pompa oleju z termostatem, turbosprężarka o bardzo niskiej bezwładności, dysze wtryskiwaczy ANI z indywidualnie sterowanym kątem wtrysku czy zmniejszenie oporów tarcia ruchomych części silnika.

Fot. Renault
Fot. Renault

Ponadto, wiosną 2012 roku Scenic i Grand Scenic będą oferowane z całkowicie nowym silnikiem benzynowym Energy TCe 115, którego zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń będą o ponad 20% niższe od wolnossącej jednostki 1.6 16V 110 KM.

Renault Scenic i Grand Scenic będą pierwszymi modelami z gamy Renault wyposażonymi w rozwiązanie nazwane Visio System. Pomaga on kierowcy w zachowaniu czujności na drodze oraz poprawia widoczność w nocy dzięki systemowi kontroli pasa ruchu i automatycznej zmianie świateł drogowych na mijania.

Na polskim rynku, podstawowa wersja skróconej odmiany Scenica, wyposażona w jednostkę benzynową 1.6-litra o mocy 110 KM będzie wiązała się z wydatkiem 69 tys. zł. Z kolei ceny modelu Grand Scenic zaczynają się od 78 tys. zł, za podstawową wersję SL TomTom Edition.

Poniżej prezentujemy ceny wybranych wersji Scenica:

Wersja wyposażeniaSilnikPojemność (l.)Skrzynia biegówMoc (KM) i maksymalny moment obrotowy (Nm)Emisja CO2 (g/km)Średnie zużycie paliwa (l/100 km)Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)Prędkość maksymalna (km/h)Cena (zł)
Authentiquebenzynowy1.6manualna, 6-bieg.110/1511747,411,718569 350
Privilege TCebenzynowy1.4manualna, 6-bieg.130/1901687,310,519083 050
Privilege X-Tronicbenzynowy2.0bezstopniowa CVT140/1951868,110,619088 050
TomTom Edition EDCwysokoprężny1.5manualna, 6-bieg.110/2401244,713,418092 200
Bose Edition 130wysokoprężny1.6manualna, 6-bieg.130/3201144,410,319095 850
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty