Modele Camaro 2014 wyróżniają się przeprojektowanym nadwoziem, które zostało aerodynamicznie wyprofilowane w celu
usprawnienia chłodzenia i stabilności pojazdu podczas jazdy z dużą prędkością. Nowe Camaro Z/28 zawiera również pełny pakiet aerodynamiczny zapewniający wyższą siłę docisku, co sprawia, iż pod kątem jazdy torowej model ten jest najbardziej wydajnym Camaro w historii.
"Najnowsze Camaro kontynuuje dzieło oryginalnego modelu Z/28 i potwierdza kompetencje Chevroleta, jako producenta najlepiej sprzedających się samochodów sportowych na świecie," powiedział Mark Reuss, prezes GM North America. "Konstrukcja auta przypadnie do gustu każdemu entuzjaście wyścigów. Samochód posiada lekki silnik LS7 o wysokoobrotowym charakterze, ceramiczne tarcze hamulcowe, zintegrowane elementy chłodzące przydatne podczas jazdy po torze, aerodynamiczne podzespoły zapewniające większą siłę docisku, a także odznacza się zredukowaną masą własną. Takie auto mógł stworzyć tylko Chevrolet, a w jego nazwie mogło się znaleźć tylko jedno oznaczenie - Z/28."
Pierwsze Camaro Z/28 zadebiutowało na rynku w 1967 roku i powstało z myślą o uczestnictwie w wyścigach Trans-Am klasy 2 organizowanych przez Sports Car Club of America. Samochód był wyposażony w mniejszy i lżejszy silnik V8 o pojemności 302 cali sześciennych, który zapewniał lepsze wyważenie, układ kierowniczy o krótszym przełożeniu oraz wytrzymałe zawieszenie do jazdy torowej. Z uwagi na czysto sportowy charakter auta producent nie oferował w modelu Camaro Z/28 z 1968 roku klimatyzacji ani automatycznej skrzyni biegów.
Mimo, że nowe Camaro Z/28 nie jest przeznaczone do uczestnictwa w konkretnej serii wyścigowej, powstało z myślą o wykorzystaniu na torze wyścigowym. Pierwsze testy dowiodły, że wersja Z/28 jest o trzy sekundy szybsza na każdym okrążeniu od Camaro ZL1. Wyższa wydajność dynamiczna to zasługa: poprawionej przyczepności (dzięki zmianom wprowadzonym w podwoziu model Z/28 może osiągnąć przeciążenie w zakręcie rzędu 1,05 g), zwiększonej siły hamowania (odmiana Z/28 została wyposażona w węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo zdolne do wytworzenia przeciążenia podczas hamowania na poziomie 1,5 g; układ odznacza się także niezmiennym wyczuciem pedału hamulca, niezależnie od stopnia rozgrzania), zredukowanej masy własnej (wolnossący silnik pracujący pod maską Z/28 jest lżejszy o około 136 kilogramów od doładowanej jednostki napędzającej model Camaro ZL1; zastosowano też m.in. lżejsze koła i cieńsze szkło w tylnej szybie).
Podobnie, jak oryginał, Camaro Z/28 2014 jest oferowane wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Z kolei klimatyzacja jest dostępna w ramach wyposażenia opcjonalnego.
Nowa gama modeli Camaro 2014 pojawi się w salonach sprzedaży Chevroleta jeszcze w 2013 roku.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?