Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36610 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Chevrolet Captiva 3.2

Data publikacji: Autor: Agnieszka Theron

Fot. Chevrolet: W wersji 3.2 napęd przekazywany jest na obie osie Captiva to pierwszy i jak na razie jedyny SUV oferowany przez Chevroleta w Polsce. Z benzynowym silnikiem V6 jest naprawdę szybkim samochodem.

Fot. Chevrolet: W wersji 3.2 napęd przekazywany jest na obie osie

 

Captiva jest bratem bliźniakiem Opla Antary. Samochody zbudowano na tej samej płycie podłogowej, przygotowanej specjalnie z myślą o tych modelach.

 

W zależności od wersji, SUV-em Chevroleta może podróżować pięć lub siedem osób. Dwa dodatkowe fotele znajdują się w bagażniku i należy je traktować raczej jako miejsca Fot. Chevrolet: Miejsca dla siedmiu osób „awaryjne”, służące dorosłym do podróżowania na krótkich dystansach. Zdecydowanie wygodniej siedzi się na nim dzieciom. Plus należy się konstruktorom za łatwość, z jaką składa się fotele trzeciego rzędu - wystarczy do tego jeden ruch. Nieco kłopotliwe jest natomiast zajmowanie na nich miejsca – do tyłu trzeba się przecisnąć.

 

Bagażnik ma przyzwoitą pojemność wynoszącą 465 l. Można ją zwiększać do 930 l składając środkowe siedzenia.

 

Do wyboru są trzy silniki: diesel 2,0 l/150 KM oraz dwa benzynowe – 2,4 l/136 KM i 3,2 l/230 KM. W podstawowych wersjach napęd jest przekazywany na przednią oś, ale można też zdecydować się na odmianę 4x4.Fot. Chevrolet: Wnętrze jest komfortowe

 

Testowaną przez nas Captivę napędzał benzynowy silnik V6 3,2 l/230 KM. Współpracuje z nim 5-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów, która zmienia przełożenia płynnie i bez szarpnięć. Według danych producenta, samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy i może jechać z prędkością 204 km/h. SUV Chevroleta rzeczywiście jest dynamiczny, ale coś za coś – z szybką jazdą wiąże się spore zużycie paliwa sięgające 13 l/100km, a po mieście dochodzące do 17 l/100km.

 

Podczas jazdy na równych, utwardzonych drogach napęd przenoszony jest na koła przednie. Jeśli elektroniczny układ wykryje poślizg kół, automatycznie załącza napęd 4x4. Odbywa się to bez udziału kierowcy. Captivy nie można oczywiście traktować jak prawdziwej terenówki – do tego brakuje jej m.in. blokady mechanizmów różnicowych i reduktora, ale bezobsługowy napęd 4x4 pozwala zjechać z asfaltu na nieutwardzoną drogę czy trudniejszy teren. Chevrolet

 

Captiva 3.2 LT High kosztuje 123 150 zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Roger

    może to sprawa perspektywy.. ale ten 3 rząd siedzeń nie wygląda zachęcająco.. tymbardziej, że to nie jest raczej samochód na krótkie, równe trasy.

  • Chevy Suburban

    To nie jest Suburban, tylko mały miejski koreański SUV-ik. Czego więcej od niego oczekiwać?? Dobrze, że chociaż jest możliwość przewozu tylu osób. Propozycja dosyć ciekawa, jedynie cena mogłaby być niższa...

  • Roger

    to jest mały miejski koreański SUVik? Ty chyba nie lałeś...

  • Chevy Suburban

    No, a jaki?? Duży?? Chociaż oczywiście jest to pojęcie względne, są ludzie, dla których Golf jest za wielkim samochodem... Ale normatywnie rzecz biorąc jest to miejska bulwarówka.

  • Roger

    więc do czego są przeznaczone silniki < 1.0l i napęd elektryczne skoro V6 to odpowiedni silniczek na miasto?

  • Chevy Suburban

    Napisałem o przeznaczeniu konkretnego modelu bez względu na pojemność silnika. Sam sobie odpowiedz na pytanie, gdzie najczęściej widuje się takie SUV-iki...

  • Chevy Suburban

    Tak się na nie mówi-miejskie bulwarówki...

  • Roger

    SUVy widuje się tam gdzie jest kasa ale mniejsza o to- moje pytanie było konkretne.

  • Roger

    niop..

  • Chevy Suburban

    No, co mam Ci odpowiadać na takie pytanie?? Jest popyt-jest podaż. Według mnie oferta silnikowa powinna być jak najszersza, ale bez takich idiotyzmów, jak robiła np. Audi parę lat temu, że do A6 można było "zamówić" silniczek 1,6 benzyna czy 1,9TDI... Jeżeli ktoś potrzebuje auta tylko do miasta silniczki

  • Chevy Suburban

    poniżej 1,0l pojemności są jak najbardziej wskazane, ale wiem z doświadczenia-ich spalanie bardzo rozczarowuje. Normalny człowiek spodziewałby się, że takie maleństwo spali mniej więcej połowę tego, co auto klasy D z 2l motorem(też benzyniakiem), a najczęściej oszczędności nie są większe niż 2l/100km... Nawet nie ma, co rozważać...

  • TAD1

    Kupując auto 2l.i więcej , to nie patrzy się ,ile pali . Niektórym tak pozostało i tak mają , bez względu , jakim autem jeżdżą . -To nazywa się 'syndrom biednego człowieka' .

  • TAD1

    "Suburban', z tym małym , koreańskim , to chyba coś się Tobie potrzepało ... , delikatnie mówiąc.

  • Chevy Suburban

    Dla mnie jest mały. Co ja na to poradzę...

  • Chevy Suburban

    O czym ty mówisz... Po pierwsze jest wiele dwulitrowych i większych aut, które biją na głowę swoją ekonomią mniejsze i nie muszą być dieslami... Po drugie silnik powyżej 2l nie równa się zawsze luksusowy samochód i bogaty właściciel. Bardzo często z czystej ciekawości ludzie, którzy interesują się motoryzacją sprawdzają spalanie, bo to w końcu jakiś parametr techniczny... Po trzecie, myślenie Twoim tokiem charakteryzuje biednych ludzi. Wydaje im się, że jak by mieli więcej pieniędzy to by szastali na lewo i prawo. Tymczasem na ogół bogaci liczą się z każdym groszem bardziej niż ty...

  • Wieryg

    bzdurzycie tu palanciatka!Chvy Captiva,Saturn ,czy SAAB,albo Opel - to ta sama plyta podlogowa a wielkosc= to MIDLE CLASS!jAK mdx,pILOT=HONDY,CZY vOLVO,LUB tRIOBECA ECT!! Bzdurzy tu takze ten spejo ze zuzyciem paliwa.3,2l silnik nie moze zuzywac ( z Automatem) wiecej jak 17MPG) a nie litrow na 100km!Mialem Montero i Tacome z silnikiem wiekszym ( 3,4l ) wiec wiem.Ponadto jest to system 4WD samoczynnie dolaczajcy 2-ga os!jak dziesiatki;typu honda,ford,toy ale gorsze niz wymienione powyzej!Ten silnik jest od Hondy-Isuzu,Opel- b dobry!A z AT czy misto,czy POza 17-15mpg=12-13l!

  • Chevy Suburban

    W USA medium size SUV to np. Explorer, Highlander, a nie taka zabaweczka... To najwyżej figuruje jako compact CUV, panie mądralo... Spalanie jest jak najbardziej prawdziwe. Co ty podajesz jakieś stare japońskie pudła z technologią sprzed 30lat... Nawet wyżej przytoczony Explorer z V8 osiąga na trasie 18MPG (ok.13l/100km). Poza tym, co to za stwierdzenie "zużywać MPG"? To znaczy "miles per galon", czyli jak już to używajmy wyrażenia-osiąga mniej/więcej MPG. Twoje przeliczniki także są złe. Proponuję trochę się dokształcić...

  • A ja (gość)

    A ja zamierzam kupić tego Chevrolet a jestem bardzo majętnym gościem spokojnie 7 zer na koncie podoba mi się i już .Panowie suburban i roger co z wami do lekarza

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Chevrolet Captiva zdjęcia

Chevrolet Captiva dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Chevrolet Captiva opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Chevrolet Captiva Cena

Części dla marki Chevrolet

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

612 zł