Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37174 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Chevrolet Epica kontra Skoda Superb

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Tomasz Szmandra: Epica oferuje sporo miejsca we wnętrzu Limuzyny klasy średniej robią się coraz ciekawsze. Są coraz lepiej wyposażone, zapewniają komfort w podróży i kuszą klientów atrakcyjną ceną.

 

Klasyczne, drogie sedany klasy Premium oferują prestiż i komfort, ale ze względu na wysoką cenę pozostają z reguły w sferze marzeń. Dla miłośników eleganckich limuzyn z pewnością bardziej Fot. Tomasz Szmandra: Epica oferuje sporo miejsca we wnętrzu przystępne są modele mniej renomowanych firm, takich jak Chevrolet i Skoda, których cena nie przekracza 100 tys. zł.  Dwa flagowe auta wymienionych firm sprawdziliśmy w naszej konfrontacji.

Epica, która zastąpiła Evandę, została zaprojektowana przez Amerykanina Davida Lyona przy udziale koreańskich stylistów i jest największym z oferowanych obecnie w Europie Chevroletów.

Model ten zadebiutował u nas w połowie ubiegłego roku i jest pierwszym samochodem produkowanym przez spółkę GM DAT Fot. Tomasz Szmandra: Superb po face liftingu niewiele różni się od poprzednika. z sześciocylindrowym silnikiem, a także pierwszym autem tej firmy z taką jednostką zamontowaną poprzednie.

Znacznie dłuższe tradycje posiada Superb, który nawiązując do modelu z przed II Wojny Światowej, pojawił się na rynku w 2001 roku. Pod koniec ubiegłego roku zaprezentowano Superba po faceliftingu.

 

Cechy szczególneFot. Tomasz Szmandra: Mimo mniejszego rozstawu osi, nadwozie Chevroleta jest nieco dłuższe

 

Epica posiada masywne, solidne nadwozie, które zapowiada sporo przestrzeni we wnętrzu.

Nowy Chevrolet jest wyposażony w wiele elementów z zakresu bezpieczeństwa biernego m.in. sztywną kabinę pasażerską (wykonaną w 40 proc. z wysokowytrzymałej stali), przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne i kurtynowe, ograniczniki siły napięcia pasów oraz napinacze pasów.

Wnętrze zostało starannie wykonane – deska rozdzielcza z klasycznymi zegarami jest czytelna, a wszystkie przełączniki łatwo dostępne. Wyświetlacz Fot. Tomasz Szmandra: Mimo upływu lat linia nadwozia flagowego modelu Skody wciąż może się podobać komputera pokładowego oraz sterowanie klimatyzacją i radioodtwarzaczem CD umieszczono na konsoli centralnej.

Pasażerowie mają dużo miejsca, zarówno na obszernych przednich fotelach, jak i na wygodnej tylnej kanapie. Za to bagażnik o pojemności 480 litrów ma nieco ograniczoną objętość przez głęboko wnikające nadkola. W razie konieczności, oparcia kanapy można złożyć w proporcji 60:40, jednak niewielki otwór pomiędzy bagażnikiem a kabiną ogranicza możliwość przewiezienia większych ładunków.

Odświeżony Superb posiada zmienione przednie reflektory i kierunkowskazy oraz nowy wzór kratki wlotu powietrza do chłodnicy nawiązujący do Roomstera. Zgodnie z obowiązującymi trendami - podobnie jak w Octavii - kierunkowskazy boczne zamontowano w obudowie lusterek zewnętrznych. Z tyłu auta uwagę zwraca nowy wzór świateł z podświetleniem w kształcie litery "C". Zmieniono również wzory obręczy kół wykonanych z lekkich stopów. Fot. Tomasz Szmandra: Kierownica nie posiada osiowej regulacji

 

Silniki

 

Pod maską testowanego Chevroleta pracował 144-konny silnik 2,0 l. Ta benzynowa jednostka posiada głowicę, kadłub i miskę olejową wykonaną ze stopów lekkich. Odznacza się niewielką masą własną i wymiarami. Napęd, za pośrednictwem manualnej 5-stopniowej skrzyni biegów, przekazywany jest na koła przednie. Jak na to 1,5-tonowe auto moc silnika nie jest imponująca- brakuje koni mechanicznych zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Jednostka napędowa pracująca w Epice jest za to znakomicie wyciszona, więc podczas jazdy można spokojnie rozmawiać lub słychać ulubionej Fot. Tomasz Szmandra: Wnętrze jest solidnie wykonane, a użyte materiały dobrej jakości muzyki.

Z kolei prezentowana Skoda była wyposażona w dwudziestozaworową, czterocylindrową jednostkę z turbodoładowaniem o pojemności 1,8 l i mocy 150 KM. Silnik posiada zbliżone parametry do swojego rywala, ale jest od niego bardziej elastyczny.

 

Jazda

 

Jak można się było spodziewać, zawieszenie Epiki zostało „komfortowo” zestrojone. Wyposażono je w kolumny McPhersona z przodu oraz oś wielowahaczową z tyłu. Epica posiada także cztery hamulce tarczowe (wentylowane z przodu), czterokanałowy system ABS oraz elektroniczny system rozkładu siły Fot. Tomasz Szmandra: Pojemność bagażnika ograniczają wnikające do środka nadkola hamowania. Gwałtowne zmiany kierunku jazdy przy dużej prędkości mogą spowodować przechyły nadwozia, ale prowadzenie Chevroleta nie powoduje utraty kontroli nad autem. Epica znakomicie radzi sobie z nierównościami na drodze, zapewniając komfortową podróż.

Pod tym względem swojemu konkurentowi nie ustępuje Superb. Jak przystało na wygodne limuzyny, konstruktorzy opisywanych modeli postawili na komfort, jednak czeskie auto prowadzi się nieco lepiej. Zawieszenie przyjemnie tłumi nierówności na drodze, ale jest przy tym na tyle sztywne, że pozwala w sposób przewidywalny pokonywać szybko kręte partie dróg. Nie Fot. Tomasz Szmandra: Bagażnik ma 460 l pojemności przechyla także zbytnio na zakrętach i ze spokojem reaguje na ruchy kierownicą. Pracującego zawieszenia nie słychać nawet na dziurawej drodze, co jest z pewnością także zasługą 17-calowych kół i sporego rozstawu osi (280 cm).

 

Podsumowanie

 

Chevrolet jest komfortowy i posiada nowoczesną stylizację nadwozia. Mimo bogatego wyposażenia w aucie brakuje ESP, ale koreańskie auto jest z kolei nieco tańsze od rywala.   

Atutem Skody pozostaje bardzo przestronne wnętrze i staranne wykonanie, a także dobre właściwości jezdne, które sprawiają, że nawet dłuższa podróż Superbem może być przyjemnością.

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Chevrolet Epica

Skoda Superb

Przestronność wnętrza

          Remis

Silnik

          Remis

Poziom hałasu (odczuwalny)

          Remis

Zużycie paliwa

          Remis

Wyposażenie

 

+

Cena

+

 

 

Wybrane dane techniczne

 

 

Chevrolet Epica 2.0

Skoda Superb 1.8 T

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

6/24/ benzynowy

4/20/ benzynowy

Pojemność skokowa (cm3 )

1993

1781

Moc maksymalna (KM/obr/min)

144/6400

150/5700

Maksymalny moment obr. (Nm/obr/min)

195/3800

210/1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,9

9,5

Prędkość maksymalna (km/h)

207

216

Pojemność bagażnika (l)

480

460

Pojemność zbiornika paliwa (l)

65

62

Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km)

6,3/11,4

6,5/11,5

Długość x szerokość x wysokość (cm)

485/181/145

480/177/147

Rozstaw osi (cm)

270

280

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/6

2/12

Cena (zł)

87 790

94 740

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

 

Chevrolet Epica LT

Skoda Superb Ambiente

Poduszki powietrzne

6

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

-

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

S

S

Klimatyzacja

S

S

Radioodtwarzacz z CD

S

1800 zł

S- wyposażenie standardowe

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • centurion

    Mam większe zaufanie do Skody, ponieważ wiadomom, że ten Chevrolet to tak naprawde Daewoo.

  • Maryan

    za podobne pieniązde można kupić prawdziwe auto i to w dieslu.avensis.

  • centurion

    Tak tylko, że Avensis to inna klasa i denerwuje mnie w niej skrzecząca imitacja drewna. W tej klasie to niewypada.

  • wozio

    ja wole chevroleta jest dużo ładniejszy wygodniejszy ma piekne wykączenia deski rozdzielczej a silnik to bajka jest bardzo cichy i to nie zadne daewoo tylko gm wykupiło daewo i w korei jest zawieszenie składane do niego jest tańszy od skody i niema tylko esp ale przynajmniej za radio i skóre nie trzeba dopłacać takie jest moje zdanie!!

  • centurion

    Chewrolet to w prawie w całości, Daewoo może niektóre części są od Chewroleta ale tylko niektóre. Potwierdzeniem mojej tezy mogą być słabe ...ulce w Chewrodaewoo. Raczej oryginalny Chewrolet ma dobre ...ulce.

  • Jarpoz

    obawiam się że ten Chevrolet ma kolumnę kierownicy regulowaną w jednej płaszczyźnie - co go dyskwalifikuje w moich oczach.

  • właściciel 29 (gość)

    Epica to super auto, zapewniające komfort jazdy i małe koszty utrzymania. Polecam auta 3letnie można jeszcze trafić na gwarancji.

  • Maciej (Mela) (gość)

    Dla mnie chevrolet wygrywa ! Wygodny, tańszy, ekonomiczniejszy i ładniejszy... Żadne Daewoo tylko amerykańska marka produkowana w Korei. Limuzyna normalnie a ten Superb Skodziny to taki jakiś stary z wyglądu- no sorry... Ja mam Diesla z oplowskim silnikiem no bajka ile pali a jest ciężki naprawdę...

  • Xcvbb (gość)

    To jest europejska wersja Chevy Malibu bardzo ciekawy samochód za bardzo niewielkie pieniądze, automat i skóry oraz świetne zawieszenie

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Chevrolet Epica zdjęcia

Chevrolet Epica dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Skoda Superb dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Chevrolet Epica opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Chevrolet Epica Cena

Części dla marki Chevrolet

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

612 zł