Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36541 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Chevrolet Epica 2.0

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Tomasz Szmandra: Nowoczesne nadwozie Chevroleta oferuje sporo miejsca we wnętrzu. Następca Evandy powstał z myślą o europejskim kliencie. Jego najważniejszymi atutami jest komfort, bogate wyposażenie i rozsądna cena.

 

Epica to największy z oferowanych obecnie w Europie Chevroletów, który na naszym kontynencie debiutuje na rynku reprezentacyjnych sedanów.

Nowy model jest pierwszym samochodem produkowanym przez spółkę GM DAT z Fot. Tomasz Szmandra: Nowoczesne nadwozie Chevroleta oferuje sporo miejsca we wnętrzu. sześciocylindrowym silnikiem, a także pierwszym autem tej firmy z taką jednostką zamontowaną poprzednie. Epica została zaprojektowana przez Amerykanina Davida Lyona przy udziale koreańskich stylistów.

 

Cechy szczególne

 

Auto posiada masywne, solidne nadwozie, które zapowiada sporo przestrzeni we wnętrzu.

Nowy Chevrolet jest wyposażony w wiele elementów z zakresu bezpieczeństwa biernego m.in. sztywną kabinę pasażerską (wykonaną w 40 proc. z wysokowytrzymałej stali), przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne i kurtynowe, ograniczniki siły napięcia pasów oraz napinacze pasów.

Wnętrze zostało starannie wykonane – deska rozdzielcza z klasycznymi zegarami jest czytelna, a wszystkie przełączniki łatwo dostępne. Wyświetlacz komputera pokładowego oraz sterowanie Fot. Tomasz Szmandra: Epica jest największym z oferowanych w Europie Chevroletów. klimatyzacją i radioodtwarzaczem CD umieszczono na konsoli centralnej.

Pasażerowie mają dużo miejsca, zarówno na obszernych przednich fotelach, jak i na wygodnej tylnej kanapie. Za to bagażnik o pojemności 480 litrów ma nieco ograniczoną objętość przez głęboko wnikające nadkola. W razie konieczności, oparcia kanapy można złożyć w proporcji 60:40, jednak niewielki otwór pomiędzy bagażnikiem a kabiną ogranicza możliwość przewiezienia większych ładunków.

 

Silniki

 

Pod maską testowanego modelu pracował 144-konny silnik 2,0 l. Ta benzynowa jednostka posiada głowicę, kadłub i miskę olejową wykonaną ze stopów lekkich. Odznacza się niewielką masą własną i wymiarami. Napęd, za pośrednictwem manualnej 5-stopniowej skrzyni biegów, Fot. Tomasz Szmandra: Wnętrze jest starannie wykonane z użyciem materiałów dobrej jakości. przekazywany jest na koła przednie.

Jak na 1,5-tonowe auto moc silnika nie jest imponująca- brakuje koni mechanicznych zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Jednostka napędowa pracująca w Epice jest za to znakomicie wyciszona, więc podczas jazdy można spokojnie rozmawiać lub słychać ulubionej muzyki.

 

Jazda

 

Jeżeli nie posiadamy sportowych aspiracji, to jazda koreańską limuzyną może być całkiem przyjemna.

Regulowany elektrycznie fotel kierowcy można łatwo dopasować do sylwetki. Duże szyby i lusterka wsteczne zapewniają doskonałą widoczność z kabiny, co znacznie poprawia bezpieczeństwo jazdy.

Fot. Tomasz Szmandra: Duży bagażnik ma nieregularny kształt, znacznie ograniczony wnikającymi do środka nadkolami. Jak można się było spodziewać, zawieszenie Epiki zostało komfortowo zestrojone. Wyposażono je w kolumny McPhersona z przodu oraz oś wielowahaczową z tyłu. Epica posiada także cztery hamulce tarczowe (wentylowane z przodu), czterokanałowy system ABS oraz elektroniczny system rozkładu siły hamowania.

Gwałtowne zmiany kierunku jazdy przy dużej prędkości mogą spowodować przechyły nadwozia, ale prowadzenie Chevroleta nie powoduje skoków ciśnienia tętniczego u kierowcy. Auto zachowuje się stabilnie, a przy tym znakomicie radzi sobie z nierównościami na drodze, zapewniając komfortową podróż.

Epica dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia - LS oraz LT. Podstawowa odmiana LS posiada regulowaną wysokość siedzenia kierowcy, elektryczne podnoszenie szyb przednich i Fot. Tomasz Szmandra tylnych, szyby izolowane termicznie, klimatyzację oraz zestaw audio z odtwarzaczem MP3.

Ekskluzywna wersja LT oferuje dodatkowo m.in. skórzaną tapicerkę, elektronicznie sterowaną automatyczną klimatyzację, system stabilizacji toru jazdy oraz system wspomagający parkowanie.

Podsumowanie

 

Chevrolet Epica z pewnością jest o wiele bardziej udanym modelem niż jego poprzednicy – Leganza i Evanda. Posiada reprezentacyjny wygląd, nowoczesną stylizację nadwozia i bogate wyposażenie. Koreańsko-amerykańskie auto raczej nie powalczy z  modelami prestiżowych marek w tym segmencie, ale jest ciekawą alternatywą dla tych, którzy poszukują wygodnej limuzyny za rozsądną cenę.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Rodzaj silnika

Benzynowy

Liczba cylindrów/zaworów

6/24

Pojemność skokowa (cm3 )

1993

Moc maksymalna (KM-obr/min)

144-6400

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

195-3800

Rozpędzanie 0-100 km/h (s)

9,9

Prędkość maksymalna (km/h)

207

Droga hamowania ze 100 km/h (m)

40

Pojemność bagażnika (l)

480

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 )

65

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km)

6,3/11,4

Długość/szerokość/wysokość (cm)

480/181/145

Rozstaw osi (cm)

270

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/6

Cena (zł)

87 790

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Wystarczająca ilość miejsca z przodu i tyłu, ograniczona nadkolami pojemność bagażnika. 

Poziom hałasu

*****

Do prędkość 100 km/h poziom hałasu nie jest wysoki.

Hamulce

****

40 metrów to dobry wynik.

Dynamika

***

Przeciętna dynamika.

Zużycie paliwa

***

Jak na auto tej klasy, zużycie paliwa na przeciętnym poziomie.

Wyposażenie podstawowe

*****

Bogate wyposażenie seryjne

 

Wyposażenie seryjne:

 

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane/podgrzewane elektrycznie

S/S

Klimatyzacja dwustrefowa

S

S - wyposażenie seryjne

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Stralis540

    Evanda była o niebo lepsza z zewnątrz od Epicy i nawet ta nazwa stara lepiej brzmi, ale wewnątrz to Epica jest górą.

  • driwer

    przod jakby zerzniety z citroena a tył wieje mondeo...ale pozatym spoko....autko jak autko, choc sa lepszepropozycje na rynku

  • Piotr EM

    Każde auto jest zerżnięte z Cugnota.Pamiętajmy o tym.4 koła i silnik. Epica 2,0 TD LMV.Niepospolite i miłe "jeździdełko" za rozsądną cenę. Szerokiej drogi!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Chevrolet Epica zdjęcia

Chevrolet Epica dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Chevrolet

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

612 zł